• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aankoop gts 1.8 of 2.2

ik zou voor de 2.2 gaan, ik vind de 1.8 te ligt voor een vrij zware auto. Sterker nog, ik vind de 2.2 ook nog tam. Let wel op de dis. ketting bij de 2.2, is nogal gevoelig :thumbdown

Zeker voor de 2.2 gaan zoals 2000 al zegt. ik heb ook een 2.2 en ik ben wel aardig tevreden over het vermogen maar het mag absoluut sneller :) let inderdaad op geluidjes bij de ketting en let op de automaat, schakelt die netjes zonder schokken etc..

zeker 2,2 want voor 1500 kilo heb je toch wat paardenkrachten nodig..

Anders ga voor een 3,2 v6, dan heb je er zeker genoeg voor die 1500 kilo en ik weet nog een hele mooie

te staan voor weinig...;)

Achteraf had ik ook liever de 3.2 genomen, want mij 2.2 loopt ook 1 op 8, dus hoeveel duurder zal een v6 lopen :P (wel heel veel korte stukken, eerlijk is eerlijk)

Volgens mij verbruikt een 1.8 gemiddeld meer dan de 2.2 maar ik rij vrij rustig en altijd zuiniger dan 1 op 10.

Maar Henry hang geen sleurhut achter een 2.2 automaat want dan word de bak gek:cool:

Zelf ben ik tevreden over mijn 2.2 maar ook ik had liever de 3.2 gehad.

Jan

die 2.2 die ik op het oog had is net dit weekend voor me neus verkocht:swear:swear

dus de zoektocht moet maar verder naar een 2.2. denk ik dan maar

origineel gepost door wim-v6

1.8 en een automaat, dat is zeker geen fijne combinatie, gaat een hoop verbruiken ook.

Willem

Hallo Wim,

Kun je mij toevallig uitleggen waarom dit geen fijne combinatie is. Ik ben ook aan het rondkijken voor een Vectra GTS 1.8 automaat vanaf bouwjaar 2006 met 140 pk motor. Geldt dat ook voor dit type?

origineel gepost door GTC-Freak

origineel gepost door wim-v6

1.8 en een automaat, dat is zeker geen fijne combinatie, gaat een hoop verbruiken ook.

Willem

Hallo Wim,

Kun je mij toevallig uitleggen waarom dit geen fijne combinatie is. Ik ben ook aan het rondkijken voor een Vectra GTS 1.8 automaat vanaf bouwjaar 2006 met 140 pk motor. Geldt dat ook voor dit type?

Ik denk dat de 1800 er aardig aan moet trekken bij een toch wel vrij zware auto als de vectra. Het scheelt misschien maar 7 pk, maar het koppel verschil is 45 nM vergeleken met de 2.2

Zoals ik al eerder zei, ik vind de 2.2 al wat tam.

een 1800 is echt te weinig voor zo'n vectra, mijn vader heeft er ook één (sedan), en dat ding is in de eerste en 5e versnelling niet vooruit te branden :swear

ik heb een vectra type A en zit ook een 1.8 motor in maar dat ding is ook niet echt vooruit te branden. Rijd hetzelfde als de renault 19 met een 1.4 motor die ik heb gehad. Een renault 19 hoor ik jullie al zeggen :D dit was mijn eerste auto en maar 400 euro voor hoeven betalen en toch 7 maanden plezier van gehad.

origineel gepost door Spacejam

een 1800 is echt te weinig voor zo'n vectra, mijn vader heeft er ook één (sedan), en dat ding is in de eerste en 5e versnelling niet vooruit te branden :swear

Ik denk dat het ligt aan de rijstijl, Het is maar net wat voor bestuurder je bent.

Ik heb zelf een 1.8 station, en ik vind hem met zijn 125pk snel genoeg, oke als je een sprintje wilt trekken moet je hem flink in toeren doorhalen maar voor de rest kom je goed mee met het verkeer.

Nu ben ik geen racer, maar het nieuwe rijden gebruik ik ook niet. Ik houd van lekker doorrijden met een snelheid welke vaak genoeg boven het maximum geldende gaat.

Met een gemiddelde van 1:11.4 ben ik dan ook dik tevreden over vermogen en snelheid van de 1.8, handgeschakeld dan.

Groet en suc6 met de beslissing.

mja ik vind het vooral storend vanuit stilstand optrekken, je hoort gewoon dat de motor het moeilijk heeft. Mja een vw passat met evenveel pk's en koppel is vanuit stilstand gewoon sneller, het lijkt er dus op dat er gewoon een "slechte" versnellingsbak aanvast zit.

ik stoor mij er niet aan dat hij niet zo snel is, anders was ik nu al me rijbewijs kwijt geweest (ben namelijk aangehouden een tijdje terug voor te hard rijden) dus als die sneller was geweest koste mij dat me rijbewijs :P maar kwa comfort rijd die echt super, ze zeggen dat franse auto's kwa comfort goed zijn maar deze auto is echt stukken beter, en dat voor zijn leeftijd en het aantal kilometers :O

mja ik vind het vooral storend vanuit stilstand optrekken, je hoort gewoon dat de motor het moeilijk heeft. Mja een vw passat met evenveel pk's en koppel is vanuit stilstand gewoon sneller, het lijkt er dus op dat er gewoon een "slechte" versnellingsbak aanvast zit.

Tja, ik ben niet anders gewend. Maar ik hoor niet dat de motor het moeilijk heeft zoals je zo mooi verteld...

Ik hoor gewoon een mooi lopende 1800 die houd van een beetje toeren.

maar goed ieder zijn ding.

Groet Tim

inderdaad, de Z18XE loopt heerlijk wat dat aangaat, alleen heeft deze motor bij lage toeren niet al te veel kracht.

Willem

origineel gepost door Rubyvectra_A

Tja, ik ben niet anders gewend. Maar ik hoor niet dat de motor het moeilijk heeft zoals je zo mooi verteld...

Ik hoor gewoon een mooi lopende 1800 die houd van een beetje toeren.

maar goed ieder zijn ding.

Groet Tim

hij blijft gewoon goed lopen maar hij komt gewoon ontzettend traag op gang in vergelijking met veel andere motoren met evenveel pk's. Want wim dus zegt: weinig kracht onderin terwijl je dat van zo'n motor wel verwacht.

Terug
Naar boven