• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aansluiting minder bij nieuwe starter

Ja de startmotor die ik nu heb komt van een automaat. En idd ik denk dat jij het juist hebt rekordherm, want als je de zwarte draad tegen de batterij houd dan klikt de weerstand. Dus dan zalik deze ergens tussen een geschakelde + moeten zitten, want als ik hem continu 12V geeft dan zal die de batterij wel leegtrekken

Fout de rood-zwart zorgt ervoor dat de startmotor rond draait en de zwarte is voor het oud type injectie systeem en dit zijn gewoon de basis stroomdraad kleuren in een Opel zoals bruin is masse rood is constant stroom zwart is stroom na contact p zwart rood is startmotor deze wordt bij een automaat ook zo onderbroken. en ga zo maar door.

Der zit geen verschil in automaat en handschakel startmotors,de stuurstroom bij de automaten loopt door de keuze schakelaar P R N D 2 1,en komt dan bij de startmotor uit..

En je weerstanden klikken niet je relais klikt.

Die 2 draden rood/zwart en zwart horen + te krijgen als start via het contactslot,als je het pomp relais hoort klikken als je de draden samenvoegt als je start is dat in orde..

Probeer eens wat startpiloot in je inlaat te spuiten en dan te starten,als ie dan wil lopen zit de fout niet in je ontsteking,maar in je brandstof systeem

Ja de startmotor die ik nu heb komt van een automaat. En idd ik denk dat jij het juist hebt rekordherm, want als je de zwarte draad tegen de batterij houd dan klikt de weerstand. Dus dan zalik deze ergens tussen een geschakelde + moeten zitten, want als ik hem continu 12V geeft dan zal die de batterij wel leegtrekken

Der zit geen verschil in automaat en handschakel startmotors,de stuurstroom bij de automaten loopt door de keuze schakelaar P R N D 2 1,en komt dan bij de startmotor uit..

En je weerstanden klikken niet je relais klikt.

Die 2 draden rood/zwart en zwart horen + te krijgen als start via het contactslot,als je het pomp relais hoort klikken als je de draden samenvoegt als je start is dat in orde..

Probeer eens wat startpiloot in je inlaat te spuiten en dan te starten,als ie dan wil lopen zit de fout niet in je ontsteking,maar in je brandstof systeem

@Goossens Bjorn wrote:goed plan! Zal me eens een fles start piloot aanschaffen

Remmenreiniger werkt net zo goed, en is iets goedkoper.

@Goossens Bjorn wrote:goed plan! Zal me eens een fles start piloot aanschaffen

Remmenreiniger werkt net zo goed, en is iets goedkoper.

Terug
Naar boven