origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door sw_reijnders
even voor het huis de motor starten, de kachel op standje tropen zetten, de blazer op standje hurricane en de airco UIT!!!!
en een raampie een stukje open
laat de kachel maar lekker droog blazen van binnen voor een half uurtje ofzo
is bij jullie de brandstof zoveel goeiekoper als bij onz dan???
waarom niet gewoon rijden met de airco aan die trekt het vocht er toch ook wel uit
De airco ontrekt vocht uit de lucht . . . maar daarvan blijft een groot deel van dat vocht (want dat moet toch ergens blijven) in je systeem.
Dat gaat op een gegeven moment ook echt muf ruiken als er te lang vocht in de airco blijft staan.
Als ik dat tijdens het rijden doe, dan heb ik ook soms dat mijn hele voorruit dicht slaat van het vocht met de airco uit.
Dan zet ik de auto liever even 15 tot 30 minuten voor de voordeur, dan dat ik daarmee ga rijden.
En wat is het verbruik bij stationair draaien 1,5 per uur :hmmz. Goed laat dat dan 75ct kosten

.
Als je regelmatig de airco uit zet en even je leidingwerk een beetje droog blaast, kan dat ook gewoon tijdens het rijden.
Mijn B1 had een hand bediende airco, daar reed ik vaker met de airco uit geschakeld dan met mijn B2 met een ECC.
ECC zet op AUTO standaard de airco aan (als het niet te koud is buiten) Dus vergeet ik het weleens :angel (vaak dus).
Dus als ik er veel last van krijg, laat ik de mijne ook zo even doorblazen.
origineel gepost door nova....
Hey bedankt allemaal voor je commentaar
dan ga ik eerst is kijken voor een interieurfilter.. en waar moet ik die plaatsen? vooraan bij de ruitenwissers maar waar?
Grt john
idd onder de ruitenwissers, onder de parafaanplaat.
trek die rubberen dikke rand even een stukje omhoog en in het midden kun je een luik omhoog trekken.
Daar zit die onder.
zelfs nog simpeler als je luchtfilter vervangen.