• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aanschaf B station V6 misschien van korte duur?

origineel gepost door RAYMOND.design

Ik heb de motor liggen in een calibra en daar gaat toch een andere motor in.

Van 0 naar 100 in 9 seconden is wat ze aangeven bij een 2.5 V6 en dat vind ik niet snel.

Als die V6-jes hebben zo rond de 250.000 km gelopen en dat zie ik niet zo zitten.

Het rijden en het geluid van een V6 vind ik wel te gek, maar ik rij met de C2.0XE

op de snelweg rustig 1 op 17 en zie die V6-jes alleen maar in mijn achteruitkijkspiegel.

Heb al gekeken voor een vectra met een 2 liter 16v, maar die zijn er niet veel.

Heb ook al zitten dubben om een astra F station te kopen, maar vind een vectra B toch wel een meerwaarde hebben.

Kan iemand mij vertellen wat is overigens het verschil is tussen een B1 en een B2? en welke belangrijke punten ik moet checken bij de aanschaf?

Denk toch dat de C20XE niet sneller zal zijn als de V6.

ondanks meer vermogen, het koppel en de plaats waar het koppel ligt is ook al een belangrijk punt..

de versnellingsbak bepaald ook deze waarden..

Houd er wel rekening mee dat bijna iedere V6 over de 240km/u haalt.

en als je een korte bak op een V6 zet deze ook veel vlotter accelereert.

de Vectra V6 hebben ze voorzien van lange verhoudingen voor meer comfort, daar het geen sport wagen is.

Bij de weg, Mijn STANDAARD Vectra-B 2.5 V6 '96 handbak.

- 0>100: 7,9sec

- top: 255km/u

- gewicht: 1343kg

- Gemiddeld verbruik: 1 op 11 (zie dat eerst maar eens te halen met een opgefokte 2.0 16V in de zware vectra).

- verbruik snelweg: 1 op 14 / 1 op 14.5

- Verbruik autobahn in vergelijking (Veel Toppen) (exact zelfde rit (we reden tegelijk een rondje daar met elkaar) Vectra: 1 op 6,9 / Corsa-B C20XE met F20bak 1 op 5,4 (let op standaard C20XE).

Dus ja wat loopt duurder????

Vertel het maar.

Wel iets apart, een C20XE in een Vectra-B.

Word niet veel gedaan, omdat er voor niet al te veel een Vectra met V6 motor te vinden is.

Willem

Tja ik zou ook even informeren bij Edvries.

Die heeft een 2.0 dth gehad die volgens mij ook gechipt was.

Vraag hem maar eens hoe dat reed.

2.0DTH is heel wat anders dan een Benzine 2liter..

en 2liter Vectra's B, zijn er meer dan V6en in ieder geval, en die rijden ook erg fijn... (mijn zwagert heeft een 2.0 16V station uit '97 met veel opties, en dat weegt ook al 1345kg)!!!

Willem

1 op 17 met een 2 liter blok van 180pk? :wtf

Wat doe ik verkeerd dan, ik heb een 1.8 en bij 110km/u haal ik volgens de computer nog geen 1:15......

En idd, ik zou ook voor een sterke diesel gaan, lekker hoog koppel (weinig schakelen) en mischien nog een hogere onderhouds interval?

Groet Tim.

origineel gepost door Rubyvectra_A

1 op 17 met een 2 liter blok van 180pk? :wtf

Wat doe ik verkeerd dan, ik heb een 1.8 en bij 110km/u haal ik volgens de computer nog geen 1:15......

En idd, ik zou ook voor een sterke diesel gaan, lekker hoog koppel (weinig schakelen) en mischien nog een hogere onderhouds interval?

Groet Tim.

17 L op 100 km misschien :jerry

ik vind het ook nogal Errug zuinig voor een 2L met 180 pk.

ik haal met mijn 1.8 net 1 op 10 (korte stukjes oke)

Ik zei er ook bij, op de snelweg!

Op het moment dat ik er een andere chip in heb gesoldeerd,

kreeg hij meer koppel, meer vermogen, toerentalbegrenzer

werd verschoven naar 8500 toeren en verbruikte minder benzine (natuurlijk niet als je telkens tegen je begrenzer aan zit te beuken).

Korte stukjes doen het bij mij ook een stuk minder, vooral met dit weer en een spastische rechter voet.

Ik heb nu toch maar besloten om voor het geluid van een 2.5 V6 te gaan (overtuigd door het verhaal van wim-v6), dus weet je er 1 te koop staan! :P

Tot €2000,-

Kleur zilvergrijs, grijs, antraciet metallic.

(Dit ivm de kleur van mijn logo).

Geen bodykit of van die opgeplakte booskijkers, vind alleen dat achterspoilertje bovenop de klep wel vet.

Grote wielen en verlaagd is zeker geen probleem.

Raymond

origineel gepost door Gupy

Tja, jij bent de designer.:wors

Je kan ze maken zoals je zelf wilt.:thumbup

Was het maar zo'n feest, moet nu alle energie en tijd in

het verkrijgen van opdrachten gaan steken.

Zou het liefst een dikke, lage, strakke station willen hebben

in een matte lak gespoten, greeploze deuren, kuipstoelen met bijpassende gordels, enz.

Als bedrijfswagen lijkt mij dit wel wat, past wel bij mij.

Maar misschien woon ik over een jaar wel buiten in een kartonnen doos en is alles dus niet gegaan zoals ik had gehoopt.

