• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aanschaf tips astra G

DD1

Post weinig
op voorhand al excuses ik heb gezocht en niks gevonden, maar ik ben vast niet de eerste die het vraagt.

Ik ben aan het kijken voor een astra g zijn er nog specifieke dingen plekken waarbij ik moet opletten. het zoek criteria betreft eind jaren 90 (98 en nieuwer) airco, electrische ramen, benzine en een handbak.

nu zijn ze geleverd met een 16v en 8v motor welke geniet de voorkeur in deze wagens? De auto is niet voor mezelf maar voor iemand met 3 linker handen en is dus volledig dealer / garage / vriendendienst afhankelijk.

kan je uit ervaring vertellen (ik heb in beide gereden) dat bijv een 1.6 16v net iets lekkerder rijdt. Niet dat het een snelheidsmonster is, maar hij pakt lekkerder en is ietsie vlotter. De 8v is ook bij versnellen op de snelweg traag, maar krijgt je wel van A naar B.

K zou sowieso de bes. stoel even voelen of ie nog lekker zit en niet kraakt en of de bak nog soepel schakelt. Even goed stuur voelen of dat soepel stuurt (of het niet tikt bijv).

Ik rij nu in een 1.6 16v sport uit 2003 en heb er inmiddels 30d km's mee gereden en geen grote problemen die niet binnen een dag opgelost konden worden. Wel een keer de DIS-ontsteking kapot gehad, maar dat is een kwaaltje hoorde ik.

Oh en als je lange stukken moet rijden: Cruise Control!!!!!!1!11!!

kan je uit ervaring vertellen (ik heb in beide gereden) dat bijv een 1.6 16v net iets lekkerder rijdt. Niet dat het een snelheidsmonster is, maar hij pakt lekkerder en is ietsie vlotter. De 8v is ook bij versnellen op de snelweg traag, maar krijgt je wel van A naar B.

K zou sowieso de bes. stoel even voelen of ie nog lekker zit en niet kraakt en of de bak nog soepel schakelt. Even goed stuur voelen of dat soepel stuurt (of het niet tikt bijv).

Ik rij nu in een 1.6 16v sport uit 2003 en heb er inmiddels 30d km's mee gereden en geen grote problemen die niet binnen een dag opgelost konden worden. Wel een keer de DIS-ontsteking kapot gehad, maar dat is een kwaaltje hoorde ik.

Oh en als je lange stukken moet rijden: Cruise Control!!!!!!1!11!!

Heb zelf een 1.6 8v uit 2000. Heerlijke auto om in te rijden. het is geen strepentrekker, maar daar heb ik een ander voor.

Juist hiervoor gekozen, omdat de 16v wel eens een slokje olie zou lusten.

Heb nu de thermostaat kapot en die zit achter de distrubutieriem, terwijl die bij de 16 v op een veel makkelijker plek zit.

Let ff op roest aan de wielrandjes.

Heb zelf een 1.6 8v uit 2000. Heerlijke auto om in te rijden. het is geen strepentrekker, maar daar heb ik een ander voor.

Juist hiervoor gekozen, omdat de 16v wel eens een slokje olie zou lusten.

Heb nu de thermostaat kapot en die zit achter de distrubutieriem, terwijl die bij de 16 v op een veel makkelijker plek zit.

Let ff op roest aan de wielrandjes.

1 apk puntje bij zon wagen is vaak:

Remleidingen rondom de kokerbalken voor (roestig of tegen afbreken aan)

1 apk puntje bij zon wagen is vaak:

Hier een 1.6i 8v ondertussen 36dkm en een beetje mee gereden.

Zoals gezegd is het niet de vlotste... maar je komt goed mee in het verkeer. Een race-monster zal een 1.6i 8v of 16v nooit zijn... maar daarom is het ook een 1.6.

Leuk feitje: iemand die 120 rijd is 5seconden sneller per gereden km dan iemand die 100 rijd :P

Op 12km is dat precies 1 minuut :D

Airco is leuk, maar wij gebruiken het zelden... en dat schijnt niet zo goed te zijn, maar hij doet het nog goed. Als je er 1 vind waar bij staat dat de airco afgevuld moet worden ga er dan maar vanuit dat die kapot is... reparatie is duur !

Aan de andere kant, airco gebruiken leidt tot verhoogd brandstof-verbruik.

Cruise-control is super, gebruik het zo vaak ik kan :thumbup

[rquote=1868728&tid=142721&author=Fearless]1 apk puntje bij zon wagen is vaak:

[/rquote]

Vooral de leidingen aan de voorkant, komt bij alle bouwjaren van de G voor.

Nog een aandachtspuntje... de achterste veren (J-serie) kunnen breken. Schijnt te komen daar hard rijden over drempels.

Werd me verteld door de Opel APK-meester... die van ons vertoonde geen tekenen hiervan :wors

Een aankoop ligt aan je budget.

Bij de dealer ben je over het algemeen duurder uit... en dat wil dan nog niet zeggen dat je een goede G te pakken hebt... Kan ik over meepraten :swear En heb al 2jaar me 2de G :afro

Particuliere aankoop wil niet zeggen dat het troep is... die dealer-bakken komen ook van particulieren af.

