• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aansluiten lpg bedrading??? is dit goede schema??????PROBLEE

nu heb jij injectie dus ik weet niet hoe dat zit maar bij mij zitten me tankafsluiter en me verdamper afsluiter apart op een relais, anders klikt hij niet dicht na 5 seconden contact aan laten staan.

voor zover ik herinner was er een draad massa.

Een draad voor op de afsluiter van de verdamper en die moet vervolgens verlengt worden voor de afsluiter op de tank

Een draad moest op de plus van je contact (volgens mij de rode)

Een draad moest op pin 15 van het injectie relais (geel dacht ik)

En een draad en volgens mij was dat de groene moest rond de kabel gewikkeld worden van bobine naar verdeler.

En als het goed is heb je een draad over, die is voor aansturing van de ledjes op de schakelaar zelf.

switch komt hier vandaan : VIP1

voor zover ik herinner was er een draad massa.

Een draad voor op de afsluiter van de verdamper en die moet vervolgens verlengt worden voor de afsluiter op de tank

Een draad moest op de plus van je contact (volgens mij de rode)

Een draad moest op pin 15 van het injectie relais (geel dacht ik)

En een draad en volgens mij was dat de groene moest rond de kabel gewikkeld worden van bobine naar verdeler.

En als het goed is heb je een draad over, die is voor aansturing van de ledjes op de schakelaar zelf.

switch komt hier vandaan : VIP1

jij had kaartjes op de bedrading gedaan

had enkel de bruine over waarvan jij niet wist waar die op moest gezet worden

jij had kaartjes op de bedrading gedaan

had enkel de bruine over waarvan jij niet wist waar die op moest gezet worden

heb alles nu ingebouwd liggen ,moet enkel nog electra aansluiten dus wie maakt me blij en geeft de goede aansluit schema:D

heb alles nu ingebouwd liggen ,moet enkel nog electra aansluiten dus wie maakt me blij en geeft de goede aansluit schema:D

ik heb het gezien

volgen wat jij daar neer zet klopt het schema dus wel ja

dat zou mooi wezen

maar als ik dus de bruine op de min van de bobine doe dan zou de afsluiters opengaan als ik hem op contact zet???

ipv wat je vroeger had dat je kabel om de bobine kabel wikkelen moest

mischien domme vraag ,maar heb geen ervaring met aansluioten van dit dus vraag liever 10x wat dan 1x verkeerd aan sluiten

ik heb het gezien

volgen wat jij daar neer zet klopt het schema dus wel ja

dat zou mooi wezen

maar als ik dus de bruine op de min van de bobine doe dan zou de afsluiters opengaan als ik hem op contact zet???

ipv wat je vroeger had dat je kabel om de bobine kabel wikkelen moest

mischien domme vraag ,maar heb geen ervaring met aansluioten van dit dus vraag liever 10x wat dan 1x verkeerd aan sluiten

[rquote=1850763&tid=141009&author=DevilraY]Zo moet ie inderdaad kloppen. :D[/rquote]

dus dat jij - verdamper op de bruine had gezet klopte toch niet

je twijvelde al weet je nog want stond ook een vraagteken op dat kaartje hahaha

maar dan kan ik dus mooi aansluiten :wors

[rquote=1850763&tid=141009&author=DevilraY]Zo moet ie inderdaad kloppen. :D[/rquote]

dus dat jij - verdamper op de bruine had gezet klopte toch niet

je twijvelde al weet je nog want stond ook een vraagteken op dat kaartje hahaha

maar dan kan ik dus mooi aansluiten :wors

nu moet ik ook relairs hebben voor het aansluiten ,maar welke heb ik nodig

hoorde net iets van een inductie relair en een werk relair ,maar wat the F zijn dat voor relairs

nu moet ik ook relairs hebben voor het aansluiten ,maar welke heb ik nodig

hoorde net iets van een inductie relair en een werk relair ,maar wat the F zijn dat voor relairs

hij loopt op gas ,maar hij gooit benzine toevoer niet dicht 'hij loopt dus op beide ,trek ik zekering eruit zodat pomp niets doet loopt ie op gas

heb een gele draad vanaf me kastje deze zou op benzine +12v uitgang moeten ,maar zou niet weten waar deze op moet

zat kaartje aan dat draadje met daarop pin 15 brandstof relair ,maar daar werkt hij niet op

wie weet raad

enkel dit nog en ben klaar:argue

hij loopt op gas ,maar hij gooit benzine toevoer niet dicht 'hij loopt dus op beide ,trek ik zekering eruit zodat pomp niets doet loopt ie op gas

heb een gele draad vanaf me kastje deze zou op benzine +12v uitgang moeten ,maar zou niet weten waar deze op moet

zat kaartje aan dat draadje met daarop pin 15 brandstof relair ,maar daar werkt hij niet op

wie weet raad

enkel dit nog en ben klaar:argue

Terug
Naar boven