• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aanlopen nieuwe velgen/banden

lambo452

Post vaak
hoi

ik heb gister een set andere velgen gekocht..

het gaat om de tsw venom velgen..

toen ik deze gemonteerd had liepen ze ontzettend aan in mijn wielkast.. nou heb ik dit al een stuk verholpen zodat hij niet meer met kleine hobbeltjes aanloopt.. nu heb ik alleen nog als ik een wat grotere heuvel neem... (of kuil op de snelweg) dat ie wel aanloopt..

hou ik dit altijd nog of is dit te verhelpen?

ik heb een kadett E cabrio.. en de velgens zijn 16 "met 205/45r16 banden erom..

mvg benno

k heb t zelfde probleem.. Je kunt t doorveren voorkomen met bumpstops, verder weet ik het ook nog niet haha :D

sjupke`

ja ik zat zelf ook al te denken aan smallere banden.. bv 195/40 16 maar et is wel goed dus dat zal het niet zijn let ik altijd op.....

maar de wielkasten laten uitrollen.. is dat geen idee.. maar wat kost dat?? want dan komen de wielkasten wel nog een stukkie naar buiten.. ziet er ook wel leuk uit..

en wat kosten die bumpstops ??

ik ga zoiezo smallere banden halen.. deze banden die erop zitten ijn op.. dus die hou ik er nog even op en danga ik ook eerst de velgen opknappen en dan pas komen ze weer terug..

maar alvast bedankt voor de reactiess.. meer reacties zijn nog altijd WELKOM

had op mijn gsi ook 195/45/16 met verlaging en bumpstops (maar 11 cm :P )

binnenste randje was omgevouwen

@aerotica :

gaat dat tot 9 J ? kan je de mijne ook doen dan ?en wat kost zoiets

wagen is alleen niet rijdbaar momenteel

ik lees ook net mijn u2u en ben ook zeer tevreden over de prijs binnekort ga ik ook zeer zeker een afspraak maken..

dan wil ik ook eventueel wel ff de prijs weten:D en hoe wordt het uitgerold? warm gemaakt en dan voorzichtig uitrollen zonder de lak te scheuren?

hij heeft er niet bijgezt hoe die het doet.. en bij mij hoeft het maar minimaal gerold te worden... dus komt bij mij op 35 per kast.. (maar mijn wielkasten zijn niet zo heel netjes, veel roest...)

dit vind ik een leuke prijs.. en ik laat e eerst uitrollen en dan repareren..

leuke prijs.. maar als ik jou was zou ik dan gelijk nieuwe wielkasten erop lassen en daarna pas uitrollen dan kun je wat extremer gaan, en daarna netjes afwerken.. anders ben je beetje dubbel aan t doen..

vaak is het zo als je wielkast klein beetje roest heeft dat ie binnen het jaar helemaal gaat omdat het van binnen uit ook begint te roesten alleen zie je dat nog niet.. je kan beter nieuw stuk erin zetten:D

heb het gehad bij mn E kadett uiteidnelijk compleet nieuwe panelen ingezet..

ik laat ze eerst uitrolen.. want ze hoeven van mij niet zo extreem.. ik heb ook niet bepaals extreme wielen ofzo..

maar ik hoef ook geen nieuwe panelen erin te zetten.. zo erg is t ook niet.. ff een paar plaatjes op lassen en als die uitgerold is dan kan ik ook plamuren enzo..en anders als ik plamuur dan valt het plamuur eraf..

en is ook alleen achter.. want voor passen de wielen... achter net niet..

zekers een zeer scherpe prijs, maar ben wel benieuwd naar de werkwijze ;)

zou wel erg mooi zijn als alles gewoon lekker mooi en dik uitgebouwd kan worden :P:P:P

gr vinc

Terug
Naar boven