• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accu, dynamo of toch iets anders

G1zm0

Post vaak
Beste opelmensen,

Ik merk iets aan mijn astra, en heeft denk zeker met de stroom te maken. Het is vooral goed te zien als het licht aan staat. Wanneer je gas geeft licht het dashboard heel sterk op. Terwijl wanneer (stilstaand) je aan het stuur draait (stuurbekrachtiging) het nog net niet pikdonker wordt. Zelfde geld voor wanneer het knipperlicht aan staat of bij de waarschuwingslichten is het helemaal bijna een kermisauto. Merkte het toen ik op iemand stond te wachten dat de koplampen, al niet zo sterk, mee deden met de alarmlichten.

Zo, hoop dat het een beetje duidelijk is op deze manier. Elektronica is niet helemaal mijn ding. Heeft iemand enig idee?

Marvin

Klinkt als een spanningsregelaar die aan het overlijden is. Heb je een multimeter thuis? Dan zou je de laadspanning eens moeten meten in de situaties die jij aangeeft.

Klinkt als een spanningsregelaar die aan het overlijden is. Heb je een multimeter thuis? Dan zou je de laadspanning eens moeten meten in de situaties die jij aangeeft.

massa kabel halen op de sloop (Astra-F X16Xel of C20NE) ofwat.

Deze van Accu - naar de massa bout op het inlaat (distrizijde) erbij leggen, lost meestal je probleem op.

Willem

kan een massa probleem zijn, (knik in een kabel)...

heb dit al bij meerdere Z18XE vectra's B gehad...

Willem

massa kabel halen op de sloop (Astra-F X16Xel of C20NE) ofwat.

Deze van Accu - naar de massa bout op het inlaat (distrizijde) erbij leggen, lost meestal je probleem op.

Willem

kan een massa probleem zijn, (knik in een kabel)...

heb dit al bij meerdere Z18XE vectra's B gehad...

Willem

Terug
Naar boven