• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

5-gaats

GS2.6

Post vaak
Om een kadett e station naar 5-gaats te krijgen, kan ik dan van een Vectra of Omega of Astra 5-gaats alles over zetten? Of zullen er dingen aangepast moeten worden?

En maakt het niet uit of ik van een sedan of station neem?

Niemand een antwoordt, hoe hebben de mensen die 5-gaats hebben, waar het niet origineel op zat, het dan gedaan?

Wielnaven van een Astra 5 gaats passen op de achterzijde met tevens schijven en remklauwen. Voorzijde gewoon de veerpoten van een calibra of vectra a overzetten inclusief naven klauwen enz.

Dat is wat ik wilde weten, dankje!

Maar dan gaat van Vectra A ook en Calibra niet? (op de achteras meen ik nu!)

En hebben die allemaal 5 x 110?

Calibra en vectra hebben onafhankelijk geveerde as achter waarvan naven anders zijn en dus niet passen op een kadett e.

Je kunt op de achterzijde naven monteren van Kadet E Astra F of Astra G Alleen weet ik niet of je daarvoor een gsi achteras nodig hetbt. Je kunt dit controleren door te kijken of je naven op de achteras met 4 bouten vast zitten aan de binnenzijde.

Is dit het geval kun je de naven gewoon monteren.

Allen zijn geleverd met 5x110 en 4x100. Calibra V6 en Vectra V6 zijn allemaal geleverd met 5x100. Astra G vrijwel alles vanaf de 1.8 motoren.

Welke van de Astra F hebben 5 gaats? Ik vind nog geen..

En van Vectra B 5-gaats, wat kan ik daarvan gebruiken?

Er valt me nog wat binnen, hoe zit het dan voor met de aandrijfassen, bijv. V6, daar passen mijn assen toch niet in?

op een astra f is geen 5 gaats geleverd.

onder een vectra a wel en deze auto heeft een vaste achteras

de voorpoten kun je gebruiker van een vectra a of calibra.

je moet het toplager van een kadett of astra monteren.

je hebt de achteras van een astra gsi nodig ( kadett gsi past niet )

op deze as monteer je de naven van een vectra v6.

er is nu iemand bezig een vectra a te voorzien van een baas turbo motor.

hij gebruikt de delen van een saab 900ng.

dus met deze delen moet het ook kunnen.

succes

Terug
Naar boven