• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

aansluitschema opel corsa b 1.4ecotec

Wie kan mij helpen aan een aansluitschema van een opel corsa 1.4ecotec x14xe.Met aansluitschema bedoel ik gehele kabelboom aansluiten.

Werkplaatshandboek. Daar staat het wel in.

Misschien dat iemand er een heeft en een paar scans voor je kan maken.

En anders koop je zelf een werkplaatshandboek. Kost niet zoveel en eentje van Haynes voldoet voor dergelijke toepassingen.

Haynes manuals kan je bestellen op de website van Haynes. De ISBN code staat er ook altijd bij, dus je kan die code ook mee nemen naar een boekhandel en dan regelen zij het voor je.

Wat betreft het motorblok: Ecotec of niet, das puur een opdruk aan de bovenkant. Wat je wil weten is de motorcode, zoals x14xe.

Vaak staat je motorcode wel op je kentekenbewijs. Bij mij staat er b.v. C1.4NZ op (ookwel C14NZ, zonder de punt) en dat vind je dan weer terug in zo'n workshop manual, of soms op internet.

Terug
Naar boven