• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Aantal vragen over 4x4 systeem

lemmuh

Post weleens wat
Nadat op vakantie een Italiaan achterop is gereden ben ik op zoek naar een andere auto...

Nu ben ik al een hele tijd aan nadenken om toch de overstap te maken naar een 4x4, maar... ik heb hier helemaal geen ervaring mee. Dus nu had ik graag iets meer info.

Het 4x4 systeem, wat is het verschil tussen die onder een 2.0 16v en die van een 2.0 16v turbo? Of zit dit enkel in de bak, F20 of F28

En als ik een 2.0 16v heb, en hier een C20LET met F28 inhang, tot hoeveel PK ongeveer blijft het 4x4 systeem veilig/betrouwbaar, en dan met name de tussenbak? Reparaties hieraan zijn toch behoorlijk prijzig zoals ik overal lees.

En nu is het niet dat ik geen budget heb, maar ik investeer dat geld liever in extra PK's als in reparaties. Alhoewel ik wel een betrouwbare auto wil. Niet dat ik onderdelen aan het vervangen blijf. Dus graag een beetje ervaring van andere 4x4 rijders.

MVG,

Jeroen

Ik heb nu een tussenbak open geschroeft, het hele planetaire tandwielstelsel is kapot gelopen. Hierdoor zijn alle lagers aan gort, maar nu heb ik alles uit elkaar op de viscokoppeling en de drukring van het platenpakket na.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik die drukring er heel uit kan halen??

Jeroen

Terug
Naar boven