• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

A manta v8 ombouw?

Stond wel als 8-pitter op kenteken indertijd, snel was hij zeker niet en hij is meerdere malen voor de RDW geweest voordat hij 't zo op kenteken kreeg en hij was vrij slap in de neus.

De beste man wou een V8 op kenteken hebben van z'n A-manta en de missie was geslaagd.

Daarvoor had hij een gele B-manta met van die rally-spatlappen en velgen met meerdere kleuren, weet 't niet zeker, maar als ik het me goed herinner zat daar uiteindelijk een 6-cilinder in.

De standaard manta achteras kan een Rover V8 wel aan, die dingen zijn maar een 150 pk of zo, de lage-compressie versie zelfs minder dacht ergens rond de 125 of zo................

In Engeland rijden ze zelfs met Chevy smallblocks in Manta's rond met de standaard achteras en dan houden ze zelfs meer dan 250 pk!

Hangt er natuurlijk heel veel vanaf hoe de chauffeur er mee rijdt en zo, ieder stoplicht met rokende banden weg gaat ook niet lang goed, maar bij redelijk normaal gebruik houdt het best wel lang, net als met een hele dikke zescilinder :D

De standaard manta achteras kan een Rover V8 wel aan, die dingen zijn maar een 150 pk of zo, de lage-compressie versie zelfs minder dacht ergens rond de 125 of zo................

In Engeland rijden ze zelfs met Chevy smallblocks in Manta's rond met de standaard achteras en dan houden ze zelfs meer dan 250 pk!

Hangt er natuurlijk heel veel vanaf hoe de chauffeur er mee rijdt en zo, ieder stoplicht met rokende banden weg gaat ook niet lang goed, maar bij redelijk normaal gebruik houdt het best wel lang, net als met een hele dikke zescilinder :D

goh... dat ding werdt altijd afgebeuld bij de, hier in de omgeving, bekende autoblubbering wedstrijden.

je kent het wel.. bak met blubber, en zie maar hoe ver je komt :P

goh... dat ding werdt altijd afgebeuld bij de, hier in de omgeving, bekende autoblubbering wedstrijden.

je kent het wel.. bak met blubber, en zie maar hoe ver je komt :P

[rquote=1853164&tid=141339&author=louwe 16 klepper]

ben bang dat je er nu 2 door elkaar haalt

die met die a manta v8 kwam uit niekerk

en die gele met kooi en gekleurde wielen uit oldekerk;)

maar dat ligt wel redelijk dicht bijelkaar;)[/rquote]Nee hoor, ben indertijd bij hem thuis geweest en toen vertelde hij me dat zelf.

Moet nog wel ergens in een oud clubblad staan.

[rquote=1853164&tid=141339&author=louwe 16 klepper]

ben bang dat je er nu 2 door elkaar haalt

die met die a manta v8 kwam uit niekerk

en die gele met kooi en gekleurde wielen uit oldekerk;)

maar dat ligt wel redelijk dicht bijelkaar;)[/rquote]Nee hoor, ben indertijd bij hem thuis geweest en toen vertelde hij me dat zelf.

Moet nog wel ergens in een oud clubblad staan.

Heb wat foto's gekregen van een man uit engeland die een rover 3.9l v8 in zijn manta heeft liggen.

Volgens hem moet je alleen je stabilisatie-stang verlagen en je versnelling bak iets aanpassen.

Ben zelf ook wel benieuwd hoe je uitkomt met je motorsteunen.

De stabilisaties stang:

Manta%20a

De aangepaste tunnel:

Manta%20a

Heb wat foto's gekregen van een man uit engeland die een rover 3.9l v8 in zijn manta heeft liggen.

Volgens hem moet je alleen je stabilisatie-stang verlagen en je versnelling bak iets aanpassen.

Ben zelf ook wel benieuwd hoe je uitkomt met je motorsteunen.

De stabilisaties stang:

Manta%20a

De aangepaste tunnel:

Manta%20a

Hij zei dat hij hem zelf op 6-cil. kenteken gezet had en later die manta verkocht had aan een collega.

Ik weet verder ook niet (meer) hoe lang hij daar woonde, naderhand heb ik hem nog een paar keer ontmoet op een treffen en dat was het wel zo'n beetje.

Hij zei dat hij hem zelf op 6-cil. kenteken gezet had en later die manta verkocht had aan een collega.

Ik weet verder ook niet (meer) hoe lang hij daar woonde, naderhand heb ik hem nog een paar keer ontmoet op een treffen en dat was het wel zo'n beetje.

[rquote=1853004&tid=141339&author=Keesjr]De standaard manta achteras kan een Rover V8 wel aan, die dingen zijn maar een 150 pk of zo, de lage-compressie versie zelfs minder dacht ergens rond de 125 of zo................

Hangt er natuurlijk heel veel vanaf hoe de chauffeur er mee rijdt en zo, ieder stoplicht met rokende banden weg gaat ook niet lang goed, maar bij redelijk normaal gebruik houdt het best wel lang, net als met een hele dikke zescilinder :D[/rquote]

Die motoren in combinatie met een automaatbak geven wel veel koppel.

Ik kan mij herinneren dat toen hij met de Manta met Rover blok terugkwam uit Assen z'n tussenas brak.

Toen hij z'n Manta verkocht had heb ik nog een Manta B i240 achteras bij hem gehaald waarvan hij zei dat hij dacht dat er een een sper in zat, dus mooi dus niet:thumbdown.

Hij had toenertijd (2001) ook nog een normale Manta met sper-as te koop.

Maar ik denk dat we een beetje -offtopic gaan

[rquote=1853004&tid=141339&author=Keesjr]De standaard manta achteras kan een Rover V8 wel aan, die dingen zijn maar een 150 pk of zo, de lage-compressie versie zelfs minder dacht ergens rond de 125 of zo................

Hangt er natuurlijk heel veel vanaf hoe de chauffeur er mee rijdt en zo, ieder stoplicht met rokende banden weg gaat ook niet lang goed, maar bij redelijk normaal gebruik houdt het best wel lang, net als met een hele dikke zescilinder :D[/rquote]

Die motoren in combinatie met een automaatbak geven wel veel koppel.

Ik kan mij herinneren dat toen hij met de Manta met Rover blok terugkwam uit Assen z'n tussenas brak.

Toen hij z'n Manta verkocht had heb ik nog een Manta B i240 achteras bij hem gehaald waarvan hij zei dat hij dacht dat er een een sper in zat, dus mooi dus niet:thumbdown.

Hij had toenertijd (2001) ook nog een normale Manta met sper-as te koop.

Maar ik denk dat we een beetje -offtopic gaan

[rquote=1856042&tid=141339&author=henk 400rr]Hij zei dat hij hem zelf op 6-cil. kenteken gezet had en later die manta verkocht had aan een collega.

[/rquote]

Is zijn naam niet toevallig 'André Veenstra' ?

[rquote=1856042&tid=141339&author=henk 400rr]Hij zei dat hij hem zelf op 6-cil. kenteken gezet had en later die manta verkocht had aan een collega.

[/rquote]

Is zijn naam niet toevallig 'André Veenstra' ?

Terug
Naar boven