• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

A Manta c20xe ombouw (Update 22/8)

bypass is eigenlijk nodig als je een kachelkraantje van een c kadett gebruikt (dus een afsluiter.

Als je het originele kachelhuis gebruikt niet want dan heb je continu doorstroom met een klep die regelt of de lucht door de kachel-radiator gaat of erlangs

Ik denk als je de bypass wat smaller maakt als de buis van de radiator dat het dan wel de goede weg kiest?

Persoonlijk heb ik lang zonder bypass gereden, dat kan dus wel, maar dan is de koeling van het achterste gedeelte van je blok minder omdat daar bij dichte kachel geen doorstroming is lijkt mij.

Als je nu bezig bent zou ik de bypass voor de zekerheid maken. Liever dat je kachel niet warm blijkt te worden en dat je hem dan weer ertussenuit haalt als dat je kans loopt op slechte motorkoeling toch?

Ik heb de motorkap kabel zitten nu, dat een pielwerk om achter de pedalen langs te gaan!

@Maartuh: Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vraag mij af of een c20xe in een kadett ook geen kachelkraantje heeft? Of heeft deze standaard een luchtklep?

Ik heb de motorkap kabel zitten nu, dat een pielwerk om achter de pedalen langs te gaan!

@Maartuh: Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik vraag mij af of een c20xe in een kadett ook geen kachelkraantje heeft? Of heeft deze standaard een luchtklep?

Eindelijk na de vakantie weer een update. Alles zit nu goed gemonteerd en hij loopt. Stationair ietsje hoog (1100 toeren), maar daar kijk ik later nog wel naar. Het enige probleem nu is dat hij stottert bij het rijden, zeker als ik veel gas geef. Als ik hem doortrek tot bijv 80 en dan die snelheid aanhou, stottert hij niet meer. Dus alleen bij het optrekken. Kan dat komen doordat mijn injectoren vast zaten en nu niet genoeg benzine meer kunnen geven? Of is dit een typisch ontstekings probleem? Ik heb de onsteking van de c20xe in een behuizing van een manta 18s ingebouwd en naar voren gebracht om de verwarming te behouden. Nu kan ik de onsteking draaien om hem af te stellen, maar als ik dit doe terwijl de motor draait, merk ik geen verschil. Komt dit omdat de computer het onstekingstijdstip aanpast? Iemand tips?

Blok hangt er nu zo in:

IMG_6447.jpg

IMG_6448.jpg

Eindelijk na de vakantie weer een update. Alles zit nu goed gemonteerd en hij loopt. Stationair ietsje hoog (1100 toeren), maar daar kijk ik later nog wel naar. Het enige probleem nu is dat hij stottert bij het rijden, zeker als ik veel gas geef. Als ik hem doortrek tot bijv 80 en dan die snelheid aanhou, stottert hij niet meer. Dus alleen bij het optrekken. Kan dat komen doordat mijn injectoren vast zaten en nu niet genoeg benzine meer kunnen geven? Of is dit een typisch ontstekings probleem? Ik heb de onsteking van de c20xe in een behuizing van een manta 18s ingebouwd en naar voren gebracht om de verwarming te behouden. Nu kan ik de onsteking draaien om hem af te stellen, maar als ik dit doe terwijl de motor draait, merk ik geen verschil. Komt dit omdat de computer het onstekingstijdstip aanpast? Iemand tips?

Blok hangt er nu zo in:

IMG_6447.jpg

IMG_6448.jpg

Heb gisteravond nog ff snel de injectors getest en 1 injector geeft geen sproeinevel, maar een gebonden straal. Zou dit voor het stotteren kunnen zorgen?

Heb gisteravond nog ff snel de injectors getest en 1 injector geeft geen sproeinevel, maar een gebonden straal. Zou dit voor het stotteren kunnen zorgen?

Injector is reeds vervangen en loopt stukken beter! Alleen liep helaas mijn brandstofpomp vast na ca 1 km, dus echt goed getest is ie nog niet. Van het weekend de pomp maar ff vervangen.

Injector is reeds vervangen en loopt stukken beter! Alleen liep helaas mijn brandstofpomp vast na ca 1 km, dus echt goed getest is ie nog niet. Van het weekend de pomp maar ff vervangen.

Terug
Naar boven