Controleer altijd de ingevulde boekjes... en papieren rekeningen. Laat de auto altijd elders nakijken... een eerlijke verkoper zal hier geen problemen mee hebben.

Als je twijfel hebt, dan gewoon verder zoeken.

--- Voor de kritische lezers: Ja mijn auto staat binnenkort te koop... nog geen 87dkm mee gereden, niet op onderhoud bespaart, zonder problemen door de APK gekomen, en hij rijd zalig !!! En nee, hij staat nu niet te koop... ---

Hier een 1.6i 8v ondertussen 36dkm en een beetje mee gereden.

Zoals gezegd is het niet de vlotste... maar je komt goed mee in het verkeer. Een race-monster zal een 1.6i 8v of 16v nooit zijn... maar daarom is het ook een 1.6.

Leuk feitje: iemand die 120 rijd is 5seconden sneller per gereden km dan iemand die 100 rijd :P

Op 12km is dat precies 1 minuut :D

Airco is leuk, maar wij gebruiken het zelden... en dat schijnt niet zo goed te zijn, maar hij doet het nog goed. Als je er 1 vind waar bij staat dat de airco afgevuld moet worden ga er dan maar vanuit dat die kapot is... reparatie is duur !

Aan de andere kant, airco gebruiken leidt tot verhoogd brandstof-verbruik.

Cruise-control is super, gebruik het zo vaak ik kan :thumbup

[rquote=1868728&tid=142721&author=Fearless]1 apk puntje bij zon wagen is vaak:

[/rquote]

Vooral de leidingen aan de voorkant, komt bij alle bouwjaren van de G voor.

Nog een aandachtspuntje... de achterste veren (J-serie) kunnen breken. Schijnt te komen daar hard rijden over drempels.

Werd me verteld door de Opel APK-meester... die van ons vertoonde geen tekenen hiervan :wors

Een aankoop ligt aan je budget.

Bij de dealer ben je over het algemeen duurder uit... en dat wil dan nog niet zeggen dat je een goede G te pakken hebt... Kan ik over meepraten :swear En heb al 2jaar me 2de G :afro

Particuliere aankoop wil niet zeggen dat het troep is... die dealer-bakken komen ook van particulieren af.

Controleer altijd de ingevulde boekjes... en papieren rekeningen. Laat de auto altijd elders nakijken... een eerlijke verkoper zal hier geen problemen mee hebben.

Als je twijfel hebt, dan gewoon verder zoeken.

--- Voor de kritische lezers: Ja mijn auto staat binnenkort te koop... nog geen 87dkm mee gereden, niet op onderhoud bespaart, zonder problemen door de APK gekomen, en hij rijd zalig !!! En nee, hij staat nu niet te koop... ---

ik heb sinds een week een astra 1.8 16V station uit 2003 en bevalt me prima .

heb ook proef gereden in een 1.6 16V , maar ik merk duidelijk aan de 1.8 dat deze makkelijker meekomt met het verkeer en inhalen gaat ook vlotter .

ik heb sinds een week een astra 1.8 16V station uit 2003 en bevalt me prima .

heb ook proef gereden in een 1.6 16V , maar ik merk duidelijk aan de 1.8 dat deze makkelijker meekomt met het verkeer en inhalen gaat ook vlotter .

Heb zelf een astra G 1.6 16V gehad met 101PK maar het rijdt lekker. En als je sporttief een keer wilt rijden kan het ook. Het is inderdaad geen snelheid monster maar hij haalt makkelijk de 200KM/U. Mag je in Nederland toch nergens.

Heb zelf een astra G 1.6 16V gehad met 101PK maar het rijdt lekker. En als je sporttief een keer wilt rijden kan het ook. Het is inderdaad geen snelheid monster maar hij haalt makkelijk de 200KM/U. Mag je in Nederland toch nergens.

1.8 en de modelen met nog grotere motoren

hebben ook de 5-gaats velgen waar meer keus in is

en remschijven achter voor modernere rem techniek.

1.8 en de modelen met nog grotere motoren

hebben ook de 5-gaats velgen waar meer keus in is

en remschijven achter voor modernere rem techniek.

Ik vind zelf de 1.6 8V vele malen beter rijden dan de 1.6 16V, die is veel rauwer en het vermogen komt later vrij, maar heeft wel iets meer vermogen. Daarnaast is de 8V nog van de oude stempel en relatief zullen reparaties iets goedkoper uitvallen.

Ik vind zelf de 1.6 8V vele malen beter rijden dan de 1.6 16V, die is veel rauwer en het vermogen komt later vrij, maar heeft wel iets meer vermogen. Daarnaast is de 8V nog van de oude stempel en relatief zullen reparaties iets goedkoper uitvallen.

Dat zijn ook inderdaad weer kleine voordelen als je een 1.8 16V of hoger neemt dat je 5-gaats heb steek 5x110. Hebben trouwens de diesels ook. En achter ook schijfremmen ipv trommels.

Maar zo heeft ieder zijn voordeel weer een nadeel. Namelijk duurder met vervangen.

Terug
Naar boven