• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aankoop gts 1.8 of 2.2

ANWB heeft uitgerekend dat je met een Benzine auto minder brandstof verbruikt de bergen op.

Dit ivm de Turbo welke vol aan het werk moet, en dan VEEL brandstof nodig is, en het korte toerenbereik van de dieselmotor.

daarnaast rijdt diesel wel erg prettig moet ik zeggen.

Willem

origineel gepost door wim-v6

ANWB heeft uitgerekend dat je met een Benzine auto minder brandstof verbruikt de bergen op.

Dit ivm de Turbo welke vol aan het werk moet, en dan VEEL brandstof nodig is, en het korte toerenbereik van de dieselmotor.

daarnaast rijdt diesel wel erg prettig moet ik zeggen.

Willem

Ik moet zeggen dat ik met mijn vorige dieseltje ( reed hierzo 1:15 ) in Zweden elke keer tussen de 1:18 en 1:20 reed !!

De mankementen van mijn huidige vec zijn vervelend maar niet echt onoverkomelijk:

- injectorring lek ( vrij makkelijk te vervangen ! )

- Thermostaat niet goed ( 75 euro en wat werk !! )

- Stuurstangetje van de wervelkleppen ligt los. ( schijnt erg vaak te gebeuren, maar heb er al een makkelijke/goedkope modificatie voor gevonden !! )

Verder rijd diesel gewoon heel erg lekker, zeker met de commonrail! Lekker stil en ongelooflijk veel power ! ( menig petje laat ik verbaast achter bij het stoplicht ! ):P

Het verbruik van m'n veccie :

Gewoon netjes aan de snelheid houdend: 1:18 ( soms 1:20 )

Lekker door gassen: 1:15 ! :thumbdown

Mijn vectra b (X17DT) verbuikt een goede 7liter/100km, En dan moet je denken, Ik ben 19 jaar jong, Dus van die kerels ken je de rijstijl wel,Onderhoud aan deze is zeer goedkoop, (Doe alles zelf) , Alleen enigste nadeel is dat de voorste remblokken gaan afbrokkelen van sportieve rijstijl,

Wagen houdt tog vlotjes golf 5 1900tdi bij,

origineel gepost door Bartjex88

Mijn vectra b (X17DT) verbuikt een goede 7liter/100km, En dan moet je denken, Ik ben 19 jaar jong, Dus van die kerels ken je de rijstijl wel,Onderhoud aan deze is zeer goedkoop, (Doe alles zelf) , Alleen enigste nadeel is dat de voorste remblokken gaan afbrokkelen van sportieve rijstijl,

Die Isuzu motoren zijn echt super !! blijven maar doorrijden. Mijn oude ( uit '97 ) had er ook eentje inliggen met 3 ton op de teller. Maar mijn zwager had de zelfde met 4,5 ton er op !!:thumbup

origineel gepost door speaker

origineel gepost door Bartjex88

Die Isuzu motoren zijn echt super !! blijven maar doorrijden. Mijn oude ( uit '97 ) had er ook eentje inliggen met 3 ton op de teller. Maar mijn zwager had de zelfde met 4,5 ton er op !!:thumbup

Mijne heeft 2.2ton nu,Maar er is meer onderweg;)

achteraf had een diesel bij ook wel gekunt, 150 pk en het koppel van een ferrari lijkt me ook wel wat. Mijn schoonvader heeft de 2.0dti (of zo?) en dat rijd al lekker, laat staan de 1.9 :thumbup

origineel gepost door henry.kummeling

nu hebben jullie nog meer aan het denken gezet ,misschien toch maar een diesel

Hoeveel rij je dan per jaar? lange of korte afstanden?

Jan

origineel gepost door 2000

achteraf had een diesel bij ook wel gekunt, 150 pk en het koppel van een ferrari lijkt me ook wel wat. Mijn schoonvader heeft de 2.0dti (of zo?) en dat rijd al lekker, laat staan de 1.9 :thumbup

Die 150pk turbodiesel rijdt heerlijk. :wub Al raak je op een gegeven moment wel weer gewend aan dat vermogen en wil je weer meer. :P

Ik rij zo'n 15 a 20.000km per jaar, dat zit volgens mij wel op het kantel punt tussen benzine en diesel in het voordeel voor benzine. Toch heb ik gekozen voor de heerlijk rijdende diesel.

origineel gepost door janneman vectra c

nu hebben jullie nog meer aan het denken gezet ,misschien toch maar een diesel

Hoeveel rij je dan per jaar? lange of korte afstanden?

Jan

ik denk dat ik ongeveer 15000 km per jaar zal rijden naar mijn werk is al 25km ,en met een sleurhut op vakantie is beter koppel ook welkom natuurlijk

per welke km stand komen de dan de onkosten ??

Wanneer de onkosten komen weet ik eigenlijk niet , ik breng hem altijd naar de garage en dan hoor ik wel wat er moet gebeuren.

Maar het is wel toevallig dat mijn werk ook 25 km is ik ook 15000 km per jaar rij en dan ook nog eens met de sleurhut op vakantie gaking:

Jan

origineel gepost door janneman vectra c

dus toch wel tevreden met de diesel

Uh tis een 2.2 benzine 147 pk 2003:P

Maar dat zou zomaar een diesel kunnen worden (1.9 150pk)

Jan

Ik weet niet of je al een keuze gemaakt hebt; ik zie 15.000 per jaar en caravan. Dan is wellicht een 2.2 een betere keuze vanwegen het extra koppel.

Zelf heb ik ze alletwee gereden, en mede doordat ik LPG in moest bouwen heb ik voor het Z1.8Xe blok gekozen. Lager belastingtarief, en ik had al ervaring met dit blok uit een Astra Coupe op LPG. De 2.2 (oude blok) heeft wat meer koppel, maar nauwelijks meer vermogen, dat ook nog eens door het meergewicht bijna teniet wordt gedaan. Ik rijdt veel woon werk verkeer en zit dan alleen in de Vectra, dan is het goed vertoeven. Op vakantie met 4 man en de koffer vol, dan blijf ik maar op de rechterbaan :hmmz

Toegegeven 80 in zijn 5 en je trapt dan het gas in, dan gebeurt er niets schokkends, maar schakel je 1 of 2 keer terug, dan gaat ie echt als de brandweer.

Ik heb de GTS met de korte bak, en vanaf stilstand vol gas wegtrekken dat is echt een feest. Bij de 80-110 zit ff een doodstuk, maar daarboven kom je in het favoriete toerenbereik van de motor (3000-5000 toeren) en kom je moeiteloos met het overige verkeer mee (en sneller) tot aan de 170/180. Daar houdt het wel weer een beetje op. Mijn verbruik algemeen gemeten over 3000 km= 8.2 liter op de 100 km, maar dat komt dan ook wel door mijn rechtervoet :-)

Ik heb denk ik ook een klein voordeel omdat ik op LPI rijdt. Het levert merkbaar meer koppel als op benzine (vpower)

Nog geen dag spijt gehad van mijn keuze tot nu toe!

Terug
Naar boven