origineel gepost door RAYMOND.design
Ik heb de motor liggen in een calibra en daar gaat toch een andere motor in.
Van 0 naar 100 in 9 seconden is wat ze aangeven bij een 2.5 V6 en dat vind ik niet snel.
Als die V6-jes hebben zo rond de 250.000 km gelopen en dat zie ik niet zo zitten.
Het rijden en het geluid van een V6 vind ik wel te gek, maar ik rij met de C2.0XE
op de snelweg rustig 1 op 17 en zie die V6-jes alleen maar in mijn achteruitkijkspiegel.
Heb al gekeken voor een vectra met een 2 liter 16v, maar die zijn er niet veel.
Heb ook al zitten dubben om een astra F station te kopen, maar vind een vectra B toch wel een meerwaarde hebben.
Kan iemand mij vertellen wat is overigens het verschil is tussen een B1 en een B2? en welke belangrijke punten ik moet checken bij de aanschaf?
Denk toch dat de C20XE niet sneller zal zijn als de V6.
ondanks meer vermogen, het koppel en de plaats waar het koppel ligt is ook al een belangrijk punt..
de versnellingsbak bepaald ook deze waarden..
Houd er wel rekening mee dat bijna iedere V6 over de 240km/u haalt.
en als je een korte bak op een V6 zet deze ook veel vlotter accelereert.
de Vectra V6 hebben ze voorzien van lange verhoudingen voor meer comfort, daar het geen sport wagen is.
Bij de weg, Mijn STANDAARD Vectra-B 2.5 V6 '96 handbak.
- 0>100: 7,9sec
- top: 255km/u
- gewicht: 1343kg
- Gemiddeld verbruik: 1 op 11 (zie dat eerst maar eens te halen met een opgefokte 2.0 16V in de zware vectra).
- verbruik snelweg: 1 op 14 / 1 op 14.5
- Verbruik autobahn in vergelijking (Veel Toppen) (exact zelfde rit (we reden tegelijk een rondje daar met elkaar) Vectra: 1 op 6,9 / Corsa-B C20XE met F20bak 1 op 5,4 (let op standaard C20XE).
Dus ja wat loopt duurder????
Vertel het maar.
Wel iets apart, een C20XE in een Vectra-B.
Word niet veel gedaan, omdat er voor niet al te veel een Vectra met V6 motor te vinden is.
Willem
Ik heb de motor liggen in een calibra en daar gaat toch een andere motor in.
Van 0 naar 100 in 9 seconden is wat ze aangeven bij een 2.5 V6 en dat vind ik niet snel.
Als die V6-jes hebben zo rond de 250.000 km gelopen en dat zie ik niet zo zitten.
Het rijden en het geluid van een V6 vind ik wel te gek, maar ik rij met de C2.0XE
op de snelweg rustig 1 op 17 en zie die V6-jes alleen maar in mijn achteruitkijkspiegel.
Heb al gekeken voor een vectra met een 2 liter 16v, maar die zijn er niet veel.
Heb ook al zitten dubben om een astra F station te kopen, maar vind een vectra B toch wel een meerwaarde hebben.
Kan iemand mij vertellen wat is overigens het verschil is tussen een B1 en een B2? en welke belangrijke punten ik moet checken bij de aanschaf?
Denk toch dat de C20XE niet sneller zal zijn als de V6.
ondanks meer vermogen, het koppel en de plaats waar het koppel ligt is ook al een belangrijk punt..
de versnellingsbak bepaald ook deze waarden..
Houd er wel rekening mee dat bijna iedere V6 over de 240km/u haalt.
en als je een korte bak op een V6 zet deze ook veel vlotter accelereert.
de Vectra V6 hebben ze voorzien van lange verhoudingen voor meer comfort, daar het geen sport wagen is.
Bij de weg, Mijn STANDAARD Vectra-B 2.5 V6 '96 handbak.
- 0>100: 7,9sec
- top: 255km/u
- gewicht: 1343kg
- Gemiddeld verbruik: 1 op 11 (zie dat eerst maar eens te halen met een opgefokte 2.0 16V in de zware vectra).
- verbruik snelweg: 1 op 14 / 1 op 14.5
- Verbruik autobahn in vergelijking (Veel Toppen) (exact zelfde rit (we reden tegelijk een rondje daar met elkaar) Vectra: 1 op 6,9 / Corsa-B C20XE met F20bak 1 op 5,4 (let op standaard C20XE).
Dus ja wat loopt duurder????
Vertel het maar.
Wel iets apart, een C20XE in een Vectra-B.
Word niet veel gedaan, omdat er voor niet al te veel een Vectra met V6 motor te vinden is.
Willem