• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aantal Ohm bezinemeter Manta A (buisvlotter instalatie)

JOZO

Post veel
Omdat ik achter in de kofferbak een benzine tank heb zitten zonder vlotter, wil ik hier een buisvlotter in maken. Waarom een buisvlotter? Aangezien er foamblokjes in de tank zitten ivm het klotsen in de tank.

Nu wil wel een VDO buisvlotter kopen, maar moet wel weten of dit werkt op de originele benzinemeter in het dashboard. Dat werkt met Ohms. Ik weet niet op wat voor ohms bereik de originele vlotter zit?

http://webwinkel.vdonl.nl/Marine/Buisvlotter-sensor/Products.aspx?id=2028" onclick="window.open(this.href);return false;

Voorbeeld Ohms buisvlotter VDO

Iemand die hier iets van af weet hoe dit precies werkt of zelf zoiets heeft?

die van een senator werkt tussen de 40 en 300 ohm met de schakelaar van de multimeter op 2000 ga er vanuit dat het het zelfde is als manta

Ik meet die van een b manta ook tussen de 40 en 300 ohm. Wat je kan proberen is bij een elektrozaak 2 weerstanden halen, eentje van 39 ohm(oranje,wit,zwart) en een van 330(oranje,oranje,bruin). Als je deze tussen de tankmeter draad en het chassis zet moet de meter de 2 uiterste aanwijzen.

Heb al iemand gesproken die ook dit probleem had. Heeft nogal wat moeite en geld gekost om dat te realiseren.. Met weerstandjes alleen kom je er schijnbaar niet.. Makkelijkste is dus gewoon een VDO metertje erin.

Terug
Naar boven