• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aantal kilometerjes op 1 tank

___Rebel___

Post weinig
Hoi allen,

Wie kan mij vertellen, hoeveel het gemiddeld aantal km is om op 1 tank kan rijden?

Ik ben een rustiger rijden, dus geen racer.

Meer een cruiser.

Het gaat betreft om een senator 3.0i bj 85'

Bijvoorbaat dank voor de respons.

Mvg Rebel

origineel gepost door Ghanz

en met automaat.

hier haal ik amper 1::6 :hmmz

Idd Ghanz, een automaat.

Daarom stelde ik ook deze vraag betreft de aantal km's.

Ik neem aan dat een monza met het zelfde vermogen zoals een senator het verbruik het zelfde zal zijn, of heb ik het mis :hmmz

Ik heb een 25E in de ene auto en een C30NE in de andere auto voor dagelijks gebruik.

Beiden zuipen als een tempelier bij stadsverkeer.

Dat wil ik gewoon ook niet weten, zal wel 1 op 6 zijn.

Maar als je alleen maar lange stukken snelweg rijd, dan is op1 op 10 goed haalbaar, zonder dat je met een fluwelen voetje moet gasgeven.

nee, want eigenlijk rij ik dagelijks alleen maar stadsverkeer en een klein beetje snelweg (max 20 Km) :P

Alleen met vakantie (zoals begin mei naar Italie) dan kan ik het verbruik op de snelweg echt meten, en dat viel me reuze mee.

Maar dat gemiddelde kom ik niet aan.

1:8

en jij maar denken dat het een zuiperd was [80L tank]

Toch als ik ermee op de snelweg rijd, dan zie je echt die benzinemeter met het blote oog dalen. Ben blij als ik naar links moet draaien want dan gaat men metertje weer tijdelijk omhoog :D:jerry Als die echt zuinig zou zijn, verkocht ik men astra en had ik er eentje voor daily gebruik, maar als je 40.000km per jaar doet, is het wat te duur.

ben ik hier soms de zuinigste van de hoop :cool: kan ik tege ons ma zegge dat ze moet stoppen met zagen dat "diejen oude bak" alleen maar véél naft verstookt en in de weg staat :fy1 (maar als het ne keer regent en ze moet naar de winkel, dan is het ineens ne goeie wagen :p)

ik rij op gas 1:6 met bijna de zelfde auto als de jouwe rebel.

maar jij hebt toch een 30E motor met 4 gang automaat.

hier een 30ne motor met ook een 4 gang automaat.

maar wel op LPG

origineel gepost door Ghanz

ik rij op gas 1:6 met bijna de zelfde auto als de jouwe rebel.

maar jij hebt toch een 30E motor met 4 gang automaat.

hier een 30ne motor met ook een 4 gang automaat.

maar wel op LPG

Ja dat klopt Ghanz

origineel gepost door MonzaRon

dus ook een gemiddelde van 1:8 :thumbup

Mijn boardcomputer (bedacht ik me net) geeft trouwens gemiddeld 14 a 15 liter per 100 km aan...

ik wil het niet eens uitproberen hoeveel km ik op n volle tank benzine haal:jerry

benzine tanken met n 3,0e is net de tank vol gooien van een auto die je net in de poeier hebt gereden

in de poeier gereden :wtf

edit: was jij gisteravond toevallig bij de autobaan aan het tanken ?

zie net je avatar in beeld met die commo :o

ja stel dat je n auto hebt die in de poeier is gereden en daarvan de tank vol gooit. ik krijg het zelfde gevoel denk ik als ik mn tank volgooi met benzine van de commodore. met andere woorden. GELD WEG GOOIEN :jerry

vind het gewoon niet rendabel, maargoed dat is mijn mening :P

dat zou goed kunnen, ik stond bij meerdere tankstations om te kijken of er nog wat lekkers te halen viel bij t tankstation :afro

origineel gepost door commodore_GS_72

dat zou goed kunnen, ik stond bij meerdere tankstations om te kijken of er nog wat lekkers te halen viel bij t tankstation :afro

was ook nog een vrouw erbij, as ik me niet vergis,

en helaas maar bij 1 tankstation gezien, denk bij wageningen in die omgeving daaro :D

of zijn er meer nog commo's me die kleurcombi,

was wel mooi om te zien, zo'n 70er jaren beeld,

die commo die daar alleen onder die verlichting van dat tankstation :wub

klopt was nog n vriendin mee die ook honger had haha

ik heb n foto van de auto geplaatst in het gespot topic

lijkt me mooi om te zien van uit zon bus van n afstand!

jammer dat er geen foto van is :(

binnen waren er nog n paar vrachtwagen chaffeurs die het nog over de wagen hadden :afro

wou dat ik de 70´s had kunnen meemaken=(, ben helaas pas 21 :jerry

Ik rij eigenlijk alleen maar lange stukken met de Monza, dus mijn verbruik zal iets vertekend zijn

Maar ik haal door de bank genomen 1 op 9/10, en ik heb ook wel eens 1 op 11,6 gehaald, bij een constante snelheid van 100/110 km per uur op een heel lang traject. Een actieradius van plm 700 KM moet dus mogelijk zijn (72 liter tank). Ik heb dus een ontspannen rijstijl. Ik heb eigenlijk nooit geen haast.

Stadsverkeer (zoals ik reeds zei) doe ik haast nooit met de Monza en dat zal ongetwijfeld hoger in het verbruik zijn. Maar ik heb de auto nog nooit onder de 1 op 8 gehad.

Voor de rest is het niet mijn daily driver, dat is m'n Rekord (die doet ook 1 op 11 a 12). Vanaf september vorig jaar nog geen 4000 Km op de teller van de Monza erbij gezet. Monza wordt alleen gebruikt voor naar meetings, toerritten maken, vakantie en heel soms naar m'n werk.

2.5E met 4-traps automaat, en de auto krijgt periodiek netjes zijn reguluier onderhoud.

Terug
Naar boven