• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aanhanger en verlichting

crossagek

Post vaak
vanmorgen heb ik een trekhaak onder mijn GTS gemonteerd en vanmiddag op stap met aanhanger .

Nu geeft het display onder de snelheidsmeter aan dat er een lamp kapot is , maar ik ben nu 3 x rond de auto gelopen en alle lampen gecontroleerd en alles doet het gewoon :hmmz

iemand een idee wat het probleem kan zijn ?? ( misschien een massa probleem op de aanhanger ?? )

Je boordcomputer meet voltages. Als er ineens meer lampen op zitten, zal dat afwijken en zal hij het wel als kapot zien.

Kwestie van opnieuw programmeren, gok ik. Of het had op een andere draad gezet moeten worden?

volgens mij wordt een originele trekhaak op een C aangesloten op een CIM (of hoe heet zo'n ding) module zodat de aanhanger appart wordt aangestuurd en niet via een aftakking op de achterlichten.

Ik heb em netjes op de orginele manier aangesloten ;)

trekhaak + kabelboom naar dat stekker blok achter het linker paneel . trailer module zat nog in de auto , maar heb er ook nog 1 bij de kabelset gekregen .

Alle verlichting werkt wel naar behoren .

Nu heeft mijn aanhanger 2 lampen achter en op de voor- en achterkant van het spatbord zitten nog 2 breedte lampjes . kortom 6 lampjes in totaal , misschien dat het hier aan ligt.

zal vanavond mijn vouwcaravan eens aansluiten , die heeft 2 lampjes , even kijken wat hij dan doet ;)

Heb ik ook en had ik op mijn GTS ook , ik rij er gewoon zo mee.

Kan het niet zijn dat het komt omdat de 7e pool continu stroom is ipv mistlamp??

Jan

heb hier ook geen last van.

dus zal wel iets niet goed zitten:hmmz

mischien verkeerde wattage lampjes ergens in:hmmz

origineel gepost door gts power

heb hier ook geen last van.

dus zal wel iets niet goed zitten:hmmz

mischien verkeerde wattage lampjes ergens in:hmmz

Nee kan niet aan wattage liggen, lampje gaat aan bij alles wat ik er achterhang.

Bij mij begon het met de GTS toen ik een monteur continu stroom heb laten leggen ivm de caravan., hij zij toen dat hij het niet anders kon tja toen heb ik er maar mee leren leven:(

Jan

gisteravond even geprobeerd met de vouwcaravan en hetzelfde probleem .

Ik moet maandag toch even naar de dealer om de auto uit te laten lezen aangezien het opel klantenbindings lampje is gaan branden na een stoplicht sprintje :hmmz

vraag ik dan meteen even naar het lampjes lampje :P

origineel gepost door crossagek

gisteravond even geprobeerd met de vouwcaravan en hetzelfde probleem .

Ik moet maandag toch even naar de dealer om de auto uit te laten lezen aangezien het opel klantenbindings lampje is gaan branden na een stoplicht sprintje :hmmz

vraag ik dan meteen even naar het lampjes lampje :P

Okè dan hoor ik het wel:)

Jan

waarschijnlijk weet ik het probleem al met de verlichting :hmmz

heb de stekker van de vouwwagen even open gehad en gekeken en het probleem zit hem in de aansluiting van het normale licht . mijn aanhanger en vouwwagen hebben beide de verlichting links en rechts op 1 pool van de stekker zitten ( stekker van de corsa A zit verlichting ook op 1 pool ) en in de stekker van de vectra zitten links en rechts gescheiden en hij constateert dus dat 1 kant van de verlichting niet werkt , terwijl het wel gewoon werkt .

auto rijd er niet minder om dus laat het mooi zo , anders kan de aanhanger niet meer achter de A corsa ;)

waar ik meer mee zit is het motor managment lampje wat brand en wanneer ik even lekker doortrek gaat het knipperen :hmmz heb de auto zonder garantie gekocht , dus hoop niet dat dit in de papieren gaat lopen :(

gister met de vouwwagen op stap geweest en wanneer ik de richtingaanwijzer aan doe , dan knippert hij eerst 3-4 keer heel snel alsof er een lampje kapot is en dan gaat hij goed knipperen , weer een vage storing er bij dus :swear

En vandaag een lekke band gereden met de vec :swear stuk ijzer van 3 cm lang er in , 1 voordeel ik weet nu wel dat de bandenspannings sensoren werken :P

gister met de vouwwagen op stap geweest en wanneer ik de richtingaanwijzer aan doe , dan knippert hij eerst 3-4 keer heel snel alsof er een lampje kapot is en dan gaat hij goed knipperen , weer een vage storing er bij dus :swear

Ook dat heb ik bij de mijne en ook bij mijn vorige (GTS)

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

Ook dat heb ik bij de mijne en ook bij mijn vorige (GTS)

Jan

daar kan hij wel oud mee worden dus :P nou dan laten we het gewoon zo ;)

Terug
Naar boven