• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aangereden in mn Vec... UPDATE: schade-uitkering bekend

http://www.anwb.nl/auto/koerslijst/uitvoering" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik heb net even op Gaspedaal.nl gekeken met een tamelijk gespecificeerde zoekopdracht en dan begint het bij € 3.850,00 tot ongeveer € 4.500,00. Ik ging in eerste instantie uit van € 3.500,00, maar hoop toch wel minstens op € 4.000,00.

Ben zelf (personenschade)behandelaar bij een verzekeringsmaatschappij, dus hopelijk heb ik daar wat voordeel bij... (qua kennis)

Ik zou hem weer laten maken met gebruikte onderdelen. Die moeten wel te vinden zijn via Onderdelenlijn.nl. De meeste auto`s hebben voorschade dus de kans is groot dat er wel wat te vinden is.

Ik zou hem weer laten maken met gebruikte onderdelen. Die moeten wel te vinden zijn via Onderdelenlijn.nl. De meeste auto`s hebben voorschade dus de kans is groot dat er wel wat te vinden is.

Nou lekker zeg.

Ik hoop dat je het beste uit kan halen.

Wist ook niet dat de waarde van een vectra al zo gezakt was. :shock:

Nou lekker zeg.

Ik hoop dat je het beste uit kan halen.

Wist ook niet dat de waarde van een vectra al zo gezakt was. :shock:

Inderdaad, als deze trend doorzet kan ik straks een mooie c2 station kopen:O Dit valt me echt tegen...

Inderdaad, als deze trend doorzet kan ik straks een mooie c2 station kopen:O Dit valt me echt tegen...

@Pastra wrote:Auto is pas 9 jaar oud:O en met zo weinig kosten al totall loss? Geloof ik niets van...

Een heleboel mensen weten niet hoe een "total loss"-berekening werkt, maar het is heel simpel.

Reparatiekosten + Restwaarde < Dagwaarde ........................ betekend total loss

Oftwel als hij ~3500,- reparatie heeft en de restwaarde (wat garages bieden voor het "wrak") is laat ik zeggen 2000,-.

Dan betekend het dat de dagwaarde hoger moet zijn als 5500,- Is de dagwaarde lager dan is de auto total-loss. Want dan zou je dus alles bij elkaar meer kwijt zijn dan dat hij waard is. En geen verzekering in de wereld die 3500,- aan schade dekt als dat betekend dat ze zo meebetalen/investeren in een auto die dat niet waard meer is.

@Pastra wrote:Auto is pas 9 jaar oud:O en met zo weinig kosten al totall loss? Geloof ik niets van...

Een heleboel mensen weten niet hoe een "total loss"-berekening werkt, maar het is heel simpel.

Reparatiekosten + Restwaarde < Dagwaarde ........................ betekend total loss

Oftwel als hij ~3500,- reparatie heeft en de restwaarde (wat garages bieden voor het "wrak") is laat ik zeggen 2000,-.

Dan betekend het dat de dagwaarde hoger moet zijn als 5500,- Is de dagwaarde lager dan is de auto total-loss. Want dan zou je dus alles bij elkaar meer kwijt zijn dan dat hij waard is. En geen verzekering in de wereld die 3500,- aan schade dekt als dat betekend dat ze zo meebetalen/investeren in een auto die dat niet waard meer is.

Ik vind het wel een erg lage dagwaarde voor een Vectra C.....

Meeste die ik zie staan te koop voor een prijs rond de 10.000

Ik vind het wel een erg lage dagwaarde voor een Vectra C.....

Meeste die ik zie staan te koop voor een prijs rond de 10.000

@GTS Power wrote:Das zwaar balen Chiel!!!

Succes met de afhandeling :thumbup

Bedankt ;)

@Lamborghini wrote:Een heleboel mensen weten niet hoe een "total loss"-berekening werkt, maar het is heel simpel.

Inderdaad. Heel formeel is de regel:

Reparatiekosten > Dagwaarde - restantwaarde = economisch total loss.

Aangezien de dagwaarde vermoedelijk rond de € 4.000,00 - € 4.500,00 zal zijn, kun je er vergif op innemen dat hij total loss is. Of de auto moet nu (met schade) nog € 500,00 opleveren. Dat lijkt me wel erg sterk...

Heb toch even overwogen om een andere auto aan te schaffen met wat minder kilometers. Ben eerlijk gezegd toch wel wat verknocht geraakt aan de Vectra, dus zocht daar wat in. Helaas niet wat geschikts gevonden. Twee mooie gezien, maar mijn bronnen even geraadpleegd. Blijkt dat de ene fikse motorschade heeft gehad en de ander wel erg veel verschillende eigenaren heeft gehad voor steeds korte perioden.

We hebben besloten de optische schade te laten herstellen. Dus nieuwe bumper en nieuw achterlichtje.

Nog interesse in pica's?

@GTS Power wrote:Das zwaar balen Chiel!!!

Succes met de afhandeling :thumbup

Bedankt ;)

@Lamborghini wrote:Een heleboel mensen weten niet hoe een "total loss"-berekening werkt, maar het is heel simpel.

Inderdaad. Heel formeel is de regel:

Reparatiekosten > Dagwaarde - restantwaarde = economisch total loss.

Aangezien de dagwaarde vermoedelijk rond de € 4.000,00 - € 4.500,00 zal zijn, kun je er vergif op innemen dat hij total loss is. Of de auto moet nu (met schade) nog € 500,00 opleveren. Dat lijkt me wel erg sterk...

Heb toch even overwogen om een andere auto aan te schaffen met wat minder kilometers. Ben eerlijk gezegd toch wel wat verknocht geraakt aan de Vectra, dus zocht daar wat in. Helaas niet wat geschikts gevonden. Twee mooie gezien, maar mijn bronnen even geraadpleegd. Blijkt dat de ene fikse motorschade heeft gehad en de ander wel erg veel verschillende eigenaren heeft gehad voor steeds korte perioden.

We hebben besloten de optische schade te laten herstellen. Dus nieuwe bumper en nieuw achterlichtje.

Nog interesse in pica's?

pert0 laten verklaren en achter de rug aan garage door verk0pen.

zo heb ik dat gedaan destijds.

verz3kering betaalde me 3500 uit en nog 1200 van de garage.

pert0 laten verklaren en achter de rug aan garage door verk0pen.

zo heb ik dat gedaan destijds.

verz3kering betaalde me 3500 uit en nog 1200 van de garage.

Hee Dennis,

Zelf wel heel gebleven. Mn vriendin heeft wel wat lichte last van nek- en rug, maar dat is gelukkig beperkt en zal vanzelf weg trekken vermoed ik.

Mn zoontje van bijna 3 zat op de achterbank, maar volgens mij heeft hij er niets van meegekregen, heeft het er totaal niet over.

Terug
Naar boven