• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ABS storing Calibra Turbo

rallyastra

Post vaak
Ik heb een erg vaag probleem met een Calibra Turbo, ABS lampje blijft branden. Heb de auto uitgelezen met de Tech 1 daar komt uit FC19 relais magneet circuit, magneet klep zou blijven hangen. Heb het volgende gedaan

- Massa is goed

- Stuurapparaat vervangen

- Relais vervangen

- ABS pomp vervangen

Tot nu toe nog geen vooruitgang, iemand nog suggesties ? foutcode blijft er in zitten.

Ik heb de ABS unit zelf vervangen dus dan heb je ook gelijk de magneetklep te pakken. En ik geloof nou niet zo dat ook precies deze ABS pomp stuk is. Ik ga de bekabeling maar eens controleren. Nee kan er niet mee te maken hebben, want dan krijg je andere foutcode en zou hij het niet doen als tij stil stond. Heb met de tech de sensoren getest en die geven exact de zelfde waarde.

Werkt alweer, net met de draad schema's alles even na gelopen. Zat een breuk in de geschakelde plus. En het stuurapparaat was dood.

hier dezelfde foutcode

zoeken zoeken en nog eens zoeken

blijken die banketbakkers de continu plus op de min hadden aangesloten:fy1

Terug
Naar boven