• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

AC5 Remslag links voor.

Beste iedereen,

Mijn auto is in augustus goed gekeurd, Bij de nadere uitleg staat Remslang links voor repareren.

Tot nu toe heb ik amper gereden omdat ik zwangerschapsverlof heb maar volgende week ga ik weer werken en heb ik de auto vaak nodig nou kan ik volgende maand pas terecht.

Wat is er dan precies kapot? Want als ik strakt op de snelweg rijd is dan opeens mijn rem niet kapot? wat is een remslag precies en wat gebeurt er als die kapot is?

het kan zijn dat het rubber gedeelte oud is en scheurtjes vertoond.

het is niet zo heel veel werk om te vervangen.

misschien handig als je verteld waar je vandaan komt misschien kan iemand je dan helpen....

remleiding ligt bij de meeste onderdeelhandelaren op voorraad...

een goede garage in alphen a/d rijn is Heijmans Autoservice...

die ken ik omdat dat ergens famillie van mij is

goed en niet te duur

@ corsaracer en 2e-c14nz : Jullie hebben het over remleiding, terwijl Seije het over een remslang heeft.

Ik wil er even op wijzen dat dit 2 verschillende delen zijn, de remleiding is van staal of koper en niet/weinig flexibel, de remslang is van rubber en flexibel (tenzij je remslangen uit de racerij gebruikt,die zijn ook van metaal) .

Dit alles om misverstanden te voorkomen!!

Als ik het goed begrijp mogen we je feliciteren met de komst van een kleine, bij deze Van Harte Gefeliciteerd :thumbup

Een remslang is inderdaad makkelijk te vervangen en zal niet extreem duur zijn.

Als de slang echt gevaarlijk zou zijn kreeg je er geen APK op ;)

origineel gepost door folkyc20xe

@ corsaracer en 2e-c14nz : Jullie hebben het over remleiding, terwijl Seije het over een remslang heeft.

Ik wil er even op wijzen dat dit 2 verschillende delen zijn, de remleiding is van staal of koper en niet/weinig flexibel, de remslang is van rubber en flexibel (tenzij je remslangen uit de racerij gebruikt,die zijn ook van metaal) .

Dit alles om misverstanden te voorkomen!!

sorry folky, mijn fout, maar ik heb het ook over het rubber gedeelte wat slecht is ;)

Terug
Naar boven