• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aanrijding gehad in Belgie opel totaal los???? raar

@opelpower89 wrote:@Stender wrote:Bij economisch total loss moet je gewoon aangeven dat je de schade-uitkering wilt hebben met behoud van het wrak. Als jij het wrak terug moet kopen dan zou ik switchen van verzekeraar want dan wordt je opgelicht.

precies wat ik bedoel :thumb ;)

Maar dan gaat er altijd nog de waarde van het wrak van het totale schadebedrag af :sleeping

@Stender wrote:Bij economisch total loss moet je gewoon aangeven dat je de schade-uitkering wilt hebben met behoud van het wrak. Als jij het wrak terug moet kopen dan zou ik switchen van verzekeraar want dan wordt je opgelicht.

@opelpower89 wrote:@Stender wrote:Bij economisch total loss moet je gewoon aangeven dat je de schade-uitkering wilt hebben met behoud van het wrak. Als jij het wrak terug moet kopen dan zou ik switchen van verzekeraar want dan wordt je opgelicht.

Maar dan gaat er altijd nog de waarde van het wrak van het totale schadebedrag af :sleeping

Terugkopen is eigenlijk gewoon het verkeerde woord.

De dagwaarde van de auto: 1500

Gecalculeerde schadebedrag: 1500

Waarde auto ná de aanrijding: 250

Te ontvangen:

Met behoudt van de auto: 1500-250 = 1250 (eigenlijk heb je dus dan ook nog 1500 euro in handen, 250 aan materiaal en 1250 aan geld)

Auto afstaan: 1500 (dus zelfde als mét behoud van de auto, maar dan alleen in geld)

Je krijgt dus gewoon je dagwaarde terug, alleen kan dat op 2 manieren. Als je een beetje handig bent is die 1e manier aantrekkelijk. Je verspijkert voor 250 euro bijvoorbeeld de auto zodat ie weer rijdbaar wordt, en je houdt 1000 in de zak.

@ opelpower89, het lijkt wel of je het niet wilt snappen ;) . Gelukkig legt Jurgen het hierboven heel duidelijk uit.

Het wordt trouwens wel 'terugkopen' genoemd en dat is misschien niet de meest gelukkige woordkeuze.

Terugkopen is eigenlijk gewoon het verkeerde woord.

De dagwaarde van de auto: 1500

Gecalculeerde schadebedrag: 1500

Waarde auto ná de aanrijding: 250

Te ontvangen:

Met behoudt van de auto: 1500-250 = 1250 (eigenlijk heb je dus dan ook nog 1500 euro in handen, 250 aan materiaal en 1250 aan geld)

Auto afstaan: 1500 (dus zelfde als mét behoud van de auto, maar dan alleen in geld)

Je krijgt dus gewoon je dagwaarde terug, alleen kan dat op 2 manieren. Als je een beetje handig bent is die 1e manier aantrekkelijk. Je verspijkert voor 250 euro bijvoorbeeld de auto zodat ie weer rijdbaar wordt, en je houdt 1000 in de zak.

@ opelpower89, het lijkt wel of je het niet wilt snappen ;) . Gelukkig legt Jurgen het hierboven heel duidelijk uit.

Het wordt trouwens wel 'terugkopen' genoemd en dat is misschien niet de meest gelukkige woordkeuze.

Terug
Naar boven