• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aanschaf tips astra G

Dat zijn ook inderdaad weer kleine voordelen als je een 1.8 16V of hoger neemt dat je 5-gaats heb steek 5x110. Hebben trouwens de diesels ook. En achter ook schijfremmen ipv trommels.

Maar zo heeft ieder zijn voordeel weer een nadeel. Namelijk duurder met vervangen.

aandachtspuntje 16v's... er schijnt iets te zijn met 1 van de nokkenassen die kan breken...

Maar met een 8v kan die weer slijten :cry

aandachtspuntje 16v's... er schijnt iets te zijn met 1 van de nokkenassen die kan breken...

Maar met een 8v kan die weer slijten :cry

ik heb veel astra's G 1.6'en gereden en gezien, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat nokkenassen zijn versleten of gebroken zijn.

ja heel vroeger bij de D kadettjes kwam dat slijten wel eens voor maar met de 'moderne' 8V of 16V motoren zou ik daar absoluut niet bang voor zijn

ik heb veel astra's G 1.6'en gereden en gezien, maar ik heb echt nog nooit meegemaakt dat nokkenassen zijn versleten of gebroken zijn.

ja heel vroeger bij de D kadettjes kwam dat slijten wel eens voor maar met de 'moderne' 8V of 16V motoren zou ik daar absoluut niet bang voor zijn

ik was laats wezen kyken naar station maar in de kofferbak schimmel uit 2002 is dit ook een kwaal afz frank

ik was laats wezen kyken naar station maar in de kofferbak schimmel uit 2002 is dit ook een kwaal afz frank

ik rij ook een astra 1.6 8 klepper,uit 2000, rijd goed en doet alles naar behoren

130.500 op de klok, 0,0 olie verbruik,geen rappe jongen,maar toch

bevalt ze mij niet.

maar ik ben verwend,heb altijd omega gereden,a omi 6 cil dual ram blok

b omi 2 liter beviel me minder maar wel comfortabel.

nu de astra mis comfor,mis vermogen,bij deze ook geen croes control

en geen erco maar arco.nee mijn auto is het dus niet.

vgr tonsr.

ps:arco staat voor,,,,alle ramen kunnen open,,,

ik rij ook een astra 1.6 8 klepper,uit 2000, rijd goed en doet alles naar behoren

130.500 op de klok, 0,0 olie verbruik,geen rappe jongen,maar toch

bevalt ze mij niet.

maar ik ben verwend,heb altijd omega gereden,a omi 6 cil dual ram blok

b omi 2 liter beviel me minder maar wel comfortabel.

nu de astra mis comfor,mis vermogen,bij deze ook geen croes control

en geen erco maar arco.nee mijn auto is het dus niet.

vgr tonsr.

ps:arco staat voor,,,,alle ramen kunnen open,,,

Ik bezit nu een Astra station 1600-16v G uit 2003 zo'n 11/2 jaar. ik heb er heel veel plezier van, gekocht bij de Opel dealer (76.500 km) . zo'n beetje alles erop wat erop kan. Airco, cruise control, electrische ramen. Hij is terug geweest voor de stabilisatorstangen te vernieuwen. Ik heb geen enkel olie verbruik, al mee naar italie gereden met een aanhager erachter en dan op de cruise control. Een heerlijke wagen die doet wat hij moet doen. Ons gezinnetje betrouwbaar ergens naar toe brengen. Inmidddels staan er meer dan 100.000 km's op maar ik blijf er zeker nog een tijd in rijden.

Ik bezit nu een Astra station 1600-16v G uit 2003 zo'n 11/2 jaar. ik heb er heel veel plezier van, gekocht bij de Opel dealer (76.500 km) . zo'n beetje alles erop wat erop kan. Airco, cruise control, electrische ramen. Hij is terug geweest voor de stabilisatorstangen te vernieuwen. Ik heb geen enkel olie verbruik, al mee naar italie gereden met een aanhager erachter en dan op de cruise control. Een heerlijke wagen die doet wat hij moet doen. Ons gezinnetje betrouwbaar ergens naar toe brengen. Inmidddels staan er meer dan 100.000 km's op maar ik blijf er zeker nog een tijd in rijden.

Ik zet binnenkort mijn Astra G 1.6 16v bj2000 te koop ivm zakelijke auto :) Heb er altijd met veel plezier in rondgereden, heeft me ook nooit laten staan! De duurste onderhoudskosten waren de complete uitlaat (incl katalysator), de distributieriem en 2 nieuwe banden. Verder een hoop kleine dingen van een paar tientjes. Sinds vandaag heeft ie weer APK en er waren niet eens adviespunten, gewoon keurig in orde. Het olieverbruik is redelijk hoog vergeleken met andere auto's, maar je leest overal dat ie er oud mee kan worden, en ik heb ook geen enkel probleem met de motor ervaren. Je moet het alleen goed in de gaten houden en regelmatig even bijvullen... En natuurlijk het onderhoud goed uitvoeren verder, als er iets is meteen (laten) fixen.

Heb destijds voor deze auto gekozen vanwege het comfort (luxe uitvoering lederen bekleding/airco ed), het relatief lage gewicht, de ruimte en de pk's (101 is gewoon prima op 1100kg), op de Autobahn voelt ie zich wel thuis @ 190kmh :D Zal hem binnenkort op Marktplaats zetten, en misschien ook wel hier, mocht je interesse hebben (omg. Eindhoven) hoor ik het wel (als ik dat hier niet mag zeggen zal ik het weghalen).

Ik zet binnenkort mijn Astra G 1.6 16v bj2000 te koop ivm zakelijke auto :) Heb er altijd met veel plezier in rondgereden, heeft me ook nooit laten staan! De duurste onderhoudskosten waren de complete uitlaat (incl katalysator), de distributieriem en 2 nieuwe banden. Verder een hoop kleine dingen van een paar tientjes. Sinds vandaag heeft ie weer APK en er waren niet eens adviespunten, gewoon keurig in orde. Het olieverbruik is redelijk hoog vergeleken met andere auto's, maar je leest overal dat ie er oud mee kan worden, en ik heb ook geen enkel probleem met de motor ervaren. Je moet het alleen goed in de gaten houden en regelmatig even bijvullen... En natuurlijk het onderhoud goed uitvoeren verder, als er iets is meteen (laten) fixen.

Heb destijds voor deze auto gekozen vanwege het comfort (luxe uitvoering lederen bekleding/airco ed), het relatief lage gewicht, de ruimte en de pk's (101 is gewoon prima op 1100kg), op de Autobahn voelt ie zich wel thuis @ 190kmh :D Zal hem binnenkort op Marktplaats zetten, en misschien ook wel hier, mocht je interesse hebben (omg. Eindhoven) hoor ik het wel (als ik dat hier niet mag zeggen zal ik het weghalen).

Terug
Naar boven