• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aansluiting kachel a1+weer geen doorstroming.

Die kachelradiateur met die bladeren heb ik gisteren uit mijn Monza gehaalt:

Het gedeelte waar nog lucht door kon was ongeveer 30% van het totale radiateur oppervlakte des te dieper in de bak des te meer rommel:

Zand bladeren en zaden van berkenbomen zaden muurvast in de radiateur + ie was lek nu was deze radiateur wel van bj 77 dus het mag ook wel dat ie na 35 een keer kapot gaat..

Vanmiddag de zaak weer dicht bouwen en hopen dat het weer warm word.

Ook mijn oude kachelmotor heeft het altijd goed gedaan alleen toen ik um gisteren in de hand had voelde ik verticaal en horizontaal speling op de as..Dus die heeft zijn draai uren ook wel achter de rug.

Haalde destyds mijn sennie a1 op was ook amper lauw binnen

Waren er in mijn ogen 2 opties andere kachelradiateur maar dat was veel werk of doorspoelen met hoge druk

Laatste gekozen want enkel met zoda en tuinslag kwam er

Niet veel rommel uit maar met hoge druk een zooi verbazend wekkend

Nadien altyd lekker warm gehad ook vij -7

Ken der meerdere die ut zo doen verder goed resultaat

Die kachelradiateur met die bladeren heb ik gisteren uit mijn Monza gehaalt:

Het gedeelte waar nog lucht door kon was ongeveer 30% van het totale radiateur oppervlakte des te dieper in de bak des te meer rommel:

Zand bladeren en zaden van berkenbomen zaden muurvast in de radiateur + ie was lek nu was deze radiateur wel van bj 77 dus het mag ook wel dat ie na 35 een keer kapot gaat..

Vanmiddag de zaak weer dicht bouwen en hopen dat het weer warm word.

Ook mijn oude kachelmotor heeft het altijd goed gedaan alleen toen ik um gisteren in de hand had voelde ik verticaal en horizontaal speling op de as..Dus die heeft zijn draai uren ook wel achter de rug.

Jip alles zit weer in elkaar:

Kachelmotor werkt stukke beter als het serie ding

Kachelradiateur zit der netjes in.

Uitblaas lucht is rond de 50 graden aan de zijkanten van het dashbord en 60 graden onder bij de voetenruimte.(waarom 10 graden verschil weet ik niet)

Ik ben nog niet helemaal tevreden:

Mijn zus heeft zo,n vw polo uit 98 denk ik die blaast de lucht met 70 graden uit

en ik krijg de lucht net aan de 50 graden ik had het ook liever op 70 graden gehad....

Maar goed het is een 100% verbetering tegenover eerst want dat was gewoon waardeloos:

Geen warme lucht en amper lucht,nu heb ik veel meer lucht en warmere lucht.

Jip alles zit weer in elkaar:

Kachelmotor werkt stukke beter als het serie ding

Kachelradiateur zit der netjes in.

Uitblaas lucht is rond de 50 graden aan de zijkanten van het dashbord en 60 graden onder bij de voetenruimte.(waarom 10 graden verschil weet ik niet)

Ik ben nog niet helemaal tevreden:

Mijn zus heeft zo,n vw polo uit 98 denk ik die blaast de lucht met 70 graden uit

en ik krijg de lucht net aan de 50 graden ik had het ook liever op 70 graden gehad....

