• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aandrijfashoezen vervangen

hanskadett

Post veel
mensen kan iemand mij een goede how to geven voor het vervangen van de aandrijfashoezen van een corsa a1.2st.

dit is een van die dingen die ik nog nooit heb gedaan dus dacht ik laat ik voor de zekerheid eerst even wat mensen vragen die het vast vaker hebben gedaan.

Heb je speciaal gereedschap?

k heb een ashoesspreider op perslucht. daarmee hoef je dan niet de homokineet van de as te tikken. Scheelt een berg werk.

Desnoods ga je even met die as langs de garage waar ze zon ding hebben.

Heb je speciaal gereedschap?

k heb een ashoesspreider op perslucht. daarmee hoef je dan niet de homokineet van de as te tikken. Scheelt een berg werk.

Desnoods ga je even met die as langs de garage waar ze zon ding hebben.

was dat maar waar dat ik zo een ding heb.

ik heb mij wel laten vertellen dat ik heb binnenstebuiten moet draaien en in behoorlijkheet water zachter kan laten worden.

dan deze zo er overtrekken maar of dit zo lukt ???

was dat maar waar dat ik zo een ding heb.

ik heb mij wel laten vertellen dat ik heb binnenstebuiten moet draaien en in behoorlijkheet water zachter kan laten worden.

dan deze zo er overtrekken maar of dit zo lukt ???

Dat trukje werk mischien wel als je een cola fles half doorsnijdt .

Het is een hoop gemartel zo hoor. Beter zoek je het veertje op wat je homokineet op de as houd. Dan trek je de kineet er af en druk je zo de hoes er op.

Dat trukje werk mischien wel als je een cola fles half doorsnijdt .

Het is een hoop gemartel zo hoor. Beter zoek je het veertje op wat je homokineet op de as houd. Dan trek je de kineet er af en druk je zo de hoes er op.

Jawel, net wat fearless zegt gewoon werken met een halve colafles werkt prima!

Anders ff je homokineet eraf tikken, is ook het werk niet ;)

Jawel, net wat fearless zegt gewoon werken met een halve colafles werkt prima!

Anders ff je homokineet eraf tikken, is ook het werk niet ;)

jawel. dat veertje heet ook wel clipje. een ringetje met een stukje missend zeg maar.

die zit in een groef en houdt alles vast. Kan je uit elkaar spreiden en dan kan de kineet van de as. ijkt me dat ie dat bedoeld.

Maar moet je ze allemaal vervangen?

jawel. dat veertje heet ook wel clipje. een ringetje met een stukje missend zeg maar.

die zit in een groef en houdt alles vast. Kan je uit elkaar spreiden en dan kan de kineet van de as. ijkt me dat ie dat bedoeld.

Maar moet je ze allemaal vervangen?

Je hoeft maar een kineet van de as te hebben. Dan zou je eventueel beide hoezen kunnen vervangen.

Het veertje wil wel eens dramatisch slecht los te drukken zijn, maar het is te doen.

Je hoeft maar een kineet van de as te hebben. Dan zou je eventueel beide hoezen kunnen vervangen.

Het veertje wil wel eens dramatisch slecht los te drukken zijn, maar het is te doen.

moet aan beide kanten de hoezen aan wiel zijde vervangen.

ik heb nog een complete korte as liggen maar die is van een 1.3nb en ik weet niet of die ook past

moet aan beide kanten de hoezen aan wiel zijde vervangen.

ik heb nog een complete korte as liggen maar die is van een 1.3nb en ik weet niet of die ook past

Terug
Naar boven