• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aankooptips Vectra C2

Ik zou lekker voor een 2.2 station gaan, lekker ruim en deze blijft ook in de zelfde wegenbelasting groep van 1350 t/m 1450.

Maar ja aankooptips voor een vectra c :

Zelf heb ik de vectra c uit 2004 2.2 16v. Die rijdt echt super.

Minpunten zijn :

de clips van het interieurfilter breken makkelijk af. Let daar dus op.

De lak onder de handgrepen van de portieren ligt er snel af. Bij de tankdop krijg je snel krassen.

Kijk ook ff of de juiste accu erin ligt en uit welk jaar die is.

De trunkrelease vind ik een minpunt. Voor iedere keer, dat je de kofferbak openwilt moet je op de knop op je sleutel drukken of in de auto.

De airco moet goed bijgevuld zijn. Bij mij blaast ie warme lucht, dus dat moet ook weer gebeuren.

De thermostaat was al meteen stuk bij aanschaf (bleef open staan). Ik weet niet of dat het zwakke punt is ? Het metertje van de koelvloeistof komt dan niet omhoog.

Trillingen in het stuur boven de 100. Ligt aan balanceren van de wielen.

Er zit geen achterruitenwisser op de auto. Bij mn astra zat die er wel op en bij regen wel zo handig.

Maar ja aankooptips voor een vectra c :

Zelf heb ik de vectra c uit 2004 2.2 16v. Die rijdt echt super.

Minpunten zijn :

de clips van het interieurfilter breken makkelijk af. Let daar dus op.

De lak onder de handgrepen van de portieren ligt er snel af. Bij de tankdop krijg je snel krassen.

Kijk ook ff of de juiste accu erin ligt en uit welk jaar die is.

De trunkrelease vind ik een minpunt. Voor iedere keer, dat je de kofferbak openwilt moet je op de knop op je sleutel drukken of in de auto.

De airco moet goed bijgevuld zijn. Bij mij blaast ie warme lucht, dus dat moet ook weer gebeuren.

De thermostaat was al meteen stuk bij aanschaf (bleef open staan). Ik weet niet of dat het zwakke punt is ? Het metertje van de koelvloeistof komt dan niet omhoog.

Trillingen in het stuur boven de 100. Ligt aan balanceren van de wielen.

Er zit geen achterruitenwisser op de auto. Bij mn astra zat die er wel op en bij regen wel zo handig.

Typische Vectra C kwaaltjes :

- Cuppende achterbanden (oorzaak --> defecte draagarmrubbers)

- Wiellagers Achter

- Stuurkogels

- Schokbrekers Achter

- Bij de 2.2DTI motor, check de turboslang op slijtage

- Het lakwerk van de stijllijsten laat naar verloop van tijd los

- Versleten stabilisator rubbertjes

- Kraakgeluiden uit het voorgedeelte van het voertuig. Oorzaak: Onjuiste afstemming tussen veer en veerschotel

- Geluiden van de achteras. Oorzaak: Schroeven stabilisator aan achteras (LZ en RZ) kunnen losraken

Typische Vectra C kwaaltjes :

- Cuppende achterbanden (oorzaak --> defecte draagarmrubbers)

- Wiellagers Achter

- Stuurkogels

- Schokbrekers Achter

- Bij de 2.2DTI motor, check de turboslang op slijtage

- Het lakwerk van de stijllijsten laat naar verloop van tijd los

- Versleten stabilisator rubbertjes

- Kraakgeluiden uit het voorgedeelte van het voertuig. Oorzaak: Onjuiste afstemming tussen veer en veerschotel

- Geluiden van de achteras. Oorzaak: Schroeven stabilisator aan achteras (LZ en RZ) kunnen losraken

Een puntje waar je op kan letten is de kachel en de airco.

Bij mij deden alle blaasstanden het niet. Het was zachtjes of keihard blazen. Behoorlijk irritant.

Ik had dit nog onder garantie laten verhelpen.

Dus ik zou zeggen kijk ook even of alle standen werken.

Maar ik hoor wel vaker dat vectra C rijders wat (kleine) mankementen met de kachel hebben.

groet,

Evert.

Een puntje waar je op kan letten is de kachel en de airco.

