• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aanschaf combo of station( aandachtspunten+motoren)

Hallo,

Ik zit met het volgende. Na 8 jaar auto's van de VAG groep gereden te hebben wil ik eens wat anders gaan rijden. Reden hiervoor is de ellende die ik gehad heb met een Ibiza en nu met een Golf 5 2.0 tdi( reparatiekosten zaterdag bleken 5000,- te zijn). Nu wil ik dus of een Combo gaan kopen of heel mssn een station.

Mijn voorwaarden zijn:

Moet een betrouwbare diesel zijn.

Ruime auto.

Eigenlijke maar 2 dingen dus. Mijn budget ligt tussen de 4 a 5000 euro.

Maar nu zie ik door de bomen het bos niet meer omdat er zoverl verschillende motoren zijn. Bv: DI, DCI Dcti enz enz enz.

Daarom hoop ik dat iemand hier mij kan vertellen wat betrouwbare motoren zijn en op welke aandachtspunten ik moet letten bij aankoop.

Hoop dat iemand mij hier verder kan helpen.

Alvast bedankt!

Oke, en hoe zit dat met de 1.3cdti motoren? Want zie dat er daar veel meer aanbod in is. En zijn er specifieke punten waar ik op moet letten bij de aanschaf van een combo? Bj. ca. 2008

Te veel moderne meuk, lastig sleutelen, niet of niet veel zuiniger.

Combo, natte vloermatten, en of alles werkt zoals het hoort.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Opzich wel, en dan het voordeel van Euro4 (groene sticker voor mileuzones in Duitsland), zonder Roetfilter.

Verbruik wijkt niet heel veel af van dat van de 1.3CDti

Terug
Naar boven