• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aanrijding gehad in Belgie opel totaal los???? raar

Volgens mij wel, je leest het wel vaker op internet. Een maat van me (Astra Coupé 2.2) werd het zelfs aangeraden door de VOD, om het wrak terug te kopen van de verzekering. Heeftie niet gedaan, uiteindelijk heeft de VOD het wrak opgekocht.

@trashmetal wrote:klopt, maar als je een "nieuwe" auto rijdt en een ander parkeert hem er in krijg je bijna alles vergoed

maar als iemand zijn wagen in mn Astra f zet houd het op bij zeg 1200

en vind dit niet helemaal eerlijk

want mijn astra is mij net zo veel waard of nog meer als iemand die een nieuwe heeft aangeschaft :???:

Is gewoon een oplossing voor hoor, je auto laten taxeren voor een ongeval gebeurt ;)

@trashmetal wrote:klopt, maar als je een "nieuwe" auto rijdt en een ander parkeert hem er in krijg je bijna alles vergoed

want mijn astra is mij net zo veel waard of nog meer als iemand die een nieuwe heeft aangeschaft :???:

Is gewoon een oplossing voor hoor, je auto laten taxeren voor een ongeval gebeurt ;)

Je kunt het wrak kopen voor de prijs wat de hoogste bieder er voor over heeft. Stel het uit te keren bedrag is 1250 euro. Het wrak wordt dus te koop gezet op een soort marktplaats voor demontage/schadebedrijven. Als een sloper er 250 euro voor over heeft, mag jij (als je dat van te voren aangeeft) het wrak ook kopen voor 250 euro. Dan krijg je dus het wrak (250) + 1000 = 1250 euro.

In zijn geval krijgt hij 1250 én behoud hij het wrak (tenminste zo lees ik het). Dan stop je die 1250 euro in de zak, koopt even een lakstiftje en een beetje poetsmiddel en je houdt er mooi wat aan over. Enige nadeel kan zijn, is dat het kenteken is ingenomen, dan moet de auto eerst weer gekeurd worden bij de RDW, maar zo te zien zal dat niet het geval zijn.

Je kunt het wrak kopen voor de prijs wat de hoogste bieder er voor over heeft. Stel het uit te keren bedrag is 1250 euro. Het wrak wordt dus te koop gezet op een soort marktplaats voor demontage/schadebedrijven. Als een sloper er 250 euro voor over heeft, mag jij (als je dat van te voren aangeeft) het wrak ook kopen voor 250 euro. Dan krijg je dus het wrak (250) + 1000 = 1250 euro.

In zijn geval krijgt hij 1250 én behoud hij het wrak (tenminste zo lees ik het). Dan stop je die 1250 euro in de zak, koopt even een lakstiftje en een beetje poetsmiddel en je houdt er mooi wat aan over. Enige nadeel kan zijn, is dat het kenteken is ingenomen, dan moet de auto eerst weer gekeurd worden bij de RDW, maar zo te zien zal dat niet het geval zijn.

En jij bent taxateur van beroep ;) ?

Hoeveel mensen laten nu hun dertien-in-een-dozijn wagen taxeren? Niet om te beledigen hoor, maar een Corsa B zie je op iedere straathoek staan...

En jij bent taxateur van beroep ;) ?

Hoeveel mensen laten nu hun dertien-in-een-dozijn wagen taxeren? Niet om te beledigen hoor, maar een Corsa B zie je op iedere straathoek staan...

je hoeft je auto ni trug te kopen die is al van jouw

dat is onzin je moet gewoon de schade laten uitbetalen

heb al 3x me auto financieel total loss gehad en nooit de auto trug moeten kopen alleen de schade laten uit betalen

je hoeft je auto ni trug te kopen die is al van jouw

dat is onzin je moet gewoon de schade laten uitbetalen

heb al 3x me auto financieel total loss gehad en nooit de auto trug moeten kopen alleen de schade laten uit betalen

Als de auto total loss wordt verklaard en je krijgt de dagwaarde van je auto vergoedt, dan moet je het wrak wel degelijk terug kopen, omdat dit dan bezit wordt van de verzekeringsmaatschappij.

