• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aansluiten trekhaak

Ik heb een tweedehands trekhaak ( bossal) onder mijn Opel Astra G Sedan geplaatst. Nu heb ik de draden aangesloten, maar helaas werkt alles nog niet.

Ík heb links rood draad aangesloten bij zwart/geel draad.

Grijs/zwart draad bij zwart.

zwart/wit bij geel.

Rechts

Groen bij groen/geel

wit bij bruin.

En heb nu nog een losse bruin over en weet niet waar ik die bij moet aansluiten.

En de verlichting werkt dus niet naar behoren. Vooral de rechterkant

Heeft iemand misschien een schema voor me hoe ze aangesloten moeten zitten.

Welke kleur bij welke. En zeker ook waar die ene bruine draad bij moet.

Alvast bedankt voor je reactie en hulp!

Het is me nog niet helemaal duidelijk. Het gaat me eigenlijk ook meer om de kleuren aansluitschema van de stekkerdoos naar de kabels van de achterlichten. Welke kleur kabel vanaf de stekker doos moet er naar welke kleur van de kabels van de achterlichten. Had eht misschien niet goed aangeven/ uitgelegd in mijn vorige bericht.

Terug
Naar boven