• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aangeboden gekregen Vectra-B x1.6xel 1999

Ik heb ook wel ervaring met oude Benzen hoor...

maak je daar maar niet druk over..

Zo heb ik regelmatig mogen sleutelen aan een 450SLC (W107), 280SEL(W126) en Diverse W124 E diesels..

Willem

Ik heb ook wel ervaring met oude Benzen hoor...

maak je daar maar niet druk over..

Zo heb ik regelmatig mogen sleutelen aan een 450SLC (W107), 280SEL(W126) en Diverse W124 E diesels..

Willem

mooi spul heh !

het enigste nadeel is, is dat door de jaren heen bepaalde dingen slijten waardoor het KE-jetronic systeem niet meer goed werkt.

hier kom je altijd behoorlijk aan het zoeken geblazen. maar de eerste dingen zijn gewoon vacuum, bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap. als dat het niet is, is het wat lastiger te vinden, maar bepaalde 'checks' zullen je er brengen.

mooi spul heh !

het enigste nadeel is, is dat door de jaren heen bepaalde dingen slijten waardoor het KE-jetronic systeem niet meer goed werkt.

hier kom je altijd behoorlijk aan het zoeken geblazen. maar de eerste dingen zijn gewoon vacuum, bougies, bougiekabels, rotor, verdelerkap. als dat het niet is, is het wat lastiger te vinden, maar bepaalde 'checks' zullen je er brengen.

Foto's van je benz lijkt me ook wel leuk om te zien! buiten Opel om ben ik ook enorm gek van Mercedes!

Foto's van je benz lijkt me ook wel leuk om te zien! buiten Opel om ben ik ook enorm gek van Mercedes!

Jupzz..

Heb Flink aan het zoeken geweest bij een 90er Audi Coupe 2.3 5E met NG motor.. (met KE jetronic systeem)

heb toen op een gegeven moment echt voor een Schijtprijsje een Komplete unit kunnen kopen inclusief filterbak waar deze inzit, en die er eens opgezet, en probleem opgelost..

kan soms zo simpel zijn...

Wat het dus geweest was??? weet ik nog niet.

maar wat deed deze:

Rijden: Gewoon prima, alle vermogen, en goed soepel trekken.

Alleen bij stationair deed deze iedere keer, langzaam klimmen naar 1500 toeren, dan pleurde hij in een keer terug naar 500 toeren, en dan weer langzaam in toeren klimmen..

dot probleem is van de een op andere dag ontstaan..

Willem

Jupzz..

Heb Flink aan het zoeken geweest bij een 90er Audi Coupe 2.3 5E met NG motor.. (met KE jetronic systeem)

heb toen op een gegeven moment echt voor een Schijtprijsje een Komplete unit kunnen kopen inclusief filterbak waar deze inzit, en die er eens opgezet, en probleem opgelost..

kan soms zo simpel zijn...

Wat het dus geweest was??? weet ik nog niet.

maar wat deed deze:

Rijden: Gewoon prima, alle vermogen, en goed soepel trekken.

Alleen bij stationair deed deze iedere keer, langzaam klimmen naar 1500 toeren, dan pleurde hij in een keer terug naar 500 toeren, en dan weer langzaam in toeren klimmen..

dot probleem is van de een op andere dag ontstaan..

Willem

haha, dacht de advert bovenin over een Vectra ging..

Niet goed gelezen, Mijn excuses hiervoor.

Bij de Way..

Ze zijn niet heel blij met deze manier van adverteren op dit forum, ivm ze een verkoop gedeelte hebben.

Ziet er goed uit, het benzje...

Willem

haha, dacht de advert bovenin over een Vectra ging..

Niet goed gelezen, Mijn excuses hiervoor.

Bij de Way..

Ze zijn niet heel blij met deze manier van adverteren op dit forum, ivm ze een verkoop gedeelte hebben.

Ziet er goed uit, het benzje...

Willem

Mooi hoor ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd :thumbup

In mijn ogen is het een koopje 2500,-.. Succes met je verkoop :thumb

Mooi hoor ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd :thumbup

In mijn ogen is het een koopje 2500,-.. Succes met je verkoop :thumb

@ Seth, je had over achteruit versnelling niet kraakt ? Met mijn opel vec-B 2.0 pakt hij hem echt zelden niet lekker, maar dan hij ik hem gewoon in vrij en koppeling opnieuw intrappen en doe ik het nog keer en pakt hem dan wel gewoon ( of even in vooruit en er weer uit vallen en in de R zetten )

Ik denk dat dit gewoon voor mij wennen is en ik druk hem niet door als ik hem niet verder krijg want dan kraakt hij wel. en dat is denk ik niet zo goed voor mijn vectratje ! met vw polo moest ik hem indrukken en met opel hendel omhoog trekken. Denk dat dit gewoon even wennen is want heb nu tijde geen last meer van gehad. king:

Terug
Naar boven