• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

60 in zn 5, 1:30?

Als het een diesel is zou ik dit zeker niet te lang volhouden, EGR en inlaat zitten zo dicht geroet..

Willem

Mijn astra 2.0 16V DI (X20DTL) gaat de 5 in bij +/- 80KM. Kan eerder maar lijkt me niet zuiniger ivm toeren bereik.

Mijn astra 2.0 16V DI (X20DTL) gaat de 5 in bij +/- 80KM. Kan eerder maar lijkt me niet zuiniger ivm toeren bereik.

te lage toeren rijden is slecht ,je krukaslagers ,versnellingsbak en, alle draaiende delen worden erg zwaar belast dus meer slijtage en, zoals al eerder aangegeven veel meer inwendige vervuiling.

te lage toeren rijden is slecht ,je krukaslagers ,versnellingsbak en, alle draaiende delen worden erg zwaar belast dus meer slijtage en, zoals al eerder aangegeven veel meer inwendige vervuiling.

@R010 wrote:Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..

Dan is een 1.8 nog zuiniger in zijn 4 bij 70

@R010 wrote:Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..

Opzich is het niet slecht om constant zuinig te rijden, alleen zijn de huidige genaretie diesels daar niet echt gecschikt voor.

het geval wil dat door de Techniek die er voor zorgt dat de boel zuinig en schoon moet draaien, de motor inwendig MEER vervuild.

Rijdt je altijd rustig en laag in toeren, dan zal de boel snelvervuilen en krijg je problemen met betrekking tot de motorloop, en motorstoringen met Noodloop..

je moet wel eens in de tijd een GOEDE rit maken, en nee, dat is niet 130 op de snelweg, maar voluit in Duitsland, en dat minimaal 100km

Willem

Opzich is het niet slecht om constant zuinig te rijden, alleen zijn de huidige genaretie diesels daar niet echt gecschikt voor.

het geval wil dat door de Techniek die er voor zorgt dat de boel zuinig en schoon moet draaien, de motor inwendig MEER vervuild.

Rijdt je altijd rustig en laag in toeren, dan zal de boel snelvervuilen en krijg je problemen met betrekking tot de motorloop, en motorstoringen met Noodloop..

je moet wel eens in de tijd een GOEDE rit maken, en nee, dat is niet 130 op de snelweg, maar voluit in Duitsland, en dat minimaal 100km

Willem

@astraTD wrote:@R010 wrote:Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..

een 1.8 zuiniger bij 70 in 4, dat zeker niet, een goede 1.8 motor kan je makkelijk met 60 in 5 gooien dan loopt ie zuiniger als in 4

ik rijdt met de 3.0 V6 rustig 50 in 5 (effe 900 a 1000 toeren), dan loopt ie op de BC zo'n 5,5l/100km..

Willem

@astraTD wrote:@R010 wrote:Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..

een 1.8 zuiniger bij 70 in 4, dat zeker niet, een goede 1.8 motor kan je makkelijk met 60 in 5 gooien dan loopt ie zuiniger als in 4

ik rijdt met de 3.0 V6 rustig 50 in 5 (effe 900 a 1000 toeren), dan loopt ie op de BC zo'n 5,5l/100km..

Willem

@wim-v6 wrote:@astraTD wrote:@R010 wrote:Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..

Willem

ik rijd met 60 in de 4. is dan ongeveer 1800tpm

De 5 vind hij niet heel leuk, kan wel maar je hoort/voelt dat de motor het niet leuk vind.

En pas bij 70a 75 in de 5

Maar ik zit meestal bij 80 net pas in de 4 ;)

@wim-v6 wrote:@astraTD wrote:@R010 wrote:Ja ieder zn rijstijl he, maar als ik 70 in zn 4 rij had ik net zogoed een 1.8 kunnen kopen..

Willem

ik rijd met 60 in de 4. is dan ongeveer 1800tpm

De 5 vind hij niet heel leuk, kan wel maar je hoort/voelt dat de motor het niet leuk vind.

En pas bij 70a 75 in de 5

Maar ik zit meestal bij 80 net pas in de 4 ;)

Terug
Naar boven