• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

4x4 met F20 bak?

the aviator

Post weinig
Hallo,

Kan ik een willekeurige F20 versnellingsbak aansluiten op een 4x4 systeem of zijn er speciale F20 bakken voor? het gaat dan niet om een turbo.

En kan ik dan nog steeds gebruik maken van me normale koppelingsplaat:hmmz? Ik ga binnenkort namelijk mn (calibra) 8 kleppert in een (calibra) turbo chassis proppen..

vriendelijke groeten,

steve

of het kan durf ik niet te zeggen. maar als het kan heb je niet alleen een f20 nodig maar ook een 4x4 bak.

en als deze 4x4 bak op de f20 bak kan worden aangesloten (werkend) lijkt mij dat het moet kunnen.

z,n goede werkende 4x4 bak zie ik op ebay regelmatig gaan voor tussen e 300 a 400 euro.

van die 4x4 verdeelbak weet ik..weet alleen nie of een willikeurige F20 het trekt..want als ik kijk naar een F28, die kan je met een sper speciaal maken voor 2wd..dus er zou wel iets zitten waardoor die juist voor 4x4 geschikt is..

ik denk dat elke F20 wel past, de vraag is dan alleen of tie het trekt..en of ik een andere koppelingsplaat nodig heb dan (heb momenteel een paar maanden nieuwe, maar standaard 8v, koppelingsplaat erop zitten)? Heb wel op t forum lopen zoeken ernaar, maar kon t nie vinden zo 1 2 3 :(

je moet een f20 hebben voor 4x4

de gewone gaat niet

ze zitten onder de vectra 4x4 c20ne en de c20xe zoals ook de calibra 4x4 niet turbo

mvg:hennie

origineel gepost door rallyastra

Ik heb nog een F20 4x4 liggen geloof ik!

zuinig op zijn,word steeds moeilijker aankomen

mvg:hennie

Ja hij lag er idd nog, morgen ff uitelkaar halen en controleren. Bak ligt hier trouwens al een jaar, nog nooit iemand voor gehad. Heeft steve weer geluk :thumbup

Kwam goed uit idd..die bakken zijn nie makkelijk te vinden..t geluk staat eens een keertje aan mijn zijde :P kan nie wachten tot ik m kan halen :wors

Terug
Naar boven