• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

abs of nie?

Botho

Post weleens wat
Hallo mannen, ik heb een vraagje. Ik heb een astra g 1.6 sport uit 2000 kenteken 40DZHK

Nu wil ik nieuwe voorschijven en blokken bestellen maar ik heb geen idee of ik ABS heb. Ik heb geen ABS lampje op mijn dashboard dus kan ik er vanuit gaan dat ik geen ABS heb? Ik heb nooit zo har..d moeten remmen om het te voelen. Kan iemand mij helpen?

Draadje doorgeknipt van de teller dan, de meeste controle lampjes bij de G zijn gesoldeerde SMD leds (waaronder die van de ABS TC en ESP)..

Willem

Hoho, ABS is zeker niet standaard op de Astra-G, dan komt het signaal van de teller vanaf de pulsegever op de bak, laatst nog bezig geweest met een 1.6 16V Sport zonder ABS.. Geen snelheids signaal meer, was de stekker van de pulsegever op de bak losgekomen..

1.6 motor > Geen snelheidspulse = Motorstoring + Afslaan van de motor bij afremmen

Willem

Draadje doorgeknipt van de teller dan, de meeste controle lampjes bij de G zijn gesoldeerde SMD leds (waaronder die van de ABS TC en ESP)..

Willem

Hoho, ABS is zeker niet standaard op de Astra-G, dan komt het signaal van de teller vanaf de pulsegever op de bak, laatst nog bezig geweest met een 1.6 16V Sport zonder ABS.. Geen snelheids signaal meer, was de stekker van de pulsegever op de bak losgekomen..

1.6 motor > Geen snelheidspulse = Motorstoring + Afslaan van de motor bij afremmen

Willem

@iquick wrote:Lampje heeft hij niet, dus toch even de kabels controleren of gewoon hard remmen als je wielen blokkeren dan heb je geen abs als ze niet geblokkeerd worden dan heb je abs

Galaxy Nexus Tapatalk

Je kunt ook abs hebben terwijl hij niet werkt he ;)

en dat ze 'gewoon' het lampje uit de klokken gehaald hebben om hem zo beter te kunnen verkopen.

gebeurd vaak zat helaas :thumbdown

@iquick wrote:Lampje heeft hij niet, dus toch even de kabels controleren of gewoon hard remmen als je wielen blokkeren dan heb je geen abs als ze niet geblokkeerd worden dan heb je abs

Galaxy Nexus Tapatalk

Je kunt ook abs hebben terwijl hij niet werkt he ;)

en dat ze 'gewoon' het lampje uit de klokken gehaald hebben om hem zo beter te kunnen verkopen.

gebeurd vaak zat helaas :thumbdown

alles is gevaarlijk, ligt toch aan de situatie. op gras hoeg je geen 60 te rijden om te weten of ie het doet of niet.

alles is gevaarlijk, ligt toch aan de situatie. op gras hoeg je geen 60 te rijden om te weten of ie het doet of niet.

Liever niet straks blijf je maar door glijden kan gevaarlijk zijn beste is op een droge wegdek met een snelheid van 60

Galaxy Nexus Tapatalk

Liever niet straks blijf je maar door glijden kan gevaarlijk zijn beste is op een droge wegdek met een snelheid van 60

Galaxy Nexus Tapatalk

De aanloop zal 100km per uur zijn wedden dat je dan weet of je abs hebt of niet :jerry

Galaxy Nexus Tapatalk

De aanloop zal 100km per uur zijn wedden dat je dan weet of je abs hebt of niet :jerry

Galaxy Nexus Tapatalk

@GSI Racer wrote:je kunt het natuurlijk ook uit proberen door op een LEGE PARKEERPLAATS eens vol in de remmen te gaan.

dan ben je er snel genoeg achter.

..

testen moet je op nat gras doen, dat gaat veel beter

@GSI Racer wrote:je kunt het natuurlijk ook uit proberen door op een LEGE PARKEERPLAATS eens vol in de remmen te gaan.

dan ben je er snel genoeg achter.

..

testen moet je op nat gras doen, dat gaat veel beter

Terug
Naar boven