• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aankoop gts 1.8 of 2.2

origineel gepost door henry.kummeling

ik ben van plan om een gts te kopen maar ik zit te twijfelen tussen een 1.8 en een 2,2 automaat ,graag jullie tips

mvgr henry er zijn 2 soorten 2.2.

namelijk de (se)en de (yh)

de yh heeft meer pk.

gr.Fonz

origineel gepost door wim-v6

inderdaad, de Z18XE loopt heerlijk wat dat aangaat, alleen heeft deze motor bij lage toeren niet al te veel kracht.

Willem

Dat is nog voorzichtig gezegd. de 1800 is dan gewoon dood.

je moet idd het toerental hoog houden.

hoe veel meer dan ???

origineel gepost door Fonz

ik ben van plan om een gts te kopen maar ik zit te twijfelen tussen een 1.8 en een 2,2 automaat ,graag jullie tips

de yh heeft meer pk.

gr.Fonz

origineel gepost door arjontje

origineel gepost door wim-v6

inderdaad, de Z18XE loopt heerlijk wat dat aangaat, alleen heeft deze motor bij lage toeren niet al te veel kracht.

Willem

Dat is nog voorzichtig gezegd. de 1800 is dan gewoon dood.

je moet idd het toerental hoog houden.

naaa dat valt ook wel mee hoor

als je dat wil, moet je diesel gaan rijden :vertag

waarom geen diesel???

De mijne ( 1,9CDTi ) heeft 150 pk, 320Nm koppel en een 6-bak.

Trekt super snel op. Rijdt heerlijk door en rijdt 1:18 ( en als ik rustig rij dan meer als 1:20, maar dat gebeurd zelden :angel )

En er zit qua wegenbelasting maar 150 euro per kwartaal verschil in ! Dus die heb je redelijk snel terug verdiend !

met die 10.000 km per jaar die ik rij haal ik diesel er nooit uit!!

anders had ik verdomd graag zo'n 150 pk cdti gehad hoor!!!!

Wat de 1.8 betreft, deze is wat onder bemeten voor een vectra maar voor een astra een prima motor.

Zeker als deze gekoppelt is aan een korte bak ( mij ouders hebben een astra 1.8 sport ) Trek hem door tot 6000 toeren en hij gaat als de brandweer.

Zelf heb ik een vectra C station 2.2 automaat. Motor voldoet prima in combinatie met de automaat. Het is wel een fabletje dat de 2.2 net zo veel verbruikt als de 3.2 v6. Verbruik van 2.2 in de stad is ongeveer 1:8.5 van een V6 1:6 maximaal!

Daarnaast is het onderhoud een stuk hoger van een v6

Wat de distributie ketting betreft, daar heb ik helaas ervaringen mee gehad met m'n vectra B 2.2 station automaat :vertag

Heb de auto gelukkig goed kunnen verkopen, maar anders had ik alleen al voor de distri ketting vervangen 1800 euro neer kunnen tellen!

Gr

Marcel

hoe veel meer dan ???

origineel gepost door Fonz

de yh heeft meer pk.

gr.Fonz

De mijne 203nm en 147 pk uit 2003 en vanaf 2005 220nm en 155pk

Jan

Men ziet een v6 en het is direct duur??Vebruik v6 1 op6 maximaal:swear Dacht ik niet.Onze 3.2 v6 rijdt rijdt in stadsverkeer ook 1 op 8 of 9.Motor heeft altijd kracht over:thumbup.En onderhoud is niks duurder,ja een disributie riem misschien wel maar dat is maar 1 keer in de 6 jaar of 90dkm.Spreek uit ervaring.Beter 6 klappen dan 4 plofjes.

Gr. Gts32v6.

inderdaad.

Mijn 2,5 V6 loopt op een gemiddelde van 1 op 11, bij veel stad.

op de snelweg doet ze een 1 op 13.5 met het gemak.

en onderhoud duur, valt opzich ook wel mee

Willem

Het onderhoud is natuurlijk wel iets duurder dan een 4 cilinder. Niet heel veel, maar wel iets !

Maar qua verbruik zal het allemaal wel mee vallen. Al heb je gasten die het wél presteren om een gigantisch hoog verbruik te hebben !!

origineel gepost door speaker

Het onderhoud is natuurlijk wel iets duurder dan een 4 cilinder. Niet heel veel, maar wel iets !

