• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aansluiten autoradio

bjornspiering

Post vaak
Goedeavond,

ik had een vraag met betrekking tot een autoradio.

heb hem nu aangesloten.

maar mijn display blijft branden tijd en de buitentempratuur.

welke draden moet ik veranderen?of moet ik iets aan de iso kabelboom veranderen.

hier een afbeelding van mijn radio kabels.

scannen0001.jpg

ik hoop dat iemand mij kan helpen anders is mijn accu snel leeg neem ik aan (niet de bedoeling natuurlijk)

????????????

Kan nog proberen de constante plus en de geschakelde plus om te draaien als dat niet werkt moet ik je teleur stellen, sorry.

Van welk jaar is de astra eigenlijk ?

????????????

Kan nog proberen de constante plus en de geschakelde plus om te draaien als dat niet werkt moet ik je teleur stellen, sorry.

Van welk jaar is de astra eigenlijk ?

begin eerst in welke auto je hem wil installeren.

in een astra F heb je geen rem en achteruitrijlicht bekabeling in de iso stekker.

haal deze handel is uit de stekker en kijk of die het dan nog doet.

rood en geel omwisselen als de geheugen iedere keer gewist is.

moest ik bij mijn radio wel doen (astra F met een clarion radio)

groetjes jurrian

begin eerst in welke auto je hem wil installeren.

in een astra F heb je geen rem en achteruitrijlicht bekabeling in de iso stekker.

haal deze handel is uit de stekker en kijk of die het dan nog doet.

rood en geel omwisselen als de geheugen iedere keer gewist is.

moest ik bij mijn radio wel doen (astra F met een clarion radio)

groetjes jurrian

astra G heeft ook geen rem en achteruitrijlicht bekabeling in de iso stekker.

ik vermoed dat 1 van deze draden nu op de display aansluiting zitten.

astra G heeft ook geen rem en achteruitrijlicht bekabeling in de iso stekker.

ik vermoed dat 1 van deze draden nu op de display aansluiting zitten.

Bruine en het roze draad zijn niet aangesloten.

ik heb het gele en rode draad omgedraad voor het behouden van de zenders in het geheugen als ik deze weer omdraai dan slaat de radio de zenders niet op.

maar dan blijft het display niet branden als ik ze wel heb om gedraaid het gele en rode draad dan blijft het display wel branden.

Bruine en het roze draad zijn niet aangesloten.

ik heb het gele en rode draad omgedraad voor het behouden van de zenders in het geheugen als ik deze weer omdraai dan slaat de radio de zenders niet op.

maar dan blijft het display niet branden als ik ze wel heb om gedraaid het gele en rode draad dan blijft het display wel branden.

in de handleiding, staat ook dit:

REMFUNCTIE : Indien de remdraad(rozedraad) niet op de aardedraad is aangesloten(tijdens het rijden) zal er wegens veiligheidsredenen in DVD/AUX modus geen beeld op het scherm verschijnen. alleen het geluid wordt weergegeven. Let op: Het DVD/AUX beeld wordt alleen weergegeven tijdens het parkeren. tijdens het rijden wordt de waarschuwings informatie weergegeven.

maar goed, ik vindt het vreemd dat mijn display aanblijft staan.

in de handleiding, staat ook dit:

REMFUNCTIE : Indien de remdraad(rozedraad) niet op de aardedraad is aangesloten(tijdens het rijden) zal er wegens veiligheidsredenen in DVD/AUX modus geen beeld op het scherm verschijnen. alleen het geluid wordt weergegeven. Let op: Het DVD/AUX beeld wordt alleen weergegeven tijdens het parkeren. tijdens het rijden wordt de waarschuwings informatie weergegeven.

maar goed, ik vindt het vreemd dat mijn display aanblijft staan.

Heb je de remfunctie aangesloten aan een massa.

Blauwedraad is ook voor een remote naar een versterker toe .

Werkt de radio nu ook zonder het contact aan?

Terug
Naar boven