• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

5e versnelling overzetten

the aviator

Post weinig
Geachte forumleden,

Ik heb een F20 4x4 versnellingsbak die een overbrengingsverhouding heeft van 3.72 (korte bak). Ook heb ik een normale F20 versnellingsbak met overbrenging 3.42 (lange bak)

Is het mogelijk om de 5e versnelling te verwisselen met elkaar?

De ervaring met de lange bak is dat je 100 en 120 km/u rijdt met een veel rustiger toerental dan met een korte bak. Als het mogelijk is, is er iemand die de 5e versnelling van de bakken kan verwisselen? Vergoeding is natuurlijk bespreekbaar.

Gegroet,

steve

De getallen die je noemt zijn de verhoudingen van de eind overbrenging, en niet van de 5e versnelling.

De tandwielen moeten wel om te zetten zijn, ik heb het echter nog niet eerder zelf gedaan.

Terug
Naar boven