• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

84er A1 rat .. update 12 september CINEY

klopt wel wat max zegt, je zicht is weg (Zoals bij een busje) dus dien je een rechterspiegel te voeren.

die tapekruizen ben ik ook mee aangehouden, mocht ze er ter plekke afhalen.

haha, je wielranden zijn idd beetje rot, maar het misstaat niet hoor, past goed bij je auto zoals hij er nu bijstaat.

wordt de auto nog gerestaureert?

origineel gepost door robert_corsa

Als dit niet het geval is, dan wil ik hem wel kopen als hij weg gaat :thumbup

Als er geen rare deuken in het dak zitten dan is er meestal wel weer wat moois van te maken king:

haha, je wielranden zijn idd beetje rot, maar het misstaat niet hoor, past goed bij je auto zoals hij er nu bijstaat.

grootste mis opvatting die er is IMO.

rotte wielranden maakt geen rat.

bedankt voor alle leuke reactie's

ik ben niet iets perse in een bepaalde richting aan het maken.

doe gewoon wat ik zelf leuk vind.

origineel gepost door corsaagsi

Hijs fijn! :wors Hoe vaak ben je al aangehouden?

1x alcohol controle. wilde mijn auto ook even beter bekijken. alles na gekeken, plus minus 30 min later: geen aanmerkingen. ze vonden het een leuk ding.

origineel gepost door max

Blijft een leuk ding!!

Politie kan je nu echter wel een bekeuring geven voor het missen van een rechter spiegel daar je die rechter zijruit volledig dicht hebt geplakt.

Fietsers maar vooral scooters worden nu echt wel gevaarlijk opjeckten bij rechtsafslaan daar je ze niet ziet :(

Ook de verzekering kan hier echt moeilijk gaan doen bij een ongeval daar jij dan de schuldige bent!! Dan wordt het allemaal toch minder grappig ........

Verder kunnen ze nog wat zeuren over je koplampen maar met wat mazzel is dat alleen een waarschuwing.

dit klopt niet. staat nergens beschreven. geloof me ik ben heel wat grotere dooie hoeken gewend. ik rijd 175.000 km per jaar met dit:

Foto-NKZDPGW4.jpg

Hij had dan ook geen stickers op de zijruit en kon je dus naar buiten kijken en dat kan nu niet meer (daar ligt het punt waar je een 2e buitenspiegel nodig hebt).

Als hij een er een aanhangwagen achter zou hangen moet je ook een 2e buitenspiegel hebben, ook als deze af fabriek er niet op zou zitten.

We merken het wel als hij een ongeluk heeft gehad of door de politie is aangehouden .............

hij is met deze stickers gekeurd. je hoefd alleen een rechter buiten spiegel te hebben als je geen zicht door je achter raam hebt en als je een trekhaak hebt. wat deze dus niet heeft.

ben opzoek naar een trekhaak en dus ook naar een spiegel.

niet meteen zoveel paniek zaaien. gewoon kijken waar je rijdt komt alles goed. ( met bijna een miljoen km in 5 jaar mag ik wel zeggen dat ik uit ervaring spreek! )

restaureren is een groot woord. heb nieuwe voor schermen en achterschermen liggen. ben nog op zoek naar 2 harde deuk vrije deuren.

frontera staat te koop en daar moet eerst een vervanger voor komen daarna begin ik aan mijn sprint corsa en deze.

origineel gepost door freek corsa

Als dit niet het geval is, dan wil ik hem wel kopen als hij weg gaat :thumbup

Als er geen rare deuken in het dak zitten dan is er meestal wel weer wat moois van te maken king:

gaat voorlopig niet weg;)

en er zitten verder geen deuken in alleen de deuren ;)

origineel gepost door mayhem

grootste mis opvatting die er is IMO.

rotte wielranden maakt geen rat.

als je dat maar weet. dat is het enige van de hele auto wat ik niet tof vind.

weet ook niet wat per definitie rat is.

vond die van mij het dichts in de buurt komen voor wat de meeste mensen een rat noemen.

ik doe gewoon wat ik leuk vind en wil niet perse een rat bouwen of wat dan ook.

origineel gepost door Fearless

Haha dat uitlaatpijpje ook :D

FILMPJE!!!!

niet veel aparts vlammen van hooguit 15 cm als je het gas los laat en het contact een x uit en weer aandraait.

kan niet meer zeggen dat je mij hebt geinspireerd binnenkort heb ik een kadett c project denk ook voor deze stijl te gaan ik zou zeggen keep up the good work en als ik me niet vergis zag ik je van de week door weert rijden je had meteen mijn aandacht :kewlpics:thumbup

ben benieuwd.. kom regelmatig in weert dus zal het vast wel een x zien..

als je iets zoekt ofzo. ik heb nog wel wat oud spul liggen.

sorry mensen maar ik vindt dit super zonde van een opel.had hem dan standaard of een ouwe lullen bak gemaakt en een dikke vette 16v erin ofzo.maar dit vindt ik geen style voor opel.maar das mijn mening.

origineel gepost door kadettje-89

sorry mensen maar ik vindt dit super zonde van een opel.had hem dan standaard of een ouwe lullen bak gemaakt en een dikke vette 16v erin ofzo.maar dit vindt ik geen style voor opel.maar das mijn mening.

Een dikke 16V erin.. Kom eens met iets nieuws..

En waarom is dit geen style van Opel? Dit is de style van hem zelf! Als ik een goedkope ouwe bak kan krijgen doe ik het zelfde...

Mensen moeten zoiets hebben van: :wtf is dat?? Wel lache..

origineel gepost door suqra

bedankt voor alle leuke reactie's

ik ben niet iets perse in een bepaalde richting aan het maken.

doe gewoon wat ik zelf leuk vind.

origineel gepost door corsaagsi

Hijs fijn! :wors Hoe vaak ben je al aangehouden?

1x alcohol controle. wilde mijn auto ook even beter bekijken. alles na gekeken, plus minus 30 min later: geen aanmerkingen. ze vonden het een leuk ding.

Blijft een leuk ding!!

Politie kan je nu echter wel een bekeuring geven voor het missen van een rechter spiegel daar je die rechter zijruit volledig dicht hebt geplakt.

Fietsers maar vooral scooters worden nu echt wel gevaarlijk opjeckten bij rechtsafslaan daar je ze niet ziet :(

Ook de verzekering kan hier echt moeilijk gaan doen bij een ongeval daar jij dan de schuldige bent!! Dan wordt het allemaal toch minder grappig ........

Verder kunnen ze nog wat zeuren over je koplampen maar met wat mazzel is dat alleen een waarschuwing.

dit klopt niet. staat nergens beschreven. geloof me ik ben heel wat grotere dooie hoeken gewend. ik rijd 175.000 km per jaar met dit:

toch zegt de wet wat anders :vertag

Wetgeving

In het Voertuigreglement staan onder andere de permanente eisen. Voor wat betreft ruiten zegt dit reglement:

De voorruit en de zijruiten van personenauto's mogen:

geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,

niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren.

Indien de personenauto niet is voorzien van een rechterbuitenspiegel, mogen de achterruiten:

geen beschadigingen of verkleuringen vertonen,

niet zijn voorzien van onnodige voorwerpen, die het uitzicht van de bestuurder belemmeren

De Minister kan regels vaststellen omtrent het bepaalde in het eerste lid.

origineel gepost door kadettje-89

Best hoor iedereen zijn eigen mening.

ik heb er al een met een dikke 16 kleppert waarom zou ik dat bij deze ook doen.

loopt prima en met die kleine wielen issie nog niet eens zo langzaam.

Terug
Naar boven