• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aandachts punten bij kopen manta b cc

kadettje-89

Post vaak
hallo ik ben van plan om een manta b cc te gaan kopen of een ascona b.maar waar moet ik opletten bij beide auto,s.ik weet de dorpels wielkasten en de stylen.maar waar nog meer?ik hoor graag de punten van jullie.grtz

volgens mij hetzelfde als bij de coupe al schijnen de scharnierpunten en het rondom het achterklep slot roestgevoelig te zijn(ik bedoel niet het sleutel slot van de klep)

CC gelijk heb je

mantacc.jpg

opletten

scharnier in dak op scheuren,achterklep rond raam.lekke benzine tank (bovenop de tank )

En voor de rest het zelfde als de coupe

kriksteunen,lengte balken,dorpels,wielranden, achter de koplampen,accu bak,,zingende achteras,etc etc etc en lekke kachel ,en als die al eens is opgeknapt hoeveel plamuur zit er op de auto

origineel gepost door mantadevil

vind dit persoonlijk nog steeds een leuk ding

ander blok erin en gaan

blijft inderdad nog steeds in mijn ogen de mooiste cc.. echt jammer dat hij uit elkaar getrokken is. hoorde blok ging in een a manta

het hoefd geen gepimpte manta of een ascona te zijn.het liefst standaard ogend.en het liefst ruil ik mn pontiac transsport er voor in.ik weet de waarde van mn trans sport dus als we erover uit kunnen komen voor ruilen moet het een ascona of manta zijn rond mijn waarde van de pontiac.ik heb foto,s van een forum lid gekregen van een ascona uit 76 met een 2,2 onderblok enzo.dus ja ff afwachten hoe de verdere foto,s eruit zien.en dan kijken hoe en wat

origineel gepost door dr_antrax

origineel gepost door mantadevil

vind dit persoonlijk nog steeds een leuk ding

ander blok erin en gaan

blijft inderdad nog steeds in mijn ogen de mooiste cc.. echt jammer dat hij uit elkaar getrokken is. hoorde blok ging in een a manta

was toen ook nog snel met 2.2 biturbo:thumbup

in deze lag toen een 16V turbo als ik me niet vergis

is ook een een keer gestolen geweest en later terug gevonden .

ben geen 16V liefhebber dus ik zou hier gewoon een ouwe cih in hangen

blijft een leuk ding om te zien

weet iemand wat voor voorschermen er op zitten van welke fabrikant

Die mooie cc komt morgen als het goed is naar het mooie Overdinkel, ben wel benieuwd naar de geschiedenis van deze wagen.

maar daar start ik zelf wel ff een topic voor dus back on topic

origineel gepost door Hendri

Die mooie cc komt morgen als het goed is naar het mooie Overdinkel, ben wel benieuwd naar de geschiedenis van deze wagen.

ik weet wel dattie in ongeveer de lengte van een oprit op de A7 de 200 aantikte:vertag

ding ging als een kanon, heb ooit mee mogen rijden:wub

Originally posted by voederbiet

origineel gepost door Hendri

ik weet wel dattie in ongeveer de lengte van een oprit op de A7 de 200 aantikte:vertag

ding ging als een kanon, heb ooit mee mogen rijden:wub

dat dee mijn cc met 6 pitter ook

op de oprit bij bant richting lemmer

wel lachen

Terug
Naar boven