• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

4x4 storing! lampje gaat opeens aan!

CarloAstra

Post weinig
Hallo,

Ik ben momenteel mijn Calibra Turbo 4x4 aan het opbouwen, maar nu was ik de bedrading van de 4x4 aan het aansluiten en nu heb ik de stekker van de temp sensor van de bak aangesloten, de stekker van de magneetklep(drukbol).

Maar naast de drukbol had zowiezo een blinde stekker, maar dan houd ik nog een stekker over die daar ook hangt, maar ik kan niet thuisbrengen waar deze hoort?

Iemand misschien een idee, hoe of waar die stekker moet?

mvg carlo

heb het stekker probleem al opgelost maar zit nu met een ander probleem, als ik auto start gaat 4x4 lampje uit. Maar na een tijdje (ong 2 min) stationair draaien, gaat het lampje ineens weer aan.

Zal hem van de week eens ff uitlezen.

nou heb ik het systeem even uitgelezen vanavond via de knippercodes.

nu krijg ik er 2 storing uit:

32: Pressure switch faulty

33: Solenoid valve voltage high

Ik heb het systeem ontlucht via de werkwijze, zo als het in een beschrijving staat beschreven. Deze komt van Hennie Boomkamp af.

Maar ik had het systeem nog een keer proberen ontluchten, maar als je dan dat bypass boutje losdraait, komt al de stuurbekrachtigingsolie uit het reservoir spuiten...

Iemand enig idee?

deze komt van andere auto af en daar werkte die goed. ik heb trouwens wel storing in MM, hall gever is defect. Kan het hier mee samen hangen?

ik heb dit inmiddels gemaakt en nu blijft die af en toe op storing, maar als ik hem dan uitlees is de storingscode van de remlichtschakelaar erbij gekomen. Dus denk dat ik deze maar al even ga vervangen.

ik zit met juist hetzelfde probleem soms werkt men 4x4 en soms schakeld deze gewoon uit na enkele seconden stationair draaien

maar als ik dan men contact afleg en de moter terug start dan doet ie het wel weer

en soms steekt deze ook zen olie van servo naar buiten

denk dat het toch ergens een elektrisch probleem is maar kheb het tot nu toe ook nog niet kunnen oplossen

origineel gepost door turbokevin

ik zit met juist hetzelfde probleem soms werkt men 4x4 en soms schakeld deze gewoon uit na enkele seconden stationair draaien

maar als ik dan men contact afleg en de moter terug start dan doet ie het wel weer

en soms steekt deze ook zen olie van servo naar buiten

denk dat het toch ergens een elektrisch probleem is maar kheb het tot nu toe ook nog niet kunnen oplossen

Dat probleem heb k ook gehad..

Tis tijd om uwen drukbol te vervangen ;)..

hij is via hennie boomkamp te koop, had ook stiekem even geinformeerd bij de opel dealer, maar daar is die 864 euro excl de btw. Bij hennie volgens mij 200 euro

origineel gepost door CarloAstra

hij is via hennie boomkamp te koop, had ook stiekem even geinformeerd bij de opel dealer, maar daar is die 864 euro excl de btw. Bij hennie volgens mij 200 euro

en waar is hennie ergens te vinden?een emailadres of een telefoonnummer want ik ben van belgie en hennie is mij totaal onbekend

Je kan ze ook via BMW krijgen. Ze schijnen in de oudere IX modellen te zitten, weet alleen niet of het dan om een E36 of E30 gaat...

De prijs van Opel is overigens zo hoog omdat je dan geen losse drukbol koopt maar een compleet set met magneetklep. De losse bollen heeft Opel niet meer...

ik heb dit op internet opgezocht en vond deze site:

er wordt dan gebruik gemaakt van de zelfde stekker als waar je de MM uitleest.

ik denk dat als je die storing hebt, dat je remlichtschakelaar stuk is?

mvg carlo

origineel gepost door CarloAstra

En bij Gema Motorsport kosten die 149 euro excl verzending..

wat alert38 zegt lijkt me wel goed te doen, was ook al van plan daar een nieuwe te bestellen , niet dat mijn 4x4 niet werkt maar heb nog wel het oudere type met de witte rand erin zitten en heb het liever vervangen zodat alles heel blijft.

Terug
Naar boven