• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aankoop zafira-B: stuur, onderkant deuren en middenarmsteun

Dezelfde motor.. dat is mooi want dan is het eenvoudig aan te passen. EDS is wel een aardig stukje rijden.. dat moet ook dichterbij huis goed kunnen toch?

De auto die ik vandaag gezien heb mist navi.. dat is wel jammer. Bij het proefrijden stotterde de motor wat rond de 2200 2300 toeren, beetje hikken zeg maar. Luchtmassa meter misschien?

Was ook half leer en niet beschadigd. Stuur was redelijk maar toch niet helemaal super. Vervangen zou ik niet zelf doen :)

je kunt posten gewoon wissen.

klik op edit en dan onderaan"! verwijder dit bericht !" aanvinken

je kunt posten gewoon wissen.

klik op edit en dan onderaan"! verwijder dit bericht !" aanvinken

De zoektocht gaat natuurlijk gewoon door, er staat een leuke bijautobedrijf Tanghe in IJsselmuiden, een cosmo met opc pakket. mensen ervaring met dit bedrijf?

Die ik eerder zag met het stotteren bleek de egr klep, deze heeft hij laten vervangen. Maar goed, die kocht ik dus niet.

De zoektocht gaat natuurlijk gewoon door, er staat een leuke bijautobedrijf Tanghe in IJsselmuiden, een cosmo met opc pakket. mensen ervaring met dit bedrijf?

Die ik eerder zag met het stotteren bleek de egr klep, deze heeft hij laten vervangen. Maar goed, die kocht ik dus niet.

Ik heb 150 pk cdti met 210.000 op de teller. Geen last van wervelkleppen of inslaatspruitstuk of iets dergelijks.

Meeste problemen met diesels ontstaan omdat mensen wel erg schakellui rijden. Ik hoor verhalen van mensen dat ze in de 6e versnelling 90 km/u rijden. Dat is niet goed voor de auto. Je moet het af en toe ook lekker door trekken en boven 3000 toeren blijven rijden. Het zogenaamd nieuwe rijden gaat niet op voor nieuwe diesels; daardoor te veel problemen met EGR e.d.

Chiptunen.. neen dankje...Uiteindelijk het beste is toch standaard fabrieksvermogen.

Ik heb 150 pk cdti met 210.000 op de teller. Geen last van wervelkleppen of inslaatspruitstuk of iets dergelijks.

Meeste problemen met diesels ontstaan omdat mensen wel erg schakellui rijden. Ik hoor verhalen van mensen dat ze in de 6e versnelling 90 km/u rijden. Dat is niet goed voor de auto. Je moet het af en toe ook lekker door trekken en boven 3000 toeren blijven rijden. Het zogenaamd nieuwe rijden gaat niet op voor nieuwe diesels; daardoor te veel problemen met EGR e.d.

Chiptunen.. neen dankje...Uiteindelijk het beste is toch standaard fabrieksvermogen.

Ik ben zelf geen nieuwe rijder als we het hebben over schakelen op 2000 toeren.

Chippen als het om de 100pk gaat en er dan 120 pk of iets meer van maken is geen ramp.. dat is wat er ook gebeurd door opel namelijk.

Hoef geen 200pk maar iets meer dan 100 is wel gewenst bij een auto van 1500 kg. Kijk dan ook het liefst naar de 120 versie, ben ik gelijk klaar.

Ik ben zelf geen nieuwe rijder als we het hebben over schakelen op 2000 toeren.

Chippen als het om de 100pk gaat en er dan 120 pk of iets meer van maken is geen ramp.. dat is wat er ook gebeurd door opel namelijk.

Hoef geen 200pk maar iets meer dan 100 is wel gewenst bij een auto van 1500 kg. Kijk dan ook het liefst naar de 120 versie, ben ik gelijk klaar.

Terug
Naar boven