• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aankoop tips en waar lt ik op

Beste Forummers,

ik ben nieuw op jullie forum ,maar heb een enkele vraag.

Ik heb mijn oog laten vallen op een opel signum met 2.5 diesel met automatische versnelling.

de km stand is +/- 200.000 km

Waar let ik op bij aankoop of wat zijn de zwakke punten van deze auto.

Ook heb ik gekeken naar een Opel vectra met 2.2 diesel en automatische versnelling en ongeveer dezelfde km stand.

Is er bij jullie nog een voorkeur, of een "laten staan"uitroep

de betreffende auto zijn regelmatig onderhouden (afgestempelde boekjes aanwezig)

in afwachting van jullie tips

Gr

Jan

Hoi Jan..

Signum is niet geleverd met een 2.5 diesel. Enkel de 2.0 (Y20DTH) 2.2 (Y22DTR) en 3.0 (Y30DT/Z30DT) dieselmotoren. Welke motor kijk je naar en wat verwacht je van je Signum?

Groet Tom

Leeftijd,hoeveel wil je uitgeven, hoeveel km ga je rijden

Heb zelf 2.2 Dti gereden in komi met automaat :vertag niet goed voor je knip slechte cijfers

Als je voor zuinigheid gaat 1.9cdti nemen in kombi met vec c of signum of een b vec in kombi met 2.2 hand geschakeld

Ben niet bekend met de combi van een 2.2 met een automaat maar het zijn vooral de 2.0 motoren die de meeste problemen met de pomp hebben. Voor de 2.0 motoren zijn diverse reparaties (vervangen stuurregelapparaat) mogelijk maar voor zover ik het weet kun je bij de 2.2 enkel de hele pomp vervangen.

Heb zelf een 2.2 gehad met ruim 300dkm op de klok en doe ook onderhoud aan 2.2 voor diverse mensen en ook die zitten ruim boven de 200dkm en geen pomp problemen. Wel heb ik er eigenlijk al "teveel" brandstofpompen van een 2.0 moeten vervangen.

Verder wel een nette auto. Aparte kleur met mooie opties.

Groet Tom

Terug
Naar boven