• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ABS & ESP probleem(signum 2003)

Mijn controlle lampjes van ABS en ESP gaan NIET aan als ik het contact omdraai. Ze branden op geen enkele manier te controlle.

Het gekke is dat de ABS wel goed werkt als ik hard rem. Echter de ESP doet niets.

De computer is uitgelezen en geeft geen foutcodes. Alle 4 de wielsensoren geven ook goed de snelheid weer.

Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Teller kapot???

Doen de lampjes het wel als je ze test met het testapparaat in de Teller zelf....

Willem

Bedoel je met de interface om de foutcodes uit te lezen? Daarmee kon het niet gedaan worden. hij kwam niet in het menu van instrumenten. of kan je ook op een andere manier de tellers testen?

Uhm, dat is jammer. Ik had de hoop dat je zo'n simpel testje kon doen dat alle tellers even uitslaan zonder computer. kan je helemaal geen checks oproepen door bepaalde handelingen te doen met schakelaars en remmen contact enz?

Nope... kan echt ALLEEN met de juiste uitleesapparatuur.

Ik weet niet uit welke omgeving je komt, ik heb van deze uitleesapparatuur..

Willem

Ik woon in apeldoorn. dat is helaas niet om de hoek. Ik stel het wel op prijs dat je wilt helpen. zou het kunnen dat er met deze software bijvoorbeeld de esp uitgeschakeld is? of kan dat helemaal niet? zijn er nog andere opties zoals stekkers die los getrokken kunnen zijn?

Can-Bus auto, kan je niet zomaar wat uitschakelen als ESP of ABS..

Laat echt die teller nakijken...

Stekker op de ABS pomp al gecontroleerd???

Willem

Hele andere vraag, de voorkant van de auto is veel lager dan de achterkant. zit er iets van een stel mogelijkheid of is dat electrisch te regelen? of is de voorkant dan wat verlaagd?

Terug
Naar boven