• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aansluiten dasboardje met toerenteller Kadett E

toch kan je de originele gebruiken.

Ik heb er nooit een andere in gezet,altijd de originele iets verlegd,en heb het toch in meerdere kadettjes gedaan.

toch kan je de originele gebruiken.

Ik heb er nooit een andere in gezet,altijd de originele iets verlegd,en heb het toch in meerdere kadettjes gedaan.

Nee, het gaat echt niet. Dit is een Combo. Op de plaats waar de kabel het dashboard in gaat zit een stuk metaal wat het dashboard draagt. Daar moet je omheen. De auto is leeg en je kan het goed zien en je kan er goed bij. Ook wel apart dat er een speciale kabel is voor Kadetts met toerenteller.

Nee, het gaat echt niet. Dit is een Combo. Op de plaats waar de kabel het dashboard in gaat zit een stuk metaal wat het dashboard draagt. Daar moet je omheen. De auto is leeg en je kan het goed zien en je kan er goed bij. Ook wel apart dat er een speciale kabel is voor Kadetts met toerenteller.

Het ging echt niet. De kabel stond in een lijn recht naar het schutbord en aan de andere kant recht naar de bak. De kabel is er dinsdag denk ik. Gelijk een nieuw glas voor het dashboardje en een middenconsole besteld.

Het ging echt niet. De kabel stond in een lijn recht naar het schutbord en aan de andere kant recht naar de bak. De kabel is er dinsdag denk ik. Gelijk een nieuw glas voor het dashboardje en een middenconsole besteld.

Ik begrijp nog even niet hoe jij je toerenteller hebt laten werken, hier is wat ik nu heb:

Bij de originele mist dus 1 stripje (zie rode pijl) en bij de met toerenteller zit die wel en die loopt naar een moer toe (zie andere rode pijl).

Ik begrijp nog even niet hoe jij je toerenteller hebt laten werken, hier is wat ik nu heb:

Bij de originele mist dus 1 stripje (zie rode pijl) en bij de met toerenteller zit die wel en die loopt naar een moer toe (zie andere rode pijl).

Die moer houdt ook de teller vast. Bij het toerenteller dashboardje zit inderdaad dat ene stripje niet, aan de overkant van dit stripje is de massa voor de toerenteller. Je moet het (groene) draadje van de bobine naar dit moertje trekken. Bij mij zit dus wel de toerenteller in de stekker. Combo´s zijn gebouwd in Engeland, dus waarschijnlijk net even wat anders.

Die moer houdt ook de teller vast. Bij het toerenteller dashboardje zit inderdaad dat ene stripje niet, aan de overkant van dit stripje is de massa voor de toerenteller. Je moet het (groene) draadje van de bobine naar dit moertje trekken. Bij mij zit dus wel de toerenteller in de stekker. Combo´s zijn gebouwd in Engeland, dus waarschijnlijk net even wat anders.

Ok, ik ga het morgen nog even doen, want rij liever via een toerenteller!

Dus de linkse moer ? Bij strip 1 ong. zeg maar..

Ok, ik ga het morgen nog even doen, want rij liever via een toerenteller!

Dus de linkse moer ? Bij strip 1 ong. zeg maar..

Niks aan die moer doen! Verlichting zit nu aangesloten op dat draad....

Draadje van de verlichting moet je maar volgen, ergens in het mdiden van de onderste tellerbak zie je een koperklipje staan, met daarop een lampje. Dit is de achtergrond verlichting van de tellerbak.

Deze zul je moeten verbinden met het draadje wat op de stekker zit. Toevallig is dat draadje op de stekker de plek waar het groene draad van de bobine op hoort te komen...

Niks aan die moer doen! Verlichting zit nu aangesloten op dat draad....

Draadje van de verlichting moet je maar volgen, ergens in het mdiden van de onderste tellerbak zie je een koperklipje staan, met daarop een lampje. Dit is de achtergrond verlichting van de tellerbak.

Deze zul je moeten verbinden met het draadje wat op de stekker zit. Toevallig is dat draadje op de stekker de plek waar het groene draad van de bobine op hoort te komen...

Vandaag de nieuwe kabel binnen gekregen en gemonteerd. En alles werkt nu. Hij is slechts 1,5 cm langer, maar past het wel. Beetje vreemd allemaal. Maar goed. Ik had ook een nieuw glasplaatje besteld voor het dashboardje en dat maakt het helemaal af natuurlijk. :D king:

Terug
Naar boven