Maar goed het is een 100% verbetering tegenover eerst want dat was gewoon waardeloos:

Geen warme lucht en amper lucht,nu heb ik veel meer lucht en warmere lucht.

ik weet niet of het wat is bij jullie problemen

ben niet bekend met dit type opels

maar bij een omega b v6 zit er een extra pompje op de leiding naar de kachel rad

deze gaat draaien als je de auto op contact zet en pompt water naar de kachelrad

nu las ik het zo ff snel door hier en dacht wie weet is dat mischien een idee voor jullie

zodat de kachel radiateur wat meer warm koelwater krijgt

is maar een idee hoor

ik weet niet of het wat is bij jullie problemen

ben niet bekend met dit type opels

maar bij een omega b v6 zit er een extra pompje op de leiding naar de kachel rad

deze gaat draaien als je de auto op contact zet en pompt water naar de kachelrad

nu las ik het zo ff snel door hier en dacht wie weet is dat mischien een idee voor jullie

zodat de kachel radiateur wat meer warm koelwater krijgt

is maar een idee hoor

Bij de modellen Monza Senator Commodore C Rekord E:

Stoomt warm water achter uit je blok en word dan door de kachel radiateur heen geperst en word dan door de waterpomp aangezogen en weer terug het blok in gepompt.

Waarom weet ik niet maar de kachels van de modellen zonder ac (ac is een compleet ander systeem) zijn erg...magertjes en als ik bv kijk naar de maat kan de kachel radiateur dan heb je toch een behoorlijke joekel van een radiateur en toch presteert het bij de auto,s (stuk of 5 van die auto,s met die kachel)die ik heb gehad niet echt spectaculair..

Waarom weet ik niet..

Bij de modellen Monza Senator Commodore C Rekord E:

Stoomt warm water achter uit je blok en word dan door de kachel radiateur heen geperst en word dan door de waterpomp aangezogen en weer terug het blok in gepompt.

Waarom weet ik niet maar de kachels van de modellen zonder ac (ac is een compleet ander systeem) zijn erg...magertjes en als ik bv kijk naar de maat kan de kachel radiateur dan heb je toch een behoorlijke joekel van een radiateur en toch presteert het bij de auto,s (stuk of 5 van die auto,s met die kachel)die ik heb gehad niet echt spectaculair..

Waarom weet ik niet..

@eddepet007 wrote:Heb je foto van hoe dat zit syl astra ?

nee geen foto van van maar in het koelsysteem van een mv6 zitten 2 van die pompjes

1zit gewoon in de leiding naar de kachel

zal binnenkort wel foto maken

@eddepet007 wrote:Heb je foto van hoe dat zit syl astra ?

nee geen foto van van maar in het koelsysteem van een mv6 zitten 2 van die pompjes

1zit gewoon in de leiding naar de kachel

zal binnenkort wel foto maken

Nee is niet te doen is nog een groter pens werk als bij een model zonder ac.

Dat pompje is gewoon super,dit heb nu bij mijn mercedes die ik nu rij der ook tussen tussen gezet omdat de verdamper bevroor nu is dat ook verleden tijd.

Als je problemen hebt met een koude kachel zet der dan zo,n electrisch pompje tussen van bv een Mercedes W126 V8 of VW corrado VR6.

Een 6 cil lijn is een lang blok en de water afgifte aan het einde van het blok is niet extreem veel met zo,n pompje verplaats je veel meer warm water..

Nee is niet te doen is nog een groter pens werk als bij een model zonder ac.

Dat pompje is gewoon super,dit heb nu bij mijn mercedes die ik nu rij der ook tussen tussen gezet omdat de verdamper bevroor nu is dat ook verleden tijd.

Als je problemen hebt met een koude kachel zet der dan zo,n electrisch pompje tussen van bv een Mercedes W126 V8 of VW corrado VR6.

Een 6 cil lijn is een lang blok en de water afgifte aan het einde van het blok is niet extreem veel met zo,n pompje verplaats je veel meer warm water..

Met of zonder AC hebben beide 4 standen:

alleen bij een A1 en een model met AC word dit door een schuif geregeld en bij een A2 door een draaischakelaar..

Die schuiven lijken variable maar is in feite precies hetzelfde als een draaischakelaar.

Met of zonder AC hebben beide 4 standen:

alleen bij een A1 en een model met AC word dit door een schuif geregeld en bij een A2 door een draaischakelaar..

Die schuiven lijken variable maar is in feite precies hetzelfde als een draaischakelaar.

Terug
Naar boven