• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aanlopen van 19 " velgen

235 vult net de ruimte tussen band en auto op en je hebt met 235 geen km afwijking

origineel gepost door dussel32

DSC006881-1.jpg

DSC006841-1.jpg

DSC006831.jpg

235 vult net de ruimte tussen band en auto op en je hebt met 235 geen km afwijking

DSC006881-1.jpg

DSC006841-1.jpg

DSC006831.jpg

Sorry ik had met mijn Zafira OPC model 2004 geen km afwijking met 225-35-19 inch. Gaat volgens mij niet om de breedte maar om de grote het aantal inch.

De ET waarde is ook belangrijk nl als de velg teveel naar buiten komt (et 35 bv) komt je band idd snel in contact met je carrosserie Opel heeft een nogal hoge et waarde (47 dacht ik) en de meeste niet orginele velgen zijn dat vaak niet.

En dan doe je er inplaats van 16 gelijk 18 of 19 inch onder met natuurlijk wat breder rubber erbij (want anders schiet het niet op he) en rara hoe kan dat nou opeens heb je een probleem.

Ik zou adviseren vooral dus je ET waarde in de gaten te houden en ook niet te grote velgenmaat (17 is zat) te kiezen als je veel van deze auto gebruik maakt want grote velgen en low-profiles zijn de perfecte combinatie voor super stuurgedrag en weggevoel maar ook voor een oncomfortabel en bonkerig rijgedrag en als je veel rijdt lijkt mij dat niet het juiste recept , maar dat is mijn persoonlijke mening natuurlijk.

Succes en gr Marcel.

DSC006841-1-1.jpg

dit zijn 8j 19 inch et 40 met continetal sport contact 2

maat 235/35/19

staat super

de zafira is te koop:thumbup

wat is dat nou dus????gaat ie weg????

Terug
Naar boven