Maar qua verbruik zal het allemaal wel mee vallen. Al heb je gasten die het wél presteren om een gigantisch hoog verbruik te hebben !!

die hebben meestal een petje op en rijden in een Polo'tje GTi :jerry

of nog erger . . . een CRX:jerry:jerry:jerry

origineel gepost door sw_reijnders

origineel gepost door speaker

die hebben meestal een petje op en rijden in een Polo'tje GTi :jerry

of nog erger . . . een CRX:jerry:jerry:jerry

Ook in een vec Bas

Jan

Het onderhoud:

> Zeker bij Petjes rijstijl, dan kan je je flink in de kosten werken met een V6:

- spruitstukpakkingen

- Scheuren spruitstukken

- Warmtewisselaar sneller kapot

- Dismodule sneller kapot.

- Lekken van keeringen

Maar als je gewoon netjes met het beestje omgaat, en zo nu en dan eens een kilometer of 300km achter elkaar zoveel mogenlijk op top rijdt in Duitsland, dat deze motor erg weinig onderhoud behoefd.

Willem

Ik rij ook in een 2.2 (dgi 155 pk) gemiddeld verbruik ongeveer 1:12 paar weken terug naar IAA Frankfurt geweest 1050 km heen en terug gemiddeld

verbruik 1:13,8.met veel file en ook wel snelle stukken +200KM/u.goede auto alleen probleem gehad met massa-vliegwiel .wel voor 90% betaald door opel.

Heb zelf 2 jaar geleden gekozen voor een diesel met de 150 pk jtd motor van fiat

en wel om de volgende redenen;

goede motor, verbruik 1:16, aanschaf €2500 goedkoper dan de 2.2 benzine (hogere kilometerstand?), rijeigenschappen van een diesel vindt ik beter.

Veel mensen zijn bang voor de wegenbelasting en deze is helaas ook wel aan de hoge kant. Daar staat tegenover dat ik met 1 tank 800 km rijd en dan ook maar € 55,00 kwijt ben aan de pomp, de benzine rijder betaald met 800 km al gauw het dubbele.

Wij rijden "maar" 12000 km/jaar, maar ik denk dat dit nog best uit kan.

Heb er nog een Ventura module en een green-filter op gezet; wat een beest(volgens de APK keurmeester!). Trekt al vanaf 1500 toeren en even later moet de traction control al aan het werk....

Na bijna 30000 km ook nog geen problemen gehad met de CDTI buiten normale slijtage-dingen om. Voor mij nog steeds een goede keus dus!

Maar goed iedere auto kost geld en geen enkele auto kan uit..........

origineel gepost door nijdamb

Heb zelf 2 jaar geleden gekozen voor een diesel met de 150 pk jtd motor van fiat

en wel om de volgende redenen;

goede motor, verbruik 1:16, aanschaf €2500 goedkoper dan de 2.2 benzine (hogere kilometerstand?), rijeigenschappen van een diesel vindt ik beter.

Veel mensen zijn bang voor de wegenbelasting en deze is helaas ook wel aan de hoge kant. Daar staat tegenover dat ik met 1 tank 800 km rijd en dan ook maar € 55,00 kwijt ben aan de pomp, de benzine rijder betaald met 800 km al gauw het dubbele.

Wij rijden "maar" 12000 km/jaar, maar ik denk dat dit nog best uit kan.

Heb er nog een Ventura module en een green-filter op gezet; wat een beest(volgens de APK keurmeester!). Trekt al vanaf 1500 toeren en even later moet de traction control al aan het werk....

Na bijna 30000 km ook nog geen problemen gehad met de CDTI buiten normale slijtage-dingen om. Voor mij nog steeds een goede keus dus!

Maar goed iedere auto kost geld en geen enkele auto kan uit..........

Je hebt helemaal gelijk ik heb het net even snel uitgerekend, ik heb nu een 2.2 benzine 147 pk en ik ben nu per jaar ongeveer 2100 euro kwijt aan benzine met 15000 km ,als ik een 1.9 dti zou hebben zou ik 704 euro meer wegenbelasting betalen maar dan was ik ook maar 1200 euro kwijt aan diesel dus nog voordeliger uit:hmmz

Daar komt ook nog bij dat ik met een caravan op vakantie ga dus dan is dat hoger koppel zeer welkom.

Dus nu heb je mij ook aan het denken gezet.

Jan

Terug
Naar boven