• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

8J GT velgen en Remklauw ??

GlennGSI

Woont hier bijna
Hallo,

Ik zag net bij men D Kadett dat bij het rechtervoorwiel de remklauw veeel dichter op de velg zit dan links.

Recht kan ik er geen vinger tussen krijgen, de ruimte is ongveeer 5mm als het niet minder is.

Links kan ik makkelijk men vinger er tussen door bewegen.

Hoe komt dit ? ik heb btw Kadett E GSi remklauw van het ATE systeem.

fototjes ik hoop dat het te zien is.

DSC00688.jpg

Rechts

DSC00689.jpg

Links

origineel gepost door Fearless

Remblokken aan 1 kant wat meer op dan de andere kant? doordat mischien 1 klauw wat vastig zit?

zijn aan beide kanten nieuw.

origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi

ik heb ook zoiets gehad bij mij was de bout die over die schroefdraad gaat van de homokineet minder strak aan de ene kant dan de andere kant.

hoe bedoel je dat precies..

je bedoelt het stuk wat door je naaf geen gaat ?

Heb er aan de linkerkant een as van de sloop inzitten.

Ohjah ! :P en wat is normaal, dat hij zo dicht erop zit of noujuist een eindje ervan af ?? Dan weet ik aan welke kant ik het probleem moet zoeken :jerry

origineel gepost door freek corsa

Zijn de velgen precies gelijk aan elkaar ?

Zijn de remklauwen vanaf 1 auto gekomen ?

Remklauwen zijn van 1 auto afgekomen inderdaad. velgen zijn naar mijn weten het zelfde. Ik weet dat er 3 types GT velgen zijn.

Voorop heb ik 2 velgen met ondiepe naafkapjes zegmaar. ( je hebt ook velgen waar bij het gedeelte waar het naafkapje komt dieper is )

Remklauwen zijn ook goed gangbaar.

Terug
Naar boven