• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

accu lampje

speeedstar

Post weinig
ik zit met een probleem

mijn accu word gewoon op geladen maar tog heb ikzoon irritant accu lampje wat zwakker en sterker oplicht

t volgende is nieuw

* NIEUWE DYNAMO

* NIEUWE STARTMOTOR

* NIEUWE ACCU

nu heb ik bij toeval een groenof blauw dun achtig kabeltje met paar stukjes blank draad zien hangen in de buurt van de dynamo.

Kan het zijn als die laad draad die aan de dynamo zit de min chasie raakt .

Dat op mijn dashbord t lampje begind te branden

of kan zoiets niet dan zou ik verder moeten zoeken na t probleem

Als dat blauw/witte draadje je massa raakt gaat je acculampje (of liever gezegd dynamolampje) inderdaad branden.

nog steets t probleem draad af geplakt en vast gezet

maar dit probleem komt aleen maar voor als ik de lampen aan heb ( na laten kijken niets aan de hand) en de verwarming dan gaat het accu lampje branden maar tijdens draaiende motor is der niets met de accu spanning aan de hand die staat gewoon op 13,8 en naar mijn doende is dat genoeg TOG!!!!!!!!

hij laad 13,8 bij en t lampje gaat tog branden de garage zegd mischien moet je der mee leven maar tog zit t me niet lekker zoon lampje gaat niet voor niets branden dacht aan een massa probleem zit der op de verwarming(dashbord) een aarde draad die mischien los is gegaan tis aleen als ik de lampen aan heb en de kachel vol op aan heb en trouwens als de lampen uit zijn doet die t ook

hoef aleen maar kachel of achter ruit verwarming aan te zetten en t lampje licht al op

Heb dit ook gehad.

Bleek achteraf slechte massa te wezen tussen dynamo en blok. En van het blok naar de carroserie.

Kijk de brede massa strips ff na.

Eventueel vervangen.

Mvg michel

Terug
Naar boven