• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aankoop Tigra

Zo te zien heeft deze ook roest (wagentje staat al een poos te koop en heeft er nu andere foto's opgeplaatst, stond namelijk eerst onder een boom en de wagen zat onder de vogelstront, kijk maar eens naar de voorruit hoe smerig, rot een auto ook van weg hoor als die een aantal maanden buiten staat onder wat bomen)..

Plaatdelen in deze (donkere blauwe) kleur zijn bijna niet te vinden, dus is het bijna altijd dat je je plaatwerk moet laten spuiten!

Plus het zijn niet alleen de deuren, maar ook de beide schermen links en rechts voor (ben je als nog een honderd of 2 / 3 kwijt voor het plaatwerk, excl. het spuiten)!

En het feit dat de advertentie al 1385x is bekeken en dan nog niemand die dat ding koopt?

Beetje vreemd..

Jep........ bingo,

Ik hoop morgen een eerlijk antwoord te krijgen als ik `m bel en vraag wat er voor de keuring aan moet gebeuren.

Op de foto ziet ie er flink toegetakeld uit maar het is (denk ik ) wel vervangbaar.

Ik hoop dat er alleen niet teveel roestschade aan zit voor de APK want daar kan ik weinig mee.

Zijn er mischien nog specifieke dingen waar ik op moet letten als ik `m ga bekijken?

Zo te zien heeft deze ook roest (wagentje staat al een poos te koop en heeft er nu andere foto's opgeplaatst, stond namelijk eerst onder een boom en de wagen zat onder de vogelstront, kijk maar eens naar de voorruit hoe smerig, rot een auto ook van weg hoor als die een aantal maanden buiten staat onder wat bomen)..

Plaatdelen in deze (donkere blauwe) kleur zijn bijna niet te vinden, dus is het bijna altijd dat je je plaatwerk moet laten spuiten!

Plus het zijn niet alleen de deuren, maar ook de beide schermen links en rechts voor (ben je als nog een honderd of 2 / 3 kwijt voor het plaatwerk, excl. het spuiten)!

En het feit dat de advertentie al 1385x is bekeken en dan nog niemand die dat ding koopt?

Beetje vreemd..

Ik heb bij de sloop geinformeerd en de kosten voor het vervangen van de deuren en voorschermen brengen idd dusdanige kosten met zich mee dat ik dat geld beter kan gebruiken om een betere tigra te kopen. Beek en Donk valt af :thumbdown

Gelukkig staan er nogal een aantal op internet... dus ik heb nog wat keuze. De meeste hebben geen APK. Dat is wel jammer, opknappen is geen probleem maar hij moet eigenlijk wel kunnen rijden.

Ik heb er ook één zien staan met de onderstaande omschijving:

"De auto start en rijdt maar de motor houdt in. Wat je merkt bij het inhouden is net alsof de auto zich een beetje verzuipt"

Als ik dit forum bekijk lijkt het op een probleem met de stappenpomp en de EGR en dat blijkt goed op te lossen te zijn.

Op naar de volgende...................... :hmmz

Ik heb bij de sloop geinformeerd en de kosten voor het vervangen van de deuren en voorschermen brengen idd dusdanige kosten met zich mee dat ik dat geld beter kan gebruiken om een betere tigra te kopen. Beek en Donk valt af :thumbdown

Gelukkig staan er nogal een aantal op internet... dus ik heb nog wat keuze. De meeste hebben geen APK. Dat is wel jammer, opknappen is geen probleem maar hij moet eigenlijk wel kunnen rijden.

Ik heb er ook één zien staan met de onderstaande omschijving:

"De auto start en rijdt maar de motor houdt in. Wat je merkt bij het inhouden is net alsof de auto zich een beetje verzuipt"

Als ik dit forum bekijk lijkt het op een probleem met de stappenpomp en de EGR en dat blijkt goed op te lossen te zijn.

Op naar de volgende...................... :hmmz

Zeer zeker een erg mooie auto............. maar iets te duur voor mijn portemonee.

Ik ben echte op zoek naar een opknappertje voor een paar honderd euro.

Zijn er overigens nog grote verschillen tussen de 1.6 en de 1.4 (buiten het gewicht en de moterinhoud na dan hé :sleeping )

Ik heb er één gezien in Drunen, hij geeft aan dat er geen problemen zijn om `m door de volgende keuring heen te krijgen. Er zou alleen een roetsgat in het achterscherm zitten. Dit is alleen een 1.6. Nou ben ik alleen vergeten de km stand te vragen :swear

Zeer zeker een erg mooie auto............. maar iets te duur voor mijn portemonee.

Ik ben echte op zoek naar een opknappertje voor een paar honderd euro.

Zijn er overigens nog grote verschillen tussen de 1.6 en de 1.4 (buiten het gewicht en de moterinhoud na dan hé :sleeping )

Ik heb er één gezien in Drunen, hij geeft aan dat er geen problemen zijn om `m door de volgende keuring heen te krijgen. Er zou alleen een roetsgat in het achterscherm zitten. Dit is alleen een 1.6. Nou ben ik alleen vergeten de km stand te vragen :swear

een opknapper kost vaak uiteindelijk meer dan een goeie, maar als je er eentje vind waar ze een nieuwe apk op willen geven dan kan je voor bijv 750-1000 euro al zeker een jaar rijden. kun je ondertussen sparen en kijken voor een betere of hem alsnog helemaal op laten knappen

een opknapper kost vaak uiteindelijk meer dan een goeie, maar als je er eentje vind waar ze een nieuwe apk op willen geven dan kan je voor bijv 750-1000 euro al zeker een jaar rijden. kun je ondertussen sparen en kijken voor een betere of hem alsnog helemaal op laten knappen

Nog even een stomme vraag over de wegenbelasting.

Voor een Tigra uit `95 of `96 hoeft toch geen wegenbelasting meer betaald te worden? :hmmz

Echte een stomme vraag waar ik dus zelf het antwoord al op wist. IK ZAT ER ALlEEN 10 JAAR NAAST. Ik was ziek toen we rekenen kregen op school.

Nog even een stomme vraag over de wegenbelasting.

Voor een Tigra uit `95 of `96 hoeft toch geen wegenbelasting meer betaald te worden? :hmmz

Echte een stomme vraag waar ik dus zelf het antwoord al op wist. IK ZAT ER ALlEEN 10 JAAR NAAST. Ik was ziek toen we rekenen kregen op school.

Voor een goed bod gaat elke auto weg lijkt mij haha, zo die van mij ook ;) !

Je mag altijd eens komen kijken hoor naar mijn Tigra hoe het gesteld staat met roest etc. (ben een geboren Kattenmepper :D, maar woon iets meer naar het zuiden) ..

Terug
Naar boven