Voorlopig moet ik m'n vakantiegeld (nu krijg ik dat nog gewoon) gebruiken voor de aanschaf van een vectra station.

origineel gepost door sjouke

wil je snel zijn? ... koop dan een astra met een dikke motor...

een vectra B is een tour wagen geen racer (tenzij je er een paar rooitjes tegenaan gooit en een GOEIE motor swap doet)

Een astra is het net niet, tenminste die ik onder de €2000,- kan aanschaffen.

Voor de Vectra B betaal je net zoveel als een astra F.

Vectra B vind ik meer auto en heeft ook meer stijl.

Ik rij het liefst in m'n (helaas nog steeds niet afgebouwde) calibra, maar gaat allemaal niet passen.

Ik kan natuurlijk altijd nog de 2.5 V6 vervangen voor een 3.0 V6 met een turbo of compressor, enz. OOIT of NOOIT

die 3L kan :), maar dan zou ik dat zonder turbo doen.

de Saabs met turbo hebben namelijk even veel vermogen als de omi's zonder turbo :hmmz

Toekomst dromen!:sleeping

Ik moet eerst een leuke station met een 2.5 V6 zien te vinden voor onder de €2000,-:hmmz

dan proberen m'n hoofd boven water te houden :cry

en dan een hele snelle dikke brute 3.0:D

origineel gepost door sw_reijnders

die 3L kan :), maar dan zou ik dat zonder turbo doen.

de Saabs met turbo hebben namelijk even veel vermogen als de omi's zonder turbo :hmmz

Even veel ? 147 kW is in mijn beleving nog altijd minder. ;)

Toekomst dromen!:sleeping

Ik moet eerst een leuke station met een 2.5 V6 zien te vinden voor onder de €2000,-:hmmz

dan proberen m'n hoofd boven water te houden :cry

en dan een hele snelle dikke brute 3.0:D

Dat zal toch wel moeten lukken denk een.

Maar als je daarna moet gaan proberen het hoofd boven water te houden.. :hmmz Als ik jouw was zou ik me nog ff 2x bedenken dan. Ik zou er dan gewoon niet eens beginnen.

Ik heb nog wel een 3 liter evt.. Krijg je er alleen een Omega bij. :P

Ik persoonlijk denk dat het fout is om te besparen op je auto

Je hebt een hoop wensen en je wilt er niet al teveel geld aan uit geven

Je kan beter met een goede auto beginnen dan dat je elke maand met pech staat

Je moet ook wel een hoop geluk hebben

Maar ik zou toch gaan proberen om je budget te verhogen zodat je iets echt goeds koopt

Als je iets goeds koopt gaat het jaren mee en bespaar je een hoop geld qua reparatiekosten ;)

origineel gepost door Jerk

Ik persoonlijk denk dat het fout is om te besparen op je auto

Je hebt een hoop wensen en je wilt er niet al teveel geld aan uit geven

Je kan beter met een goede auto beginnen dan dat je elke maand met pech staat

Je moet ook wel een hoop geluk hebben

Maar ik zou toch gaan proberen om je budget te verhogen zodat je iets echt goeds koopt

Als je iets goeds koopt gaat het jaren mee en bespaar je een hoop geld qua reparatiekosten ;)

Ik heb altijd opel gereden (oké 1X een nieuwe swift gti) en nooit problemen gehad.

M'n eerste was een rekord B olympia en m'n laatste een calibra, heb ook nieuwe opels gehad.

Ik ga er van uit dat de vectra B een goede wagen is en is er motorisch wat aan de hand, ander blok erin klaar.

De hoeveelheid wensen valt wel mee, het mag nú ff niet veel kosten,

maar dat verandert hoop ik wel.

Ik kan mijn budget zo verhogen, maar dan worden de risico's ook veel groter.

Omdat ik een 1 mansbedrijf start, kan ik privé ook alles kwijt raken

als het niet gaat lukken met het bedrijf en dat wil ik beslist voorkomen.

Ik heb voor mijn vrouw een aantal jaar geleden een peugeot 106 phase 1 gekocht voor €950,-. Er stond laatst 216.000 km op de teller en al ruim een jaar een lekke koppakking, motor 1.0 liter.

Nu zit er een 1.4 liter in met 145.000 km.

Ik heb er gewoon een ander blok in gehangen, was goedkoper.

Ben zelf ook een tijdje afwezig geweest, "calibra" staat helaas nog

steeds op non actief.:cry:cry:cry:cry

Het is niet anders, ga nu eerst iets voor mezelf proberen op te zetten en als enig kans van slagen heeft op zoek naar een behoorlijke werkplaats.

Niets is zeker en het enige wat ik nu kan doen is hopen, geluk hebben en héél hard en veel werken.

Ik ga er van uit dat de vectra B een goede wagen is en is er motorisch wat aan de hand, ander blok erin klaar.

De hoeveelheid wensen valt wel mee, het mag nú ff niet veel kosten,

maar dat verandert hoop ik wel.

Ik kan mijn budget zo verhogen, maar dan worden de risico's ook veel groter.

Omdat ik een 1 mansbedrijf start, kan ik privé ook alles kwijt raken

als het niet gaat lukken met het bedrijf en dat wil ik beslist voorkomen.

[/quote]

Kan je dan niet beter zorgen vóórdat je de auto koopt weet dat motor goed is en iig nog even mee kan. Bedoel je hebt het over kosten, risico etc..

Daarbij is er ook een groot grijs gebied tussen een mankement aan de motor en een motor die zo bagger gaar is dat ze gelijk helemaal vervangen moeten worden... lijkt mij..

Terug
Naar boven