Bij mij deden alle blaasstanden het niet. Het was zachtjes of keihard blazen. Behoorlijk irritant.

Ik had dit nog onder garantie laten verhelpen.

Dus ik zou zeggen kijk ook even of alle standen werken.

Maar ik hoor wel vaker dat vectra C rijders wat (kleine) mankementen met de kachel hebben.

groet,

Evert.

En soort vectra en of welke kleur en afkraken andere modellen en kleuren, vind ik..... een beetje kinderachtig

Niet een andermans trots afkraken :wors

Natuurlijk zijn dit grapjes toch :thumbup

Maar dit is mijn mening.

En soort vectra en of welke kleur en afkraken andere modellen en kleuren, vind ik..... een beetje kinderachtig

Maar dit is mijn mening.

@aapje1963 wrote:En soort vectra en of welke kleur en afkraken andere modellen en kleuren, vind ik..... een beetje kinderachtig

Maar dit is mijn mening.

? Rob-Epe vraagt toch om dingen waar hij op moet letten,dus er word vanalles opgenoemd.

Ik heb er ook nog een voor de C modellen, de laspunten aan de zijkant van de deur(slotkanten) willen wel eens gaan roesten, heb ikzelf ooit na 5 jaar laten herstellen onder garantie.

Gr Jan

@aapje1963 wrote:En soort vectra en of welke kleur en afkraken andere modellen en kleuren, vind ik..... een beetje kinderachtig

Maar dit is mijn mening.

? Rob-Epe vraagt toch om dingen waar hij op moet letten,dus er word vanalles opgenoemd.

Ik heb er ook nog een voor de C modellen, de laspunten aan de zijkant van de deur(slotkanten) willen wel eens gaan roesten, heb ikzelf ooit na 5 jaar laten herstellen onder garantie.

Gr Jan

Misschien dat de volgende auto dan maar geen Opel wordt... heb diverse merken gereden, maar nooit echt zelf in bezit gehad... alleen maar Opel, misschien wordt het tijd voor iets anders....

Zou zo 1-2-3 niks anders weten dan een BMW, 5-serie :wtf

Misschien dat de volgende auto dan maar geen Opel wordt... heb diverse merken gereden, maar nooit echt zelf in bezit gehad... alleen maar Opel, misschien wordt het tijd voor iets anders....

Zoals al reeds eerder in dit topic vermeld zal ieder merk zijn eigen problemen hebben. Ik denk dat het ook een kwestie van geluk is bij het kopen van een gebruikte auto.

Suuk6 met je keuze.

Greetz Roel met een C.

Zoals al reeds eerder in dit topic vermeld zal ieder merk zijn eigen problemen hebben. Ik denk dat het ook een kwestie van geluk is bij het kopen van een gebruikte auto.

Suuk6 met je keuze.

Greetz Roel met een C.

@Rob-Epe wrote:Misschien dat de volgende auto dan maar geen Opel wordt... heb diverse merken gereden, maar nooit echt zelf in bezit gehad... alleen maar Opel, misschien wordt het tijd voor iets anders....

Ik heb nu een MB E klasse en daar had ik binnen een week meer onkosten aan dan aan Mijn Kadett,Omega,Vectra GTS en mijn C2 station bij elkaar, en kennis heeft pas een BMW 530 (2004) gekocht en die bevalt ook niet. Tja wat moet je dan, tis net als Opel-Limbo zegt je moet er geluk me hebben en ieder merk heeft z`n problemen.

Gr Jan

@Rob-Epe wrote:Misschien dat de volgende auto dan maar geen Opel wordt... heb diverse merken gereden, maar nooit echt zelf in bezit gehad... alleen maar Opel, misschien wordt het tijd voor iets anders....

Ik heb nu een MB E klasse en daar had ik binnen een week meer onkosten aan dan aan Mijn Kadett,Omega,Vectra GTS en mijn C2 station bij elkaar, en kennis heeft pas een BMW 530 (2004) gekocht en die bevalt ook niet. Tja wat moet je dan, tis net als Opel-Limbo zegt je moet er geluk me hebben en ieder merk heeft z`n problemen.

Gr Jan

Terug
Naar boven