De schade uit laten betalen is wat anders en volgens mij verklaren veel verzekeringsmaatschappijen de auto liever total loss dan dat ze de schade uit betalen. Als ik schade heb (vorig jaar is de spiegel eraf gereden door een Belg) krijg ik zelfs niets betaalt. Mag de auto gewoon wegbrengen naar een schadehersteller, krijg een gratis leenauto en ze herstellen daar alles met nieuwe onderdelen. Vind die regeling wel lekker hoor :)

Als de auto total loss wordt verklaard en je krijgt de dagwaarde van je auto vergoedt, dan moet je het wrak wel degelijk terug kopen, omdat dit dan bezit wordt van de verzekeringsmaatschappij.

De schade uit laten betalen is wat anders en volgens mij verklaren veel verzekeringsmaatschappijen de auto liever total loss dan dat ze de schade uit betalen. Als ik schade heb (vorig jaar is de spiegel eraf gereden door een Belg) krijg ik zelfs niets betaalt. Mag de auto gewoon wegbrengen naar een schadehersteller, krijg een gratis leenauto en ze herstellen daar alles met nieuwe onderdelen. Vind die regeling wel lekker hoor :)

Bij economisch total loss moet je gewoon aangeven dat je de schade-uitkering wilt hebben met behoud van het wrak. Als jij het wrak terug moet kopen dan zou ik switchen van verzekeraar want dan wordt je opgelicht.

Bij economisch total loss moet je gewoon aangeven dat je de schade-uitkering wilt hebben met behoud van het wrak. Als jij het wrak terug moet kopen dan zou ik switchen van verzekeraar want dan wordt je opgelicht.

@Aapje wrote:@trashmetal wrote:klopt, maar als je een "nieuwe" auto rijdt en een ander parkeert hem er in krijg je bijna alles vergoed

moet ik dan geen andere verzekering afsluiten?

@Aapje wrote:@trashmetal wrote:klopt, maar als je een "nieuwe" auto rijdt en een ander parkeert hem er in krijg je bijna alles vergoed

moet ik dan geen andere verzekering afsluiten?

Ten eerste als de expert hem totall loss verklaart, dan zijn er 2 opties:

1. Geld ervoor krijgen en het is klaar.

2. Geld ervoor krijgen met behoud van het wrak.

En dat laatste is ook precies wat de expert voor stelt:

Vandaag is de expertise geweest bij het schade bedrijf en kwam uit op totaal los met behoud van auto, schade bedrag 1250 euro.

Ik zou de auto houden en het geld beuren.

Dan via onderdelenlijn de kapotte onderdelen indezelfde kleur regelen en overbouwen, dit zal je zo'n 300 euro kosten denk ik.

Velg kost je nieuw iets van 150 euro of je regelt voor hetzelfde geld een kompleet ander setje.

p.s. vriendin van me had pas ook een schade

iemand was achteruit op een parkeerplaats tegen haar aan gereden, ziekenhuis nog wel

261120112527.jpg

is hierop total loss verklaard

hebben 500 eu gevangen van verzekering auto verkocht voor 500

en deze terug gekocht voor 700 king:

261120112530.jpg

misschien een idee voor ts?

Ten eerste als de expert hem totall loss verklaart, dan zijn er 2 opties:

1. Geld ervoor krijgen en het is klaar.

2. Geld ervoor krijgen met behoud van het wrak.

En dat laatste is ook precies wat de expert voor stelt:

Vandaag is de expertise geweest bij het schade bedrijf en kwam uit op totaal los met behoud van auto, schade bedrag 1250 euro.

Ik zou de auto houden en het geld beuren.

Dan via onderdelenlijn de kapotte onderdelen indezelfde kleur regelen en overbouwen, dit zal je zo'n 300 euro kosten denk ik.

Velg kost je nieuw iets van 150 euro of je regelt voor hetzelfde geld een kompleet ander setje.

@Stender wrote:Bij economisch total loss moet je gewoon aangeven dat je de schade-uitkering wilt hebben met behoud van het wrak. Als jij het wrak terug moet kopen dan zou ik switchen van verzekeraar want dan wordt je opgelicht.

precies wat ik bedoel :thumb ;)

p.s. vriendin van me had pas ook een schade

iemand was achteruit op een parkeerplaats tegen haar aan gereden, ziekenhuis nog wel

261120112527.jpg

is hierop total loss verklaard

hebben 500 eu gevangen van verzekering auto verkocht voor 500

en deze terug gekocht voor 700 king:

261120112530.jpg

misschien een idee voor ts?

Terug
Naar boven