• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Accu eruit halen

Hoi,

Ik heb een vectra 1.8i station en wil de accu verwisselen maar de accu zit muurvast! Wie heeft een goede oplossing?

Welkom allereerst!

Neem aan dat je weet dat accu's onderaan vastzitten met een bout aan de carosserie!

Groeten Harryastra

Welkom allereerst!

Neem aan dat je weet dat accu's onderaan vastzitten met een bout aan de carosserie!

Groeten Harryastra

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie maar hoe kom ik hierbij? Onderaan de carroserie? Er zijn wel twee bouten rechts van de accu (13 gebruikt) die waren zo los maar de accu zelf niet (lol).

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie maar hoe kom ik hierbij? Onderaan de carroserie? Er zijn wel twee bouten rechts van de accu (13 gebruikt) die waren zo los maar de accu zelf niet (lol).

Heb zelf geen vectra, dus weet niet precies hoe die vast zit. Vanavond zijn er meer leden online die je raad kunnen geven.

Heb zelf geen vectra, dus weet niet precies hoe die vast zit. Vanavond zijn er meer leden online die je raad kunnen geven.

Voor een vectra b:

ga voor de auto staan

kijk tussen de koplamp en de accu in

daar zit een bout

die moet je los draaien

in het midden van de accu

daarbij is het handig als je zegt wat voor een vectra je hebt, die zijn namelijk tussen 1989 en 2009 gebouwd.

met daarin tussen 20 jaar 6 verschillende modellen

en inderdaad, even voorstellen wordt zeker op prijs gesteld ;)

Voor een vectra b:

ga voor de auto staan

kijk tussen de koplamp en de accu in

daar zit een bout

die moet je los draaien

in het midden van de accu

daarbij is het handig als je zegt wat voor een vectra je hebt, die zijn namelijk tussen 1989 en 2009 gebouwd.

met daarin tussen 20 jaar 6 verschillende modellen

en inderdaad, even voorstellen wordt zeker op prijs gesteld ;)

Hoi,

Even voorstellen .... tja ik ben geen handige sleutelaar maar red mij doorgaans wel. Dit is mijn eerste opel en tot nu toe een zeer goede ervaring! Mijn volgende auto wordt dan ook weer een opel.

Zal niet hier mijn doopcel lichten maar ben een gelukkig man met een lieve vrouw!

Nu nog verdere info over mijn opel:

Opel Vectra model B-Caravan 1.8i

Bouwjaar 2000

Hoi,

Even voorstellen .... tja ik ben geen handige sleutelaar maar red mij doorgaans wel. Dit is mijn eerste opel en tot nu toe een zeer goede ervaring! Mijn volgende auto wordt dan ook weer een opel.

Zal niet hier mijn doopcel lichten maar ben een gelukkig man met een lieve vrouw!

Nu nog verdere info over mijn opel:

Opel Vectra model B-Caravan 1.8i

Bouwjaar 2000

het is heel simpel.

hier een paar stappen.

Als eerste doe je de motorkap los dan zie je dit. (kan ook zonder radiator afdekkap)

DSC00869.jpg

haal nu het rechthoekige zwarte doosje weg, die tussen de accu en de koplamp zit. Simpel door het omhoog te trekken.

Dan zie je dit.

DSC00871.jpg

DSC00873.jpg
.

Nu simpel weg die bout los draaien met dop 13. En de accu is los.

Nog even de kabels van de polen afhalen en de accu kan je er uit pakken.

let op begin bij het demonteren met de minpool en dan de plus pool.

Bij het monteren met de plus pool beginnen, en daarna de min pool.

het is heel simpel.

hier een paar stappen.

Als eerste doe je de motorkap los dan zie je dit. (kan ook zonder radiator afdekkap)

DSC00869.jpg

haal nu het rechthoekige zwarte doosje weg, die tussen de accu en de koplamp zit. Simpel door het omhoog te trekken.

Dan zie je dit.

DSC00871.jpg

DSC00873.jpg
.

Nu simpel weg die bout los draaien met dop 13. En de accu is los.

Nog even de kabels van de polen afhalen en de accu kan je er uit pakken.

let op begin bij het demonteren met de minpool en dan de plus pool.

Bij het monteren met de plus pool beginnen, en daarna de min pool.

Terug
Naar boven