• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aankoop Corsa D

Hallo Allemaal.
Na 13 jaar trouwe dienst van de Astra G gaan we deze zomer op zoek naar een Corsa D.
Bouwjaar gaat vanaf 2010 tot 2012 worden.
Het moet een 1.2 of 1.4 worden.
Is er iemand die mij kan vertellen waar specifiek de aandachtspunten liggen waar ik op moet letten
En hebben beide motoren een distributie riem of ketting?
B.v.D
Groet Willem

Mijn ervaringen zijn met een 2007 D 1.4 Cosmo 5 deurs met nu 112000 km op de teller.
Ik zou een 1.4 nemen, de 1.2 vind ik te zwak voor deze auto. Tenzij je de BiFuel (LPG) variant ervan vindt, dan kan je wel goedkoop rijden.
Met de 1.4 kan je ook gewoon met een lichte aanhanger erachter op vakantie, zolang je bij bergen en heuvels op tijd terugschakelt.

De 1.4 (z14xep) heeft een ketting. Deze motor geeft geen problemen zolang je hem elk jaar / op tijd zijn beurtjes en verse olie geeft. Wel kwaliteit olie gebruiken vol syntheet 5w30 of 5w40.

Persoonlijk vind ik de elektronische stuurbekrachtiging van gevoelloos rond het middenpunt, maar dat schijnt bij de facelift verbetert te zijn.
De enige zaken die kapot gegaan zijn in de eerste 3 jaar van gebruik, wat je niet zou verwachten, zijn de ruitenwissermotor voorzijde en de ECC kachelunit.

Zorg ook dat er goede banden onderzitten en geen goedkope meuk, ik vond de auto met Rotex / Sailun banden een stuk slechter rijden dan met de Continentals die eraf fabriek op zaten en de Hankooks die er nu opzitten.

Dank je wel corsa gsi
Het hoeft van mij geen race monster te zijn en op vakantie met de auto doen we ook niet meer.
Dus hoofdzaak is woon werk verkeer (50 km ) per dag snelweg.
Dus voor mij zou een 1.2 ook best zijn (ben wel aan het denken over lpg )
Heeft een 1.2 ook een ketting of een riem ?

Z12XEP
Bauform: R4
Steuerung: DOHC
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 73,4
Hub (mm): 72,6
Volumen (cm³): 1229
Leistung (kW bei min-1): 59 / 5600
Drehmoment (Nm bei min-1): 110 / 4000
Verdichtung: 10,5 : 1
Motormanagement: Bosch Motronic ME 7.6.1, ab MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2
Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt