• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

abs of nie?

@RISL wrote:Ik dacht ook dat iedere Astra G standaard ABS had.

Vergeet het maar, er zijn ook astra G modellen zonder ABS, onze grijze astra g stationwagon (2000) had namelijk ook GEEN ABS.

Maar als je de abs wil testen zoek dan een mooi groot stuk grasveld op en rij 40 en trap de rem eens in, dan merk je het vanzelf.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

@RISL wrote:Ik dacht ook dat iedere Astra G standaard ABS had.

Vergeet het maar, er zijn ook astra G modellen zonder ABS, onze grijze astra g stationwagon (2000) had namelijk ook GEEN ABS.

Maar als je de abs wil testen zoek dan een mooi groot stuk grasveld op en rij 40 en trap de rem eens in, dan merk je het vanzelf.

Mark

www.AstraTuningClub.nl

Zie onder de motorkap, check De draad bij elk wiel, of zie lampje dashboard bij contact aan....voor abs check

Zie onder de motorkap, check De draad bij elk wiel, of zie lampje dashboard bij contact aan....voor abs check

Lampje heeft hij niet, dus toch even de kabels controleren of gewoon hard remmen als je wielen blokkeren dan heb je geen abs als ze niet geblokkeerd worden dan heb je abs

Galaxy Nexus Tapatalk

Lampje heeft hij niet, dus toch even de kabels controleren of gewoon hard remmen als je wielen blokkeren dan heb je geen abs als ze niet geblokkeerd worden dan heb je abs

Galaxy Nexus Tapatalk

Ons oude astra van 1999 had ook gewoon ABS dus dan zou 2000 zeker ABS moeten hebben

Galaxy Nexus Tapatalk

Ons oude astra van 1999 had ook gewoon ABS dus dan zou 2000 zeker ABS moeten hebben

Galaxy Nexus Tapatalk

vraag de dealer of ze even jou gegevens willen checken op channel21, dan weten ze exact wat voor auto jij hebt en welke opties jij hebt.

maar 99% zeker dat jou auto gewoon ABS heeft, zoals vrijwel elke astra G. Heb ook nog nooit een astra G gezien die dat niet heeft.

vraag de dealer of ze even jou gegevens willen checken op channel21, dan weten ze exact wat voor auto jij hebt en welke opties jij hebt.

maar 99% zeker dat jou auto gewoon ABS heeft, zoals vrijwel elke astra G. Heb ook nog nooit een astra G gezien die dat niet heeft.

Ja ik wilde het graag zeker weten... Ik zit op een bermbo sportset te azen maar die werkt niet samen met ABS. Vandaar mijn vraag

Ja ik wilde het graag zeker weten... Ik zit op een bermbo sportset te azen maar die werkt niet samen met ABS. Vandaar mijn vraag

Terug
Naar boven