• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

abs verwijderen en omkeuren rdw ?

@ fearless; dan moet het wel goed gaan denk.

@ DeMeistah; had ik ook al aan zitten denken maar lijkt me sterk dat hun bevestiggen dat je veiligheidsystemen mag verwijderen. ;)

denk dat je het meeste heb aan een belletje naar het rdw, dan weet je het 100% zeker voordat je heel je auto gaat verbouwen

als je de 4x4 gelocked hebt ben je daar de abs niet meer voor nodig, en als de abs niet aanwezig is tijdens de keuring knnen ze hem er ook niet op afkeuren. of het verstandig is om de abs te verwijderen is de volgende vraag. kan je geen andere weg bedenken voor de uitlaat of een andere plaats voor de abs?

@ fearless; dan moet het wel goed gaan denk.

@ DeMeistah; had ik ook al aan zitten denken maar lijkt me sterk dat hun bevestiggen dat je veiligheidsystemen mag verwijderen. ;)

@Fearless wrote:

Normaal gesproken zou je bij een abs storing en de apk gewoon het lampje er uit kunnen halen.

ja maar als er een abs pomp en sensoren en bedrading aanwezig zijn, word ie afgekeurd omdat het controle lampje niet aan gaat.

als je de 4x4 gelocked hebt ben je daar de abs niet meer voor nodig, en als de abs niet aanwezig is tijdens de keuring knnen ze hem er ook niet op afkeuren. of het verstandig is om de abs te verwijderen is de volgende vraag. kan je geen andere weg bedenken voor de uitlaat of een andere plaats voor de abs?

je kan het er afhalen dat is echt geen probleem

maar dan moet ook wel alles weg zijn er van

RDW doet daar niet moeilijk over denk ik

@Fearless wrote:

Normaal gesproken zou je bij een abs storing en de apk gewoon het lampje er uit kunnen halen.

ja maar als er een abs pomp en sensoren en bedrading aanwezig zijn, word ie afgekeurd omdat het controle lampje niet aan gaat.

accu en sproeitank ligen al in de kofferbak :angel maar is een flinke turbo die erop komt dus heb véél ruimte nodig :angel

maar voor het rdw wordt de turbo nog even weggelaten en later pas gemonteerd. abs blijft dan dus ieder geval voor de keuring zitten ;)

voor de apk is het zoiezo geen probleem zolang alle (zichtbare) onderdelen maar weg zijn.

je kan het er afhalen dat is echt geen probleem

maar dan moet ook wel alles weg zijn er van

RDW doet daar niet moeilijk over denk ik

Als alles weg is is er geen probleem

staat nergens op papier

maatje van me heeft t eens gedaan met een kadett en er mee bij rdw geweest en niets gehoord

klopt maar calli's zijn niet zonder abs geleverd, dat kunnen ze natuurlijk wel zien :hmmz . weet alleen niet of ze er wat mee doen.

maargoed, als ik hem voor het rdw ieder geval laat zitten is het voor nu opgelost.

als ik daar ben (en hij is al goedgekeurd) vraag ik het wel aan de monteur wat ze ermee doen voor het nageslacht ;)

accu en sproeitank ligen al in de kofferbak :angel maar is een flinke turbo die erop komt dus heb véél ruimte nodig :angel

maar voor het rdw wordt de turbo nog even weggelaten en later pas gemonteerd. abs blijft dan dus ieder geval voor de keuring zitten ;)

voor de apk is het zoiezo geen probleem zolang alle (zichtbare) onderdelen maar weg zijn.

Als alles weg is is er geen probleem

staat nergens op papier

maatje van me heeft t eens gedaan met een kadett en er mee bij rdw geweest en niets gehoord

klopt maar calli's zijn niet zonder abs geleverd, dat kunnen ze natuurlijk wel zien :hmmz . weet alleen niet of ze er wat mee doen.

maargoed, als ik hem voor het rdw ieder geval laat zitten is het voor nu opgelost.

als ik daar ben (en hij is al goedgekeurd) vraag ik het wel aan de monteur wat ze ermee doen voor het nageslacht ;)

Terug